Skocz do zawartości

wymiana uszczelek w silniku...? Pomocy!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam taki kłopot, zauważyłem niedawno, iż "ucieka" mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego...Odkręciłem wczoraj to draństwo i faktycznie, uszczelka pod nim była "walnięta"...Mechanik stwierdził, że może to być wina uszczelki pod głowicą i po jakimś czasie znów w tym samym miejscu lub gdzieś indziej zrobi się nieszczelność, bo faktycznie, w dwóch miejscach z silnika cieknie mi olej, trudno powiedzieć skąd dokładnie - jedno z nich jest prawdopodobnie zlokalizowane w okolicach rozrządu. Moje pytanie do Was, ile kosztowałyby mnie wszystkie uszczelki do silnika, czy jeśli to faktycznie ta pod głowicą, to wymienić tylko tę czy wszystkie skoro silnik i tak będzie rozbierany. Czekam na Wasze opinie i rady :D
Opublikowano
jeżeli bedziesz robił głowicę to wymień uszczelke pod nią , pod deklem zaworów, pod rozrządem ,pod kolektorem ssącym i wydechowym , i przy okazji jak głowica będzie ściągnięta to wymień uszczelniacze na zaworach, no i oczywiście planowanie głowicy
Opublikowano
a orientujesz się może Tomm ile kosztuje komplet uszczelek (kolektory, i dekiel zaworów)?z góry dzieki za odpowiedź:)Pozdro
(OO( )( )OO)
Opublikowano
no i oczywiście planowanie głowicy

jak głowica jest prosta to sie jej nie planuje!! najpierw sprawdza sie szczeliniomierzem i liniałem krawedziowym płaszczyzne i jak jest prosta( jest jakas granica ale nie pamietam ile) to sie daje tylko nowa uszczelke a nie od razu planuje głwice! wielu ludzi dorabia sobiue tylko kosztów za planowanie nie wiedzac nawet czy nie była prosta!

a planuje sie głowice wtedy gdy np. wydmucha uszczelke pod głowica to wtedy głowica lubi sie "pokrzywic" i dajesz nowa uszczelke grubsza aby wyrównac roznice! a gdy normalnie robisz remont silnika to jezeli prosta jest głowica to sie jej nie planuje!!!!!!!

Opublikowano
Krzysiek88333 te rady podejrzewam nikt nie zrozumie . Bo jest tak zakonotowane w umyslach ze sie planuje , Oczywiscie nic blednego . A potem dziwia sie ze stukowy sie wlancza . jak sie zjedzie ja to nic tylko mozna zutylizowac . A o doborze uszczelki i rorznych grubosciach CZarna magia >
Opublikowano
Więc wie ktoś ile te wszystkie uszczelki, o których pisał Tomm...mój mechanik za wszystkie stwierdził coś 700 zł i chciałbym to zweryfikować...?Aha, nie wiem czy to wina uszczelki pod głowicą, ale w środku zbiorniczka dostrzegłem taką białą maź...nie ma jej śladów przy wlewie oleju. Jak po godzinie zajrzałem i otworzyłem maskę, to silnik nadal był ciepły...nie powinien do tego czasu ostygnąć...??Przejechałem nim raptem z 20 km...
Opublikowano

Hmm... Powiem Ci ze też mi troszeczkę silnik się poci olejem i chyba spod pokrywy zaworów. Ale nie widze ubytków oleju na bagnecie. Więc na razie się za to nie biorę. Silnik chodzi OK. To tak a'propos sugerowanej przez mechanika wymiany uszczelki. Zastanawia mnie to ze tak często są wymieniane w naszych wozach uszczelki pod glowica. Przypuszczam ze 80% przypadków to zwykłe naciąganie klienta na kase...

Moze podjedź jeszcze gdzie indziej i popytaj.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Hmm... Powiem Ci ze też mi troszeczkę silnik się poci olejem i chyba spod pokrywy zaworów. Ale nie widze ubytków oleju na bagnecie. Więc na razie się za to nie biorę. Silnik chodzi OK. To tak a'propos sugerowanej przez mechanika wymiany uszczelki. Zastanawia mnie to ze tak często są wymieniane w naszych wozach uszczelki pod glowica. Przypuszczam ze 80% przypadków to zwykłe naciąganie klienta na kase...

Moze podjedź jeszcze gdzie indziej i popytaj.

 

Zgadzam się z Twoim zdaniem...trudno znaleźć dobrego mechanika. Dlatego choć mam wóz od niedawna, to zawsze weryfikuje u drugiego, to co rzekł pierwszy :wink: Ale u mnie z tym olejem coś jest nie tak, bo na bagnecie widać, że ubywa i muszę coś na to poradzić, bo nie będe co kilka dni dolewał. 700zł powiadacie, no to by się zgadzało, z tym co słyszałem. A ktoś może z Was przypadkiem jest z okolic Żywca i mógłby doradzić jakiś dobry serwis...

Opublikowano

sorka że dopiero teraz pisze więc tak uszczelki wyszły mnie 220zł

nie powiem Ci które ile kosztowały bo płaciłem za wszystko razem

wszystkie uszczelki były firmy "erling"

Opublikowano
a co do planowania to każdy ma swoje przekonania, ja nie pisze żeby głowice planować 1mm i więcej, tylko wyrównać , żeby nie pozostał ślad po starej uszczelce i żeby mieć pewność że jest prosta , nie robie po tanich kosztach tylko tak jak powinno być bo robie dla siebie,
Opublikowano

no dobra ale rzadko kiedy jest tak ze jak rozbierasz silnik ale nie przez to ze ci uszczelka pod głowica poszła tylko tak ogolnie np. uszczelniacze zmieniasz i sciagasz głowice(chociaz jest sposób ze nie trzeba ale to nie wazne) i nie zakładasz starej uszzcelki tylko nowa ale nie musisz palnowac czy równac głowicy jak sprawdzisz przyrzadami nierównosci! a nawet czasami zdarza sie ze po planowaniu głowicy jest jeszcze gorzej bo gosciu moze spaprac robote i bedzie gorzej niz przed! , dlatego trzeba sie dobrze zastanowic i pomierzyc przed ta operacja bo jak raz bez potrzeby splanujesz to jak kiedys ci wydmucha uszczelke to juz pózniej nie bedzie z czego planowac! i trzeba szukac głowicy!

POZDRO!

Opublikowano
sorka że dopiero teraz pisze więc tak uszczelki wyszły mnie 220zł

nie powiem Ci które ile kosztowały bo płaciłem za wszystko razem

wszystkie uszczelki były firmy "erling"

tak tanio/??/ jakie te uszczelki kupowałes? na cały silnik??/

ja za oryginały z serwisu do pokryw rozrzadu dałem 120zł uszczelka pod głowica prawie 100zł i jeszcze multum innych i napewno mnie 2.5 raza wiecej wyniosło!

Opublikowano
jeżeli chodzi o uszczelki to niedalek mnie jest dobra można powiedzieć hurtownia (i troche znajomiści), a co do planowania głowicy to mam zaufanego tkokarza i zakład w którym to robią nie będę się kłucił bo każdy ma swoje przekonania pozdro
Opublikowano
Tomm wiesz co.Nie sposób nie wymienić tego o czym zacząłeś pisać na samym początku.Tylko debil by tego nie zrobił. :twisted2:
http://www.bmw-sport.pl/images/signatures/1868313008478371b841670.gif
Opublikowano
Temat ode mnie się rozpoczął, więc wypada coś dodać...po oględzinach samochodu okazało się, że padnięty jest simering i raczej stąd jest to przebicie oleju na silniku, a cieknie go czasami dość sporo. Simering i tak nalezy wymienić a czy to rozwiąże problem powiadomię szanownych forumowiczów :D
Opublikowano
jeżeli bedziesz robił głowicę to wymień uszczelke pod nią , pod deklem zaworów, pod rozrządem ,pod kolektorem ssącym i wydechowym , i przy okazji jak głowica będzie ściągnięta to wymień uszczelniacze na zaworach, no i oczywiście planowanie głowicy

 

Tomm wiesz co.Nie sposób nie wymienić tego o czym zacząłeś pisać na samym początku.Tylko debil by tego nie zrobił.

:hand: tylko debil by planował głowice przed jej ogledzinami i pomiarami ~! a uszczelke pod deklami mozna wymienic na nowe ale nie trzeba gdyz nawet w ksaizce serwisowej pisze ze powlec uszczelki jakims tam silikonem (nie pamietam nazwy) gdyz od pokrywy zaworów uszczelka jest z jakiegos tworzywa ktore jest odporne na temp. itp... i nie trzeba jej wymieniac na nowa!

a pod deklami rozrzadu mozna to samo zrobic! i tez jest dobrze!

 

ale to juz zalezy od własciciela,,, jak chce, tak zrobi!

Opublikowano

To ja mam u siebie znowu tak, że oleju ubywa (wg bagnetu) lecz nigdzie nie mogę się dopatrzeć wycieku! :x W ciągu 3 tygodni (ok. 700km przejechanych) ubyło mi mniej więcej 0,5litra oleju :shock: Silnik M52, przebieg ponad 162 tys. km, olej Mobil 1 5W-50. Od czego tu zacząć? :o

 

Aha dodam, że olej wygląda na czyściutki (wymieniany 6tyś. km temu), płyn chłodniczy też piękny :)

:)
Opublikowano
Kolego Krzysiek 88333 nie wciskaj tu takiego kitu ze silikon sie kładzie. Powiedz wprost ze jak sie kasy nie ma to można smalcem nawet posmarować.W książkach serwisowych kolego to jest dużo rzeczy opisanych.I nie wciskaj tu chłopakowi farmazon u.Chyba ze nie zrozumiałeś jego tematu.Uszczelki zawsze wymienia się na nowe a nie smaruje smalcem. :cool2:
http://www.bmw-sport.pl/images/signatures/1868313008478371b841670.gif
Opublikowano
Kolego Krzysiek 88333 nie wciskaj tu takiego kitu ze silikon sie kładzie. Powiedz wprost ze jak sie kasy nie ma to można smalcem nawet posmarować.W książkach serwisowych kolego to jest dużo rzeczy opisanych.I nie wciskaj tu chłopakowi farmazon u.Chyba ze nie zrozumiałeś jego tematu.Uszczelki zawsze wymienia się na nowe a nie smaruje smalcem. Cool

smalcem to mozesz sobie swoja łysą banie posmarowac zeby cie sie lepiej słońce na niej odbijało!!!!!!!!!!!

masz przykład z ksiazki sam naprawiam bmw e36: str. 31:Sprawdzic stan uszczelki gumowej miedzy górna a dolna pokrywa komory kół łancuchowych i w razie potrzeby wymienic uszczelke!

str.48:uszkodzone uszczelki nalezy wymienic

str.37: Powlec powierzchnie robocze uszczelek komory kół łańcuchowych silikonowa masa uszczelniajaca"3 Bond 1209"!!!!!

wszedzie pisze ze w razie potrzeby wymienic uszczelke!

Zreszta jak np. robiłes cos w silniku z miesiac temu i załozyłes nowa uszczelke bo stara była uszkodzona i teraz znów cos sie stało i rozkrecasz to samo to kupujesz i zakładasz znów nowa uszczelke...???? odpowiedz-IDIOTYZM!

uszczelki ocenia sie przed zakupem nowych(co prawda nie mowie o tych co sie zawsze powinno wymieniac- uszczelka pod głowica) i dopiero sie decyduje nad zakupem nowej! a nie nawet jak było szczelnie to sie bedzie wymieniac bo tak trzeba!

I nie mow mi ze wciskam komus tu kit bo ja moge powiedziec o tobie ze lubisz jak ludzie robia sie na kase bez potrzeby!!!!!!!!! lepiej za te niepotrzebie wydanie pieniadze kupic np. paliwa do auta niz pakowac jak idiota nieznajacy sie na rzeczy w nowe uszczelki!

ale to jak mowiłem wczesniej wola własciciela co zdecyduje!

wiekszosc mechaników nie kaze kupowac nowych uszczelek jak widza ze te stare sa dobre tylko powlekaja je silikonem i wszystko smiga!

wiem bo mam paru znajomych mechaników i nie sa oni ani partaczami ani oszustami i jak nie ma potrzeby to nie wymieniaja na nowe uszczelek!

i jakos dotad nie mieli reklamacji typu: oooo panie zrobiłes a dalej kapie albo cos w tym stylu!!!!!!

nowe uszczelki to moga w Serwisie wciakac zeby wioecej zarobic na kliencie!

no to by było na tyle :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.