Skocz do zawartości

Jaki olej do silnika? Bardzo proszę o szybką podpowiedź!


Outside

Rekomendowane odpowiedzi

Ja juz w sumie 2 raz a poprzedni wlasciciel (1raz) wlewam 10W60 CASTROLA RS i ten olej mi sie spisuje bardzo dobrze. Praktycznie go nie ubywa a od wymiany do wymiany jego stan i jakos jest super. Kazdy chwali to na czym jezdzi :mrgreen:

 

A czy nie jest on ciut za gęsty w przedziale wysokich temperatur pracy (xxW60)??? Smarować posmaruje, ale m.in. kosztem zużycia paliwa...

 

Zauwazylem tendecje, ze zawsze po wymianie oleju, filtrów i czyszczeniu FILTRA K&N spalanie spada w miescie w okresie letnim do ok. 11.5 - 12.0 ltr przy normalnej jezdzie i im dluzszy okres zuzycia oleju, wzrasta spalanie ale gdzies ok 1-1.5 ltr w okresie pozno letnim i jesienno-zimowym. Jestem zadowolony. Moze kiedys zmienie na jakies 0w40 albo musze sie do tego przekonac

 

 

 

 

 

 

Witam

E39 523 ja zalalem taki 10w60 bo taki był zalany..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Castrol na swojej stronie zaleca Edge Sport 0W-40 (7L)

 

http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3175

 

Osobiście zalałem Mobilem 0W-40.

 

A jaki miałes wlany wcześniej??

 

W sobote dokonałem zakupu i też jestem posiadaczem ślicznej czarnej beemki z 99 roku:)

Poprzedni właściciel zalał ją 5w40 havoline (czy jakos tak pisownia) Ja natomiast kupiłem do niej magnateca castrola 5w40

Na stronie castrola rzeczywiscie jest zalecenie żeby zalac edga 0w40 ale on ma specyfikacje BMW LL 00 czyli tak jakby dla silników po lifcie a mój jest z przed i szczeze mówiąc niewiem, czy dopłacic troche i wlac tego edga czy zostać na magnatecu (jeszcze nie zalałem, narazie kompletuje zabawki zeby za jednym zamachem to wszystko zrobic)

 

z góry dzięki za info

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagląda tutaj ktoś jeszcze??

 

Rozkopałem forum w każdą stronę i szczeże mówiąc nie znalazłem informacji jakiej poszukuje.

Silnik ma najechane 270k km (530D z 99r), dotychczas był zalany havoline 5w40

w sklepie doradzili mi zalać go magnatec 5w40 chociaz na odwrocie nie ma zadnego oznaczenia BMW LL. Na stronie castrola zalecają olej 0w40 edge ze specyfikacją BMW LL04 tylko się zastanawiam, czy jest sens przechodzic na 0w40 no i spełniac specyfikacje opracowaną dla silników o pięc lat młodszych.

 

JEszcze oleju nie zmnieniłem, jak dobrze pójdzie to we wtorek wymienie go razem z filtrami.

 

No i jeszcze jedno. magnatec podają jako zamiennic shell helix diesel który ma specyfikacje BMW LL 98

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pete, ja naprawdę nie chcę się broń Boże z Tobą kłócić ani Cię przekonywać bo nie jestem mechanikiem i nie wiem jakie są czujniki w silniku e39. To co mówię o znikających kreskach to wyłącznie coś co mogę sprawdzić organoleptycznie - jak jeździłem na Castrolu kreski znikały co ok 3500km - wymiana oleju po ok 17500km. Natomiast teraz na QS pierwsza lampka zgasła mi po ok 4500km.

Wracając do tematu kalkulacji przebiegu po jakim gasną lampki... ostatnio sam bawiłem się w różne kalkulacje i śledziłem własne spalanie i dane z komputera. Zacząłem od tego, że po każdym skasowaniu inspekcji olejowej pojawia mi się na wyświetlaczu wartość 2375l. Z tego co wyczytałem w opisach komputera w e39, jest to ilość paliwa, jaką auto ma przepalić do momentu ponownego zaświecenia się kontrolki inspekcji (zniknięcia wszystkich 5 kresek). Bazując na tym, stworzyłem sobie małą tabelkę, która obrazuje, że każda z tych 5 kresek odpowiada 475 litrom przepalonego paliwa:

 

2375 / 5 = 475

 

A z tego już łatwo wyliczyć ile km można przejechać na każdej kresce znając swoje średnie zużycie paliwa, co ilustruje poniższa tabelka.

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/e39_oil_service_interval_2.png

 

 

Na przykład, jeśli nasze średnie spalanie wynosi 11,2 l/100km (druga seria danych w drugiej tabelce), to pierwsza kreska zniknie po przejechaniu 4.240 km, a wszystkie kreski znikną po 21.202 km:

 

475 / 11,2 x 100 = 4 240

2375 / 11,2 x 100 = 21 202

 

 

Oczywiście to była tylko teoria, więc postanowiłem ją sprawdzić. Po wykasowaniu inspekcji olejowej wszedłem w TEST 03, który podaje liczbę przepalonych litrów paliwa (SIA-L) od ostatniego wykasowania. Test 03 pokazał "0", czyli wszystko OK, bo właśnie robiłem kasowanie inspekcji więc nic jeszcze nie spaliłem. Od tej pory zacząłem mierzyć ilość kupionego i zużytego paliwa i liczbę przejechanych kilometrów. Na bieżąco też monitorowałem wartość SIA-L w TEST 03.

 

Rezultat? Dokładnie w momencie jak wartość w SIA-L osiągnęła 475, to zniknęła mi pierwsza kreska inspekcji. Dla porównania w tym momencie podliczyłem sobie ilość faktycznie kupionego i zużytego paliwa: wyszło mi, że spaliłem 484 litry paliwa, czyli o jakieś 2% więcej niż to, co pokazał komputer. Po części to może błąd mojego pomiaru (lub dystrybutora), a po części fakt, że mój komputer średnio zaniża spalanie o właśnie około 2-3% w stosunku do realnego spalania, więc nadal uważam, że to jest miarodajny wynik.

 

Wracając do mojej tabelki, znając swoje faktyczne zużycie paliwa (licząc zatankowane paliwo i przejechane kilometry wyszło mi 8,95l/100km) i zakładając, że lampka zgaśnie po przepaleniu 475 litrów, wychodzi, że na takiej ilości paliwa powinienem był przejechać 5.307 km:

 

475 / 8,95 x 100 = 5 307 (ostatnia rubryka w tabelce)

 

 

A ile faktycznie przejechem do momentu zgaśnięcia pierwszej lampki? 5.410 km. Znów te same 2% rozbieżności, wynikające z tego, że mój (i chyba każdego z nas) komputer zaniża lekko spalanie. Według komputera średnie spalanie wyniosło na tym odcinku 8,8l/100km. A przy takim spalaniu, to faktycznie na 475 litrach można przejechać ok. 5.410 km:

 

475 / 8,8 x 100 = 5 408

 

 

Jak dla mnie to wystarczający dowód na to, że komputer zawiadamiający o inspekcji olejowej bierze pod uwagę jedynie ilość przepalonego paliwa. Nie mam jednak pewności, że we wszystkich e39 jest tak samo. Być może w innych rocznikach algorytm był inny. A być może w wersjach Euro (ja mam wersję USA) też to jest jakoś inaczej zaimplementowane. Jeśli ktoś chce się pobawić, to sami możecie poobserwować dane z komputera i porównać z rzeczywistym zużyciem i przebiegiem.

 

Ale się rozpisałem. Mam nadzieję, że przynajmniej niektórzy się w tym wszystkim połapią. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tej chwili mam zalany Castrol Formula RS 0W40 a mam przebieg 210tyś km Myślę o przejściu na Castrol TXT 505.01 5W40 tylko zastanawiam się czy on podejdzie pod BMW bo niby jest zrobiony dla grupy VAG a może przejść na Magnatec 5W40

Myślę ozmianie oleju ponieważ silnik staje sie głośniejszy i pojawiło się delikatne spocenie przy korpusie filtra oleju a kolejna sprawa to że przy takim przebiegu należałoby pomyślęć o uszczelnieniu silnika

Czekam na poradę bo nie wiem jak postąpić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ten olej Castrol TXT jest to olej przeznaczony głównie do serwisów, tak tłumaczył mi gość handlujący olejami. Olej ten jest stosowany głównie przez 3 firmy VAG, BMW i Mercedes. Ponoć jest to bardzo dobry olej ponieważ do serwisów boją się nalać jakieś gówno. Mówił mi, że nawet widział wyniki badań TXT i Magnateca i wyszło mocno na korzyść TXT. Ale ile w tym prawdy to tego nie wiem. Prawdopodobnie zaleje teraz tym olejem i zobacze co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.