Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam,zaobserwolałem coś dziwnego.majac stary termostat dolny waz był ciepły a silnik bardzo bardzo wolno osiagał temp robocza (przez niesprawny niedomkniety termostat cały czas otawrty obieg),teraz gdy wymieniłem na nowy wskazówka szybko staję dęba z tym ze zastanawia mnie jedno...nawet po osiagnieciu 95stopni dolny waż mam zimny (wskazowka pion ),mam wrażenie ze nie ma obiegu ..ale odziwo wskazówka trzyma pion i ani grama nie wychyla sie nawet po dłuzszej jezdzie...czy tak ma być ,teraz już sam nie wiem jak ma być,do tej pory jezdziłem z niesprawnym termostatem,dodam ze odpowietrzyłem układ
Opublikowano
nie bardzo rozumiem,z tej wypowiedzi wynika ze nizsza temp na zewnatrz ma wpływ na wieksze lub mniejsze otwarcie sie termostatu?przeciez zagrzany płyn w silniku na swoja temp
Opublikowano
95 stopni - przy takiej temperaturze powinien ci nie tylko puścić termostat ale i włączyć się wentylator- u mnie na ten przykład pełne otwarcie jest przy 91-92 stopniach - trochę to dziwne - może po prostu kupiłeś termostat z wadą fabryczną - znajomy w Mietku reklamował 4 sztuki zanim trafił na dobry - jak tylko zachowałeś dowód zakupu to uderzaj do sklepu i reklamuj. Przy termostatach często tak bywa :)
masqo
Opublikowano
visko mam sprawne ciągnie jak odkurzacz na zagrzanym silnikui nie sposób go zatrzymać,po wymianie termostatu zalałem płynu po brzegi i tak został (nie opadła),po osiagnieciu temp roboczej plyn opadł do połowy zbiorniczka czyli wychodzi na to ze termostat sie otwiera w porę,a wiec czemu mam zimny dolny waz chłodnicy gdy temp jest w pionie?
Opublikowano
moze masz malo plynu w chlodnicy...na zimnym silniku odkrec korek wtydy zobaczysz :P moze byc tez to co ci pisalem....zalezy jaka temp. byla na zewnatrz i jak miales ustawione ogrzewanie ...tam tez jest chlodniczka ktora uklad chlodzi :mrgreen:
Opublikowano (edytowane)

Nie zadawał bym takiego pytania, gdybym miał mało płynu.

Pytam czy wy też tak macie. W Eclipse'sie mimo sprawnego termostatu i poprawnej ilości płynu cięzko było utrzymac temperaturę w takich warunkach jak opisałem.

 

i jak miales ustawione ogrzewanie

 

:duh: masz mnie za idiotę?

 

Pytam konkretnie, czy może to byc wina temostatu?

Edytowane przez godmode

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Chcę Cię trochę uspokoić, mam dokładnie tak samo, dolny wąż zimny a właśnie wymieniłem termostat (notabene na oryginał kupiony w ASO).

Mnie też to dziwi, ale zostawiam na razie tak jak jest i czekam do lata.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam problem z nagrzewaniem się samochodu w niskich temperaturach ujemnych. Przy -10*C i szybszej jeździe wskazówka wręcz spada. Termostat do wymiany?

 

siema, mam to samo co ty. pisalem juz o tym na forum i chlopaki napisali ze na pewno termostat do wymiany, kupilem go ale jeszcze nie mailem okazji zalozyc, ale wydaje mi sie ze jeszcze wisko mam walniete, tzn na 90% jestem tego pewien, bo nie dosc ze srzkypi jak cholera to rowniez zauwazylem ze w ogole nie zwalnia jak stoje np. na swiatlach a silnik jest jeszcze zimny, tak jakby chodzilo caly czas na wyzszym biegu, pomyslalem wiec ze moze tez ci wisko padlo, tu masz linka zeby o tym poczytac troche - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42445.

Moze niedlugo w koncu zmienie termostat to dam znac, a ty jak cos zdzialasz pisz ma priva najlepiej, pozdro... ;)

Opublikowano
Tak jezeli w czasie jazdy wskazówka spada to na 100% termostat do wymainy. Miałem to samo. Tylko wymaina na nowy pomogła. Po wymianie termostatu trzeba odpowietrzyc układ.
Opublikowano
Moze niedlugo w koncu zmienie termostat to dam znac, a ty jak cos zdzialasz pisz ma priva najlepiej, pozdro... ;)

 

Napewno będę miał zamiar to zrobić, ale narazie wymieniam amorki, więc czasu będzie brak... no i pewnie zima minie i zapomne o termostacie do następnej zimy :)

Jak coś będę pisał!

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no i wymienilem, meczylem sie troche bo nie zdejmowalem wiatraka i cieżko było się dostać do dwóch śrub, no ale nieważne, to co zobaczyłem po zdjęciu tej obudowy co nachodzi na termostat trochę mnie zaskoczyło:

http://img134.imageshack.us/img134/9716/dscf0001ci0.jpg

 

to co zostało z mojego termostatu!! :shock:

ciekawe gdzie jest reszta! i tak założyłem nowy, odpowietrzyłem i zobaczymy co będzie dalej.

Opublikowano
Nie zadawał bym takiego pytania, gdybym miał mało płynu.

Pytam czy wy też tak macie. W Eclipse'sie mimo sprawnego termostatu i poprawnej ilości płynu cięzko było utrzymac temperaturę w takich warunkach jak opisałem.

 

i jak miales ustawione ogrzewanie

 

:duh: masz mnie za idiotę?

 

Pytam konkretnie, czy może to byc wina temostatu?

 

sam sobie dales odpowiedz ...dlatego glupia odpowiedz :P niesprawny termostad :mrgreen:

Opublikowano

Odpowiedzi mogłobybyć wiele. Np. może to wisko. Naszczęscie koledzy pomogli i będę kupował nowe termo.

 

@saku82pl

Daj znać czy sytuacja poprawiła się w extremalnych ujemnych polskich temperaturach? :)

Jak narazie pogoda raczej ok, wiec pewnie nie będzie jak sprawdzić.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiedzi mogłobybyć wiele. Np. może to wisko. Naszczęscie koledzy pomogli i będę kupował nowe termo.

 

@saku82pl

Daj znać czy sytuacja poprawiła się w extremalnych ujemnych polskich temperaturach? :)

Jak narazie pogoda raczej ok, wiec pewnie nie będzie jak sprawdzić.

 

mieszkam w UK, wiec dla mnie ekstremum to -7 stopni, co ostatnio zdarzylo sie jakis miesiac temu, ale i tak jak rano wstawalem a mrozu nie bylo to ogrzewanie nie dawalo takiego ciepla co powinno. dzis jechalem do znajomych i juz widze roznice - szybciej oparowują szyby, szczerze to pierwszy raz w tym aucie w zimie mialem ochote otworzyc szyby bo az za goraco mi bylo, no ale sam widziales co mi z termostatu zostalo, przeciez go wlasciwie w ogóle nie bylo wiec nic dziwnego ze widze roznice, zastanawia mnie natomiast aspekt spalania, czy czasami autko przed zmiana termostatu nie palilo wiecej niz powinno, dam znac co i jak, sprawdziles wisko czy chodzi jak powinnno?? pozdro... ;)

Opublikowano

Wiska jeszcze nie sprawdzałem zrobie to chyba dziś. Ale się boje bo to badziewie drogo kosztuje.

Nie rozumiem czemu nie stosuje się silników elektrycznych prądu stałego do płynnej regulacji prędkości wiatraka. Wymiana i eksploatacja szczotek takiego silnika byłaby tańsza niż sprzęgło wiskotyczne, która jak mam wrażenie pada bardzo szybko bardzo często i w wielu przypadkach nie wiadomo czy działa czy nie.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
Tak powinno byc ze dolny waz powinien byc zimny bo dolem odplywa schlodzona ciecz do silnika a gora wlywa goraca jak ci sie otworzy termostat to ten wolny waz powinienes miec letni ale to dopiero przy osiagnieciu temperetury roboczej silnika - jak masz saune w srodku i wskazowka trzyma pion to termostat jest dobry
Opublikowano
Nie no takiego numeru jeszcze nie widziałem :shock: , ale z drugiej strony to przecież jeżdżąć bez termostatu powinieneś sie od razu skapować że coś jest nie tak :shock:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie no takiego numeru jeszcze nie widziałem :shock: , ale z drugiej strony to przecież jeżdżąć bez termostatu powinieneś sie od razu skapować że coś jest nie tak :shock:

kupilem auto w czerwcu i nie bylo rzadnych objawow braku termostatu, dopiero niedawno cos zaczelo nie grac (listopad) - nie dawno bo w anglii jako takiej zimy nie ma, wiec kupilem termostat juz w grudniu ale wymienilem dopiero teraz, no i wszystko jest jak narazie ok. pozdro...

Opublikowano
Wskazówka w pionie przy cyfrowym wskaźniku temperatury nie oznacza, że silnik ma 95 stopni. Wskzówka pokazuje pion w przedziale 75-100 stopni.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ok czas na ten termostat, ale wbijam się na allegro i na google i nie mogę znaleźć termostatu do modelu:

E36 318is 93r. M42

 

Na allegro pełno termostatów z takim opisem:

3 (E30) 318is silnik 1.8i 16v kod: M42B18 (89-91)

czyli się rocznik nie zgadza... a może moge brać?

Jak bardzo się różnią te termostaty?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.