Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Mam problem z tylnymi kolami.Mialem dawno o tym napisac ale dopiero sie przypomnialo.Chodzi mianowicie o to ze jak zmienialem kola z letnich na zimowe zauwazylem ze tylne opony(letnie - na zimowkach jest ok sadzac po jezdzie w zeszly sezon) sa od srodka bardziej zjechane niz z zewnatrz.Co moze byc przyczyna?Zbieznosc czy tuleje plywajace?A moze cos innego?Pomozcie :modlitwa: Moze mial ktos kiedys podobna sytuacje?Mam ("mialem")calkiem dobre opony i....kicha.Rozmiar opon na lato to 255/40R17.Mam jeszcze wrazenie ze stojac z tylu kola sa mocno pochylone w/g przodu.
Opublikowano
BMW ma taką geometrię że koła muszą lekko być pochylone do zewnątrz względem przednich które są schowane do wewnatrz. Mówimy o standardowym zawieszeniu. A skoro tak mocno zcięło oponki to wypadało by podjechać na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia luzów i pomierzenia kątów pochylenia.
Opublikowano
Tez tak z poczatku maslalem ze za szerokie.Ale przeciez BMW w/g instrukcji dopuszcza taki rozmiar.Jezeli w takim rozmiarze by mialo scinac opony to raczej by nie dopuszczali 255.Takie jest moje zdanie.
Opublikowano
hmmm tylko że konstruktorzy BMW nie brali też pod uwagę np polskich kolein na drogach :lol: a przy takim rozmiarze opona sie na bank w koleinie nie mieści i nie dociska cała powierzchnia do nawierzchni a właśnie krawędz na którą jest największy nacisk idzie po garbie asfaltu. Może to to jest powodem??? Gdyby było coś z zawieszeniem to przy takim zcinaniu opon auto było by bardzo niestabilne ze względu na duży luz w zawieszeniu a w tym przypadku rozumiem że nie odczuwasz czegoś złego w prowadzeniu auta?
Opublikowano
to przecież zależy nawet od sprężyn tylnych im niższe tym konty pochylenia kół większe a co za tym idzie tnie bardziej oponki. Nawet znaczenie czy jeżdzisz często kompletem (mocno obciążony) Uważam ze to normalne jest i że nic z tym nie zrobisz
Opublikowano
sa od srodka bardziej zjechane niz z zewnatrz.Co moze byc przyczyna?Zbieznosc czy tuleje plywajace?A moze cos innego.

Niestety, ale to jest normalne. Jak już ktoś inny pisał, BMW zaleca, żeby z tyłu był negatywny kąt pochylenia koła (w przedziale od -1.8 do -2.5 stopnia), co oznacza to, że od wewnątrz opony będą się szybciej zdzierały. A czym szersze, tym bardziej będzie to zauważalne. Ja mam u siebie 235/45/17, i też się to dzieje.

 

Możesz co prawda poprosić przy ustawianiu geometrii, żeby Ci ten kąt pochylenia koła (ang. camber) ustawili bliżej "0", ale wtedy możesz odczuć pogorszenie w prowadzeniu się auta, szczególnie na zakrętach przy wyższych prędkościach.

 

Pozdr.

Opublikowano
Hmmm.Czyli musze sie pogodzic z tym ze opony bedzie zarlo bardziej od srodka?To chyba takie uroki szerokich opon.Ale sprawdze jeszcze zbieznosc.Dla pewnosci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.