Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od tygodnia znika mi płyn z układu chłodzenia a przy tym na rozgrzanym silniku węże z chłodnicy nie dadzą się ścisnąć jakby miało je rozsadzić . Nigdzie płyn nie ucieka wszystko jest szczelne. A ..i słychać chyba turbine (taki świst jak by słychać było przeciąg pow. 2 tyś. obr.) Czy to może być uszczelka pod głowicą ? (olej i płyn jest ok) .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego a jak z temperaturą silnika? nie przegrzewa sie czasem auto?? sprawdź termostat. może nie puszczać.
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego a jak z temperaturą silnika? nie przegrzewa sie czasem auto?? sprawdź termostat. może nie puszczać.

 

Aż źle przeczytałem. także źle odpisałem :(

 

 

A nie masz czasem płynu chłodniczego w oleju, albo odwrotnie?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
kolego hmm dziwne a pompa wody jak ?? kolego odpal auto i odkrec korek od zbiorniczka na plyn i zobacz czy nie czuc spalin
Opublikowano

Witam

Proponuje jeszcze sprawdzic okolice pompy wody! W moim przypadku

wyciek pojawiał sie na wyższych obrotach. Puszczała uszczelka pod pompą wody.

E34 524 TD Było 528i obecnie
Opublikowano
Pompa OK. A jak odręcam korek na ciepłym silniku albo na zimnym to spuszczam takie ciśnienie i żeby nie wywaliło mi całego płynu robie to przez godzinę popuszczając korek po troszeczku .Na odkręconym korku zapalam silnik i widać że pompa pracuje tylko po chwili płyn tak rosnie że muszę zakręcić korek żeby nie wywaliło całego płyny . Auto temperature ma dobrą nawet w korkach.
Opublikowano
Pompa OK. A jak odręcam korek na ciepłym silniku albo na zimnym to spuszczam takie ciśnienie i żeby nie wywaliło mi całego płynu robie to przez godzinę popuszczając korek po troszeczku .Na odkręconym korku zapalam silnik i widać że pompa pracuje tylko po chwili płyn tak rosnie że muszę zakręcić korek żeby nie wywaliło całego płyny . Auto temperature ma dobrą nawet w korkach.

 

Miałem dokładnie ten objaw,pompowało ciśnieniem węże,ale olej nie mieszał się z płynem,ani odwrotnie,ale po ostrzejszej jeździe wywalało płyn przez zbiorniczek.

Radziłbym sprawdzić czy po jeździe i zatrzymaniu samochodu i zgaszeniu silnika nie ucieka Ci płyn przez odpływ ze zbiorniczka,bo jak piszesz,że węże twardnieją na kamień i po odkręceniu korka wylatuje ciśnienie,no to najprawdopodobniej uszczelka,albo głowica,u mnie była niestety ta druga opcja,nie musi pęknąć tak żeby płyn się mieszał z olejem,ale ciśnienie ładuje w układ i zapowietrza wszystko,sprawdź czy Ci temperatura nie idzie do góry jak trochę mocniej ją podeptasz,jak tak to radziłbym szybkie sprawdzenie uszczelki i głowicy :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
To jeteśmy w domu ..... Temperatura rośnie tylko przy mocniejszym przegnaniu jej albo powyżej 140 km/h.Mam nadzieję że to tylko uszczelka.
Opublikowano
To jeteśmy w domu ..... Temperatura rośnie tylko przy mocniejszym przegnaniu jej albo powyżej 140 km/h.Mam nadzieję że to tylko uszczelka.

 

No to objaw pasujący na uszczelkę lub pękniętą głowicę,typowe dla M21D24 zazwyczaj po większych przebiegach wypada głowica,lub uszczelka,często jest tak że głowica jest popękana już dłuższy czas,ale są to pęknięcia ślepe,widziałem głowicę z 524 która była popękana na każdym cylindrze,ale samochód jeździł bardzo dobrze,nie brał oleju,nie znikał płyn ani nie było ciśnienia w układzie,podobno wg.mechaników to częsty skutek pałowania na zimnym silniku :?

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Zależy jakie pęknięcie :wink: jak będzie duże,to jak wyczyścisz głowicę to napewno charakterystyczne rysy zauważysz,ale i tak najlepiej aby wykluczyć jakiekolwiek wątpliwości najlepiej dać głowicę na sprawdzenie szczelności,robią to w każdym auto-szlifie,koszt niewielki a masz wtedy wszystko na 100% jak głowica szczelna to wiadomo że uszczelka,jak nie no to zaczyna się czarowanie nad tym co z tym fantem zrobić :wink:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Dzięki za podpowiedż nie powiem że jestem szczęśliwy z powodu awarii ale przynajmniej mam jasność co mnie czeka :hand:
Opublikowano

Hej!

 

Też ostatnio miałem taki problem i zacząłem ze strachu przed wymianą głowicy robić w gacie. Nie miałem w oleju glikolu ani na odwrót, rura wydechowa tez sucha, a płynu ubywało średnio 1 litr na 200 km :shock:

 

Silnik i okolice z pozoru suche, ale zauwazyłem wyschnięte ślady płynu w kolorze zielonym. Okazało się że ciecze mi z zaworków. Wyjąłem, rozkręciłem, wymieniłem oring i dla pewności dałem odrobinkę silikonu i do tej pory nie ubyło ani kropelki :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.