Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmieniłem tdsa na benzynę i wszystko byłoby ok gdyby nie zawieszenie (touring).

 

Chcę wstawic gaz ale obawiam się, że tył mi siądzie pod ciężarem butli z gazem, mam zawieszenie okaleczone przez jakiegoś rzeźnika.

 

Jeździ normalnie, ładnie tłumi ale ma jakby mniejszy prześwit w tylnej części, a co najważniejsze jeden z przewodów, który jak sądzę powinien byc podłączony do pompy wspomagania, jest zaślepiony i sączy się z niego olej.

 

To podejrzewam skutkuje tym, że zawias nie jest wspomagany i ma słabsze własności tłumiące.

Gaz do tego silnika kosztuje 4000zł, muszę wiedziec co z tym zawieszeniem bo szkoda ładowac 4tys a po chwili kolejne 2,5 na zawias.

 

Czy przez takie uszkodzone zawieszenie, auto padnie mi na glebę, będzie dobijac?

Opublikowano

Skoro masz zaklepany przewodzik ciśnieniowy od NIVO to najprawdopodobniej ktoś zmieniał amortyzatory z tyłu i nie chciał wydawać kasy na te regulowane , które są kilka razy droższe od zwykłych.

Wstawia się wtedy zwykłe, a przewód się zaślepia i masz wtedy zawieszenie nieregulowane.

Pozostaje jeszcze kwestia pompy od wspomagania, czytałem gdzieś na forum, że po takiej przeróbce trzeba ją zamienić na zwykłą, bo ta ma większą wydajność i wspomaganie kierownicy może od większego ciśnienia ucierpieć.

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano

Ja powiem tak....

Mam taki sam silnik z instalacją sekwencyjną... ale niestety bez nivo...

amorki założone od 540 sedana bo od kombi znaleźć to graniczy z cudem, a 540 jest cieezsza o 100 kg wiec prawie jak kombi.

 

Butla jest 50 litrowa bezproblemowo sie mieści, za instalke dałem 3600zł

 

Z tym nivo najlepiej pojedz do dobrego servisu i niech zrobiąi wtedy bezproblemowo zakładaj instalkę:) baaardzo dobra sprawa :D

:cool2:

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano
Tak sobie czytam o tym nivo i sie zastanawiam, czy czasem moja tds-a też nie ma nivo, bo tył się położył na glebie, od amorków o ile kojarzę odchodzą jakieś przewody... czy wg. numeru nadwozia mogę sprawdzic, czy moja TDS-a posiada nivo? Chętnie bym się dowiedział co w ogóle miał w serii, bo to składak...
Opublikowano

Z togo co wiem to jezeli masz nivo to przy amorkach powinieneś mieć zbiorniczki... a i chyba pod maską tez tak bodajze jest zbiorniczek wyrównawczy

jezeli się myle to prosze mnie poprawić... :))

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano
Tak sobie czytam o tym nivo i sie zastanawiam, czy czasem moja tds-a też nie ma nivo, bo tył się położył na glebie, od amorków o ile kojarzę odchodzą jakieś przewody... czy wg. numeru nadwozia mogę sprawdzic, czy moja TDS-a posiada nivo? Chętnie bym się dowiedział co w ogóle miał w serii, bo to składak...

 

Sorki że się wetnę pod temat, ale czy pod pojęciem Składak rozumiesz, to że ktoś go rozebrał na części pierwsze i przewiózł przez granice??

Przeważnie robi się tak, ze przez granicę przewozi się budę osobno i silnik osobno i auto w Polsce jest jako składak, potem silnik wkładają i jeździsz :)

Opublikowano
Tak mam nivo na 100%.

 

Ale mimo odłączenia hydrauliki amorki chodzą super, pytanie nr.1. to czy pod obciążeniem butli i kilku bagaży, auto mi nie padnie na glebe.

 

Działanie nivo polega na tym ze po obciązeniu auto wyrównuje sie do danego poziomu, ale same w sobie amory tez trzymają ;)

 

Najlepszy test na sprawdzenie!!

wez z 3 osoby o wadze <60 kg i poproś zeby usiadły w bagażniku a ty sam zobacz jak bardzo usiądzie... :))

Powiedz jakie są efekty xD, bo u mnie powiem ze usiadło troche, ale faktem jest ze mam spręzyny od 540 SEDAN...

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano
Cześć, jeden nowy amortyzator kosztuje dokładnie 1200$ ale takie amortyzatory się z powodzeniem regeneruje a koszt jednej sztuki to 700pln. Pozdrawiam Martin
Opublikowano
Ja od siebie chciałbym dodać, że wszystkie Touringi z tyłu "siedzą" dość nisko. Boczna linia samochodu powinna iść idealnie poziomo, jeżeli tak jest to nie przejmuj się małym prześwitem.

Profesjonalne studio kosmetyki samochodowej

http://www.snblodz.com.pl

Opublikowano

u mnie w touringu tylek tez nisko siedzi, jednak jezdze czesto obladowany ludzmi i bagazami po 10 ton jak rumun jakis i jest ok :)

 

a tak jak ktos pisal...normalne jest w tych wersjach to, ze tyl jest ciutke nizej. nawet nie wyglada to zle :)

 

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.