Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam mały problem. Jakiś Niemiec wsadził sportowe zawieszenie a mnie już powoli zaczyna wkur.. ta jazda :mad2:

Dokładnie jest to zawias KONI (żółte amorki i niebieskie sprężyny). Na sprężynach przednich są numery AP E 36 60 VA a na tylnych AP E 36 HA.

Mam takie pytanko czy mógłbym wymienić jedynie sprężyny a amorki zostawić te co są :?: Bo chciałbym aby bunia nie była taka twarda.

 

I mam jeszcze takie pytanko. Czy mógłby mi ktoś tak na chłopski rozum wyjaśnić o co chodzi z regulacją siły tłumienia w amortyzatorach :?: Bo dzisiaj sie dowiedziałem że taką funkcję mają moje amorki ale nie za bardzo wiem o co chodzi :oops:

Opublikowano

Aby była zupełnie miękka i pokonywała neutralnie nierówności to musiałbyś zamienić cały zawias, tzn. amorki ze sprężynami. Ale aby tylko w pewnej części zrobić bardziej miękki samochód możesz wymienić same amortyzatory, pod warunkiem, że nie masz obniżonego samochodu ponad 40mm od serii bo seryjne amorki najczęściej wytrzymują max do 40mm na minusie.

ja w swoim e36 mam właśnie miękkie amory Sachsa i sprężyny H&R i mnie wkuża że jest miękka. wolałbym aby przód był jak skała. Bo tył jest już na twardych amorach i jest super.

Ja gdybym mógł to bym się z Tobą chętnie zamienił:) gdybyś tylko bliżej mieszkał.

Opublikowano
wymien sprezyny na oginal ale od takiego samego modelu jak masz amory zostaw , powinny miec takie pokretla biale na plus i na minus plus twardo minus miekko . to proste , .
Opublikowano

winą twardego zawieszenia w tym przypadku są nieprogresywne sprężyny ,czyli zwoje sprężyny mają stałą średnicę drutu na całej jej długości (tyczy się to tylko tylnych sprężyn). Progresywne sprężyny mają grubszy drut w środku (strefa osiągów) ,a cieńszy drut na końcach (strefa komfortu). Przednie są nie progresywne ale to ,nie ma aż takiego znaczenia. Amortyzatory koni SPORT (Żółte) mają możliwość regulacji twardośći, przednie reguluje się bez demontażu .Specjalnym pokrętłem dołączonym do amorków (w górne części nad gwintem zakłada się te pokrętło ,obracając w prawo utwardza sie . Zakres regulacji 3 obroty.

Prawa i lewa strona MUSI być jednakowo ustawiona !!! ).

Tylni amortzator trzeba zdemontować z samochodu ,zciągnąć mocowanie osłonę i odbojnik, umocować w imadle za gwint tłoczyska (nieuszkodzić gwintu!) ,scisnąć korpus z tłoczyskiem na maxa, trzymając tak sciśnięty,obracamy korpusem w prawo lub lewo.

Z regulacją twardości tyłu nie ma co przesadzać, gdyż przynosi odwrotny oczekiwany efekt ,auto wtedy nie ma wręcz amortyzatorów, skacze po naszych drogach jak piłka, może doprowadzić do wyrwania górnego mocowania (mi już się to przydażyło w poprzedniej trójce)

No i oczywiście komfort zalerzy dużo od opon niskoprofilowych (raczej jego brak).

W mojej 328 mam opony 225/45 17 przód i 245/40 tył ,zawieszenie KONI SPORT i jeździ się jak na wozie drabiniastym i to na taborecie.

Natomiast na zimę ,zmieniam na 205/65 15 , amorki zmiękczam i komfort znów powraca.

W twoim przypadku zmienił bym tylko sprężyny na orginalne lub nawet orginalne bmw m-technika ,amorki bym zostawił. Będzie minimalnie twardziej niż w serji ,ale osiągi będą nieporównywalnie lepsze niż w serji. Sam jeździłem na takiej konfiguracji.No i oczywiście można poeksperymentować z ustawieniem odpowiedniej twardości amortyzatorów.

Opublikowano
Jak już wspomniałem możesz zastosować sprężyny orginalne BMW od M-technika czyli M- Sportfahrwerk (występuje to jako opcja w liście dodatów wyposarzenia), nie ma to nic wspólnego z zawieszeniem od M3 ,ale jest o 40mm niższe i trochę twardsze od serji. Jak wspomniałem już wcześniej są to sprężyny o zmiennej charahterystyce (tylko tylne).
Opublikowano
Jak już wspomniałem możesz zastosować sprężyny orginalne BMW od M-technika czyli M- Sportfahrwerk (występuje to jako opcja w liście dodatów wyposarzenia), nie ma to nic wspólnego z zawieszeniem od M3 ,ale jest o 40mm niższe i trochę twardsze od serji. Jak wspomniałem już wcześniej są to sprężyny o zmiennej charahterystyce (tylko tylne).

 

sprezyny m-technic obnizaja auto ok 15mm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.