Skocz do zawartości

GDAPOL

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia GDAPOL

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Kolego Rudesmen. Może z matematyki jesteś dobry ale ja opisuje problem na swoim przykładzie (chcąc pomóc w dobrej wierze) gdzie wskaźnik pokazywał paliwo z zbiorniku ok. 15-20 litrów bo się zawieszał a w zbiorniku prawie nic nie było - i z tego powodu gasł a nie z powodu awarii pompki . Ale przyczyn może być więcej . Ale z doświadczenia mój zbiornik (nie wiem jak w innych Beniach) jest podzielony na 2 komory i przy mocniejszym przechyle paliwo przelewa się do innej komory i pompka nie zaciągnie.Przy chwili spokoju na równym poziomie dostaje pompka paliwo i zapala nasze cudo -można dojechać do CPN-u pomimo wskazanych 15-20 l. paliwa na wskaźniku i po zatankowaniu nie wchodzi 80 l. paliwa tylko ok. 67 (chyba żebym pobujał samochodem (przelew komory) wejdzie więcej-zapewniam na swoim przykładzie. Nie wiem czy komukolwiek do Beni wchodzi 80 l. paliwa na pustym zbiorniku. Ale może się myle. I po to istnieje forum żeby wskazywać swoje doświadczenia podpowiadając innym możliwe przyczyny problemu a nie po to żeby uczyć kogoś matematyki Pozdrawiam.
  2. Kolego żadna pompka tylko czujnik poziomu paliwa w baku jest zamontowany w prowadnicy bardzo wąskiej i jak się zamuli syfami od naszej przecież czystej ropy z CPN-ów i się zawiesza to pokazuje większą ilość poziomu ropy niż jest w baku bo nie zejdzie niżej ze względu na zanieczyszczenia. U mnie kończy się paliwo poniżej 10 l na wskaźniku . Nic tylko czyszczenie wskaźnika poziomu paliwa w baku albo przyzwyczaić się do tej sytuacji
  3. GDAPOL

    Wywala płyn korkiem

    Sprawdź kolego jeszcze odpowietrzenie chłodnicy i zbiornika wyrównawczego w mojej Beni był zatkany kanalik odpowietrzający przy zbiorniczku wyrównawczym
  4. GDAPOL

    Źle odpala 524 TD M21

    Nie ma znaczenia czy mam paliwa 70 l. czy rezerwę ,odpala mi na tej samej zasadzie . Szczotki -nie bo rozrusznik działa idealnie i mocno kręci. Zastanawiam się czy to nie przypadkiem nastawnik pompy wtryskowej. A co do szarpania to objawy są takie że rzuca tylko silnikiem tak jakby ze 2 wtryski przerywały na wolnych obrotach i kopci z tyłu ,ale tylko na zimnym silniku bo jak temperatura dojdzie do połowy to chodzi idealnie.
  5. Miałem kolego podobnie ale u mnie prędkościomierz całkowicie przestał działać i wskazówka spalania też. pojechałem do mechanika i powiedział że jak komputer nie dostaje sygnału o prędkości samochodu to nie wie jaką dawkę dozować paliwa i wtrysk sterujący głupieje. Odpowiedzialny jest za pokazanie prędkości mechanizm w tylnym moście ,gdzie z mostu kostką wychodzi kabel do komputera czy pompy wtryskowej w każdym bądź razie podniusł samochód i wło.żył kostkę na swoje miejsce i jak ręką odjął.
  6. polecam http://www.realoem.com/bmw/select.do
  7. Po regeneracji turbiny w warsztacie zajmującym się tylko i wyłącznie turbinami tak ją podobno optymalnie ustawili że czuć ją od 2000 obr. ale jest to do wyregulowania przez fachowca.Nie polecam samodzielnej regulacji ,można przeholować.
  8. GDAPOL

    Źle odpala 524 TD M21

    Witam. Od pewnego czasu mam problemy z odpalaniem. Wcześniej było wszysko ok,gasła kontrolka od wtrysku sterującego,zapalała się zielona kontrolka od odpalania i palił na dotyk czy zimny czy ciepły. Od pewnego momentu musiałem go dłużej kręcić a na ciepłym ako siadało. Zauważyłem że dopiero jak zgaśnie zielona kontrolka to w tym momencie mogę przekręcić rozrusznik i na zimnym odpali a na ciepłym po ok 5 sek. kręcenia też odpali. Przy gaśnięciu zielonej kontrolki słyszę przełączenie się jakiegoś przekaźnika . Dodam że paliwo dochodzi bez problemów,świece wymieniłem wszystkie na Boscha bo jedna się spaliła i nie świeciła się zielona kontrolka i nie wiedziałem w którym momencie mogę zapalać ,tylko na słuch tego przekaźnika. Jeszce jedno zjawisko na zimnym silniku od czsu do czasu występują szarpnięcia silnika,zjawisko to ustaje przy nagrzanym silniku . Co to może być tego przyczyną -proszę o pomoc.
  9. GDAPOL

    problemy z chłodzeniem

    Powiem ci tak. Też miałem taki przypadek i wydałem na niego ok 2.000 zł. Wymieniłem: -głowicę -visco -chłodnicę -pompę wody -termostat Brakowało mi pomysłów. I wiesz co było!?!?! Odpowietrznik chłodnicy Wężyk który idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego lewą stroną samochodu był zapchany a konkretnie wejście weżyka do zbiorniczka.Podobno BMW w zbiorniczku zrobiło za mały otwór do tego werzyka i ciągle się zapycha. Odkręć weżyk od chłodnicy ,odkręć korek i zobacz czy jest przepływ powietrza np. sprężonym powietrzem. Mi przepchanie pomogło i mam spokój ,nawet trochę rozwierciłem kanał w zbiorniczku wyrównawczym do tego weżyka I mam święty spokój
  10. GDAPOL

    Problem z zamkiem pasażera

    Otwierając drzwi zdejmij tapicerkę a następnie na boku drzwi powyżej zamka jest czarna zaślepka,to ją wyjmij i będziesz widział cięgno rygla które łączy się na tej wysokości z cięgnem idącym z wkładki zamka. Mi udało się w tym miejscu ponownie zaczepić cięgna które wyskoczyły .Jedno zakończone jest otworem a drugie zagięte tak aby wejść w ten otwór i zabezpieczone plastikiem. Przy odrobinie szczęścia uda ci się to zrobić .Żeby lepiej dojrzeć cięgna zaświeć latarką w zaślepiony otwór i rusz ryglem w dół i górę oczywiście po wcześniejszym ręcznym zamknięciu zapadki zamka w drzwiach. Powodzenia.
  11. GDAPOL

    524td znaki rozrzadu

    Na początku wałek rozrządu ustawiasz tak żeby krzywki pierwszego cylindra od strony paska rozrządu były skierowane do góry, następnie zakładasz przyżąd nr5 z instrukcji którego pewnie nie masz , ale poradzimy sobie w inny sposób. na wałku przy krzywkach pierwszego cylindra jest kwadratowy lub okrągły odlew w kształcie pierścienia przyszlifowany z dwóch stron, tam właśnie zakłada się ten przyżąd ale Ty weź suwniarke , zaciśnij ją na szlifach tego kwadratu lub pierścienia i ustaw wałek tak żeby suwniarka oparła sie końcem na krawędzi głowicy, następnie przełóż suwniarke o 180 stopni zaciśnij ją w tym samym miejscu co do milimetra na wałku i też ma się oprzeć końcem na przeciwległej krawędzi. jeżeli będzie odstawać lub sie opierać to obracaj wałkiem tak aż suwniarka z obydwu stron będzie przylegała jednakowo. Moja rada jest taka żebyś tą operacje przeprowadził dopiero jak zblokujesz wał na kole zamachowym w GMP pierwszego cylindra i pompe wtryskową , założysz głowice , wałek z poluzowanym kołem zębatym i pasek z rolką napinającą już na stałe , koło zębate wałka musi być tak poluzowane żeby po spięciu rozrządu można bylo swobodnie obracać wałkiem. w momencie kiedy wycentrujesz wałek niech druga osoba zblokuje go i przytrzyma kluczem bodajże 27 , jest po środku wałka miejsce na ten klucz, a ty dokręcasz koło zębate i masz po robocie. daj maila to ci prześle rysunki.
  12. Niestety u mnie zabrakło jakieś 1,5 cm. do końca i nawet na tym zrobiłem 20 km. i nie dobiło do końca żeby można było skręcić (smarowałem tawotem!!!).
  13. A w jaki sposób kolego -jak już zaczynasz to dokończ temat i pochwal się swoją metodą, chętnie skorzystamy wszyscy.
  14. Posłuchałem się innych na forum i zastosowałem ich metodę -wypaliłem gumę palnikiem i przecinak w ruch -tylko nie zdejmując belki . Niebezpieczne ale skuteczne . Niestety cały dzień roboty !!!! Ale warto było w ASO chcieli 300 zł za jedną stronę (bez materiałów) -opłaca się?
  15. Witam. Wymieniał już ktoś poduszki tylnej belki w e34 524 ? Czym je usunąć aby wcisnąć nowe? Przecinak i młotek nie działa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.