Skocz do zawartości

Nie dosuwa się szyba w e36 coupe 93


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie nie otwiera/dosuwa mi sie szyba po otwarciu/zamknięciu drzwi od strony kierowcy. Szyba tez nie otwiera/zamyka się na przycisk przy lewarku zmiany biegów (słychać że coś klika w drzwiach po naduszeniu), dowiedziałem się ze w E36 chyba po 94 (tak wychodzi chyba) za otwieranie i opuszczanie po otwarciu odpowiedzialny jest "bolec" na foto:

 

http://images33.fotosik.pl/108/bd879b5bf9457ac9.jpg

 

a tu foto mojego:

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images26.fotosik.pl/130/acaf2317a165f0f0.jpg

 

u mnie nie ma tego "bolca" mam 93 rok co jest odpowiedzialne za ta funkcje u mnie ?

...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
Opublikowano
Czyli co trzeba by wymienić cały zamek ?, to w młodszych E36 jest to mądrzej rozwiązane..
...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
Opublikowano
Albo cały zamek (jak jest rozklekotany co często się zdarza), albo sam wyłącznik krańcowy w zamku jeżeli sam zamek nie ma luzów.
www.turboBMW.pl
Opublikowano
Jak mogę zbadać stan zdrowia mojego zamka ? bo nie wiem czy szukać całego nowego czy też samego włącznika ?, ale rozumiem ze do wymiany włącznika i tak trzeba go całego zdemontować ?
...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
Opublikowano

on sie czesto "wyciera" i jest poprostu za krotki, pewnie niedzial ci centralny tez, zamykasz i sie otwiera, kiedys w starej e36 tez mialem taki problem i poradzilem sobie w ten sposob, musiala to byc szybka naprawa bo bylem na wakacja i troszke od domu, o dziwo dzialo w 100% i nawet jezdzilem tak i sprzedalem tez z takim, a teraz mala isntrukcja:

 

otworz drzwi i w drzwiach przekrec zamek tak jak by byl zamkniete drzwi, poprostu wsadz "przeciagnij" srubokretem na fotce narysowalem gdzie masz nacisnac i jak obruci sie ten plastik w zamku, poprostu wykona taki ruch w przeciwnym kierunku do wskazowek zegara

http://images30.fotosik.pl/141/25e300f75fd6eff5m.jpg

 

jak przekreci sie tez nazwijmy go bebenek zobaczyc plaską powierzchnie ktora przyciska na ten wlacznik krancowy jak drzwi sa zamkniete, teraz oczysc to przykladowo rozpuszczalnikiem aby plastik byl czystu i niezatluszczony i nanies na niego warstwe okolo 2-3mm poxiliny, uforum delikatnie taki lekki wybrzuszony ksztalt, tu jest male podgladowe szkic (ha ha) czarny kolor to plastik a szry to poxilina (ten maly rysunek ma ci dac tylko podglad co masz zrobic i jak to ma wygladac http://images34.fotosik.pl/109/e9850a41d563af77m.jpg widok z boku oczywiscie, pamietaj aby zrobic to tak aby poxilina niewyszla poza szerokosc plastika, poprostu jak zacznie twardniec podetnik nozykiem czy czym podobnym, odczekaj 20min (teraz jest zimniej to z godzinke jak robisz na podworku) i jak ztwardnieje zobaczy czy zanek dziala i sie owiera itp, poprzekrecaj tyb bebenkiem, taka mala warstwa nic nieznaczy i nic nieprzeszkadza, jak zastygnie posmaruj smarem najlepiej wazelinką i jak naprawione, co masz do stracenia i tak musisz wymienic tez wlacznik krancowy a ja tym sposobem przejezdzile prawie 2 lata i dzialalo i wkoncu sprzedalem auto, POZDRO

www.auto-optima.pl
Opublikowano
Zamek i tak trzeba zdemontować do diagnozy. U mnie miał takie luzy na mechanizmie że nie pomogły żadne regulacje, podkładki itp, konieczna była wymiana całego zamka
www.turboBMW.pl
Opublikowano

krzywy Dzięki za duży opis.

Mam jeszcze jedno pytanie: jak już pisałem wcześniej oprócz tego że szyba sie nie domyka/otwiera po otwarciu drzwi to do tego nie działa jej otwieranie przy lewarku zmiany biegów, czy to przez ten włącznik w zamku ? jest to jakoś szeregowo podpięte ?

...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
Opublikowano
Witam ja rowniez dolacze sie do tego tematu mam e36 coupe 93 rok i central po zamknieciu otwiera sie ale za drugim razem juz zamkne, natomiast szyba po otwarciu drzwi nie opuszcza sie itp a gdy chce ja otworzyc przelacznikoem na tunelu to otwiera sie na raty podobnie jest przy zamykaniu czy to tez jest ta sama przyczyna co u kolegi piszacego wczesniej.
Opublikowano
otworz drzwi przy szybie wysunietej na maxa do gory, i na otwartych drzwiach wcisnij ten wlacznik krancowy i zobacz czy ci szyba chodzi, powinna jak wcisniesz podjechac do gory z 1 cm
www.auto-optima.pl
Opublikowano

Witam!!!

Jak miałem coupe to tez nie opuszczały mi sie szyby.

Zdemontowałem zamki dzrzwi i całe je rozebrałem przeciściłem wyregulowałem i było ok. Także może to kwestia regulacji i przeczyszczenia.

Pozdrawiam!!!

Trochę zabawy z tym jest. :roll2:

Opublikowano

SOER

 

Jeżeli szyba nie działa na przełączniku przy lewarku to nie wina krańcówki ona ma za zadanie dosuwanie odsuwanie szyby, sterowanie oświetleniem wnętrza, alarmem, centralnym

 

Masz cos kolego albo z elektryką albo z mechanizmem, mówisz ze jak wciskasz guzik to coś słychać wie ja stawiałbym na mechanizm albo na silnik mechanizmu.

 

Podejrzewam ze centralny i oświetlenie działaj ok wiec to dowodzi sprawności działania krańcówki

 

ups00

 

Mam takie włączniki

 

 

Skonek54

 

Wydaje mi sie że masz dwie usterki pierwsza uszkodzony włącznik krańcowy ze względu na dziwne zachowanie centralnego no i niedziałająca szyba. Sprawdź go naciskając i obserwuj czy szyba sie domyka lub otwiera. Jezeli tak to krańcówka jest wytarta i jest za krótka żeby tym sterować jeżeli nie to albo jest ona całkiem zepsuta albo coś innego z elektryką. To ze centralny sie sam otwiera zaraz po zmaknieciu to może być uszkodzona wiązka elektryczna w klapie tylnej (przetarta na załamaniu pod izolaqcją) bo jak krańcówka jest zepsuta to raczej nawet na chwile nie zamkniesz centralnego jezeli mówimy o pilocie. Krańcówkę masz albo na słupku środkowym tak jak widać na pierwszym zdjęciu albo w zamku tak jak widać na drugim zdjęciu.

 

To że szyba zamyka i otwiera sie skokami to wina prawdopodobnie pierścienia ferrytowego który wysunął sie w silniku elektrycznej szyby temat czesto poruszany na forum chyba nawet jest opisany ze zdjeciami w dziale zrób to sam

Opublikowano
Tak po otwarciu drzwi lampki się zapalają i centralny też działa. Dzięki :cool2: w takim razie naprawa pójdzie w innym kierunku.
...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja mam podobny problem ze swoim coupe'kiem, szyba od strony kierowcy raz działa raz nie.I gdy chce otworzyć drzwi lub zamknąć, szyba nie uchyla się ani nie domyka te 2 cm.Najgorsze jest to że jak sie "samo naprawi" (zazwyczaj po kilku godzinach) :lol: to lepiej nie opuszczać szyby bo sie może okazać że już jej nie zamkne (od strony pasażera szyba działa bez zarzutu). Wnerwia mnie to niesamowicie bo przy zamykaniu drzwi szyba nie podchodzi pod uszczelke tylko lekko odstaje i trzeba ją lekko uderzyć - ech... Przycisk od opuszczania jest ok. Acha i jak sie wciska ten przycisk to słychać "pstyknięcie" pod schowkiem. Nie wiem jak sobie z tym poradzić - może ma to związek z tym że miałem kiedyś zwarcie na kablach od tylnej klapy? HELP! Z góry dzięks! Pozdro.
Opublikowano

U mnie problem wyglada nastepujaco, szybe idzie opusic do samego dolu bez problemu jednak podczas podnoszenia do gory na przytrzymanym wlaczniku przy lewarku szyba jedzie do okolo polowy normalnie po czym automatycznie sie cofa z powrotem.... aby ja domknac trzeba naciskac przycisk skokowo...

 

Jak sie z tym uporac ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie problem wyglada nastepujaco, szybe idzie opusic do samego dolu bez problemu jednak podczas podnoszenia do gory na przytrzymanym wlaczniku przy lewarku szyba jedzie do okolo polowy normalnie po czym automatycznie sie cofa z powrotem.... aby ja domknac trzeba naciskac przycisk skokowo...

 

Jak sie z tym uporac ?

 

Ten przełącznik ma dwa tryby pracy, jak go wcisniesz głębiej to szyba powinna podnieść się do samej góry ale ja u siebie w E36 też tak miałem, że czasami działo się identycznie jak u Ciebie. Nie znalazłem rozwiązania problemu, przez forum przewija się wiele rad i "sposobów" na rozwiązanie problemu tyle, że żaden z nich nie rozwiązuje problemu na 100%. Możesz przesmarować prowadnice, wymienić rolki, uszczelki lub w końcu cały mechanizm ale tak w 100% nie daje to pewności że rozwiąże problem.

 

 

soundseeker: moge Ci w 100% powiedzieć, że nie jest to wina mechanizmu podnoszenia szyby ani silniczka! Podejrzewam, że wina leżała w przekaźnikach lub samym module. U mnie było tak, że stawialem auto pod firmą, po godzienie przychodziłem i był problem, wracałem do domu i wszystko było OK. Jak się 'zawiesił' na amen to wystarczyło rozebrać silniczek /zdjąć samą metalową obudowe wirnika/ i przekręcić go o 2/3 obroty i już wszystko wracało do normy. Aż do nastepnego razu. Kiedyś podmieniłem cały mechanizm podnoszenia bo to chwila roboty i niestety działo się to samo. Więc to nie tego wina.

 

Widać w E36 problem z szybami to jakaś zmora. :duh:

Opublikowano
Rozebrałem tapicerke w drzwiach i tam jest taka złączka która można wypiąć.Pomierzyłem miernikiem prąd na wciśniętym przycisku do opuszczania szyb i mi albo wcale nie wskazywało żadnego napięcia, albo było bardzo małe więc może właśnie problem tkwi w centralce w przekaźnikach-może występuje tak zwany "zimny lut" i trzeba zadziałać lutownicą.Tylko nie wiem czy ta obudowa od centralki jest rozbieralna??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.