Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Zamierzam kupić BMW 318 Diesla z 96 roku i w związku z tym chciałbym żebyście w miarę możliwości powiedzieli mi co nieco o tym modelu np. czy jest to dobry wybór, jakie są słabe strony tego modelu ( co sie najczęściej psuje i na co głównie zwracać uwagę przy zakupie ), jak z częściami do nich ( czy są łatwo dostępne i jak z ceną ) itd. Jeśli jesteście w stanie mi powiedzieć te i inne istotne rzeczy o tym samochodzie to byłbym wam bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuje i pozdrawiam, Grzesiek z Wrocławia.

Opublikowano
kolego po pierwsze polecam :search: , a po drugie kilka stron dalej jest post o temacie "warto kupić 318i/318tds"
Opublikowano
318tds to jest najslabszy model trojki (90KM). Jezeli chodzi o awaryjnosc to pompa wody a nawet pekniecie glowicy jak silnik byl katowany. Ogolnie diesle BMW W E36 i E34 to nie jest dobry pomysl. Jak chcesz 4 gary i nie chcesz duzej mocy to kup 316i ale silnik tylko i wylacznie M43 z lancuszkiem rozrzadu (M40 mialy pasek)
Opublikowano
Ogolnie diesle BMW W E36 i E34 to nie jest dobry pomysl.

 

a ja jednak polecam, jeżeli samochód kupujesz z głową i wszystko dobrze sprawdzisz to będzie Ci służył bezawaryjnie

Opublikowano
No dokladnie jak sprawdzisz bedzie ok. Mi chodzilo tylko o to ze wiekszosc dieseli w E36/E34 jest juz w oplakanym stanie i trzeba bardzo uwazac przy kupnie i wszystko dokladnie sprawdzic a zaczac od pojechania do ASO zeby sprawdzili czy przebieg jest autentyczny
Opublikowano
. Jak chcesz 4 gary i nie chcesz duzej mocy to kup 316i ale silnik tylko i wylacznie M43 z lancuszkiem rozrzadu (M40 mialy pasek)

 

O.k. wszystko ładnie i wogóle - sam mam wersję na pasku - ale nie rozumiem jednego- dlaczego pasek jest taki zły - sam jego koszt to 65-80 zł - cały zestaw naprawczy SKF kosztuje 300-330 zł -łańcuszek lepszy - fakt wymienia się go go co 250-300 tyś km - tylko jaką możemy mieć pewność czy licznik w naszej E36 na "łańcuszku" nie jest czasem cofnięty- sam w przyszłości myślę o 6 cylindrach 2.0 albo 2.8- jednakże na chwilę obecną nie zachodzę w głowę czy w jakiejś tam sytuacji przegazowania ruszenia na ostro czy nagłej redukcji coś mi strzeli- ponieważ wymieniłem go 3 tyś km temu i mam spokojne myśli - ale ktoś powie łańcuszek jest praktycznie niezniszczalny- nie ma takiej rzeczy w żadnym samochodzie które jest dożywotnia, niezniszczalna- wszyscy piszą o łańcuszku - ale nikt nie powie ile kosztuje zestaw naprawczy - wiem że do IS-a to

Koszt 1400-1600 zł czasami nawet więcej (zależy od regionu kraju).

 

Niech mnie ktoś nie zrozumie źle - do nikogo się nie próbuję przyczepić, kogoś negować- nie próbuję się z nikogo naśmiewać - chcę tylko pokazać że ten pasek nie jest taki zły - a to że wymiana co 40 tyś - to tak jak z olejem w skrzyni biegów - producent skrzyni zaleca wyminę oleju - a BMW twierdzi że olej jest tam dożywotni- i komu wierzyć? - najlepiej wymienić i wierzyć tylko sobie- wymieniłem dany element i mam spokój

:D

Miłej niedzieli wszystkim życzę i ciągłej, nieprzerwanej frajdy jaka jest prowadzenie "trójki" :dance:

masqo
Opublikowano
Masz racje Masgo tez mam 316 M40 i jestem z niej zadowolony i wcale nie jest to zły silniczek mnie słuzy bardzo dzielnie juz od roku :dance:

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Opublikowano

Dziwne rozumowanie troche...

Ja właśnie jestem bardziej spokojny że mam łańcuch niż pasek.

 

Kolega kupił w 1991roku e36 nowe z salonu 1.6 na pasku i mu strzelił po tysiącu km.

 

Bez obrazy ale uważam że m40 to najgorsze silniki bmw :)

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano

To nie jest dziwne rozumowanie tylko jedni są bardzie zadowoleni z M40 a drudzy z M43 zależy jak się trafi szczeze wole mniej zurzyte M40 niz wyeksploatowane M43 Każdy ma swoje zdanie i podejscie.Ja uważam że dobrze trafiłem M40 i jestem z niego zadowolony.

Nie ma reguły na to że pasek strzelił po 1tys.Koleś poprostu albo oszczędził i założył jakieś licharstwo albo miał poprostu pecha bądź nie opiekowałsieza dobrze samochodem a ten pokazał focha :naughty: .

Ja w pracy jeżdze Renault Megane z 2003r 1.5dci (pierwsza wymiana wg producenta to 90 -100 tys)pasek strzelił po 42 i co też nie wiadomo jak to potraktować!Auta było eksploatowane tak jak trzeba.Dodam że auto było kupione w salonie jako nówka sztuka. :mad2:

Nie neguje że M43 są złe ale M40 też są ok :dance:

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Opublikowano
No dokladnie jak sprawdzisz bedzie ok. Mi chodzilo tylko o to ze wiekszosc dieseli w E36/E34 jest juz w oplakanym stanie i trzeba bardzo uwazac przy kupnie i wszystko dokladnie sprawdzic a zaczac od pojechania do ASO zeby sprawdzili czy przebieg jest autentyczny

Zgadza się,ale jak trafisz na fajny zadbany egzemplarz to będziesz zadowolony.

Nie mam nic do diesli BMW-miałem okazje wozić się jakiś czas 525TDS i nie powiem-bardzo fajne auto,szczególnie na trasy(w automacie),ale nie o takim tu mowa...

Wracając do Twojej wypowiedzi

zaczac od pojechania do ASO zeby sprawdzili czy przebieg jest autentyczny

W e34/e36?Moze przez test zegarów? :nienie: Tego się nie da zrobić,pozostaje sprawdzenie po stanie.

ALE...i tak uważam że lepsza Bluma z przebiegiem 270tys zadbane,nie katowane niż z przebiegiem(nawet oryginalnym)190tys.katowana i zajechana,nie patrzcie tylko na przebieg bo (bez urazy)ale to przez takich(i dla takich)jak Ty cofają przebiegi...

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.