Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Stanowczo, jak już żarówki wymieniłeś, styki przeczyściłeś, to wyrwij moduł Light Control (bo z opisu wygląda, że to właśnie on sprawia problemy) i porządnie wypucuj mu styki.

Moduł Light Control jest (u mnie w E34, dodatkowo jest opisany na górze obudowy) zaraz obok modułu Check Control.

 

Niestety po tych wszystkich czynnościach komunikaty wyświetlają się nadal, gong doprowadza mnie do szału, czy pozostaje mi tylko wymiana LKM, czy jeszcze coś mogę zrobić ?

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Gomes

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stanowczo, jak już żarówki wymieniłeś, styki przeczyściłeś, to wyrwij moduł Light Control (bo z opisu wygląda, że to właśnie on sprawia problemy) i porządnie wypucuj mu styki.

Moduł Light Control jest (u mnie w E34, dodatkowo jest opisany na górze obudowy) zaraz obok modułu Check Control.

 

Niestety po tych wszystkich czynnościach komunikaty wyświetlają się nadal, gong doprowadza mnie do szału, czy pozostaje mi tylko wymiana LKM, czy jeszcze coś mogę zrobić ?

 

Pozdrawiam

 

To, co opisałem, to najczęstsze przyczyny awarii. Moduł LKM jest połączony magistralą z modułem Check Control, więc i tego bym wyrwał i przeczyścił - wiele roboty nie ma. Układy LKM i CC nie mają pamięci "nieulotnej" (RAM, ale z podtrzymaniem), więc nie ma niebezpieczeństwa, że "coś" się skaszani po ich wyjęciu (zakładam wyłączony zapłon).

Jeżeli i to nie pomoże, to pozostaje wymiana na test z kimś zaprzyjaźnionym.

 

Nie wiem, jak sprawa wygląda u Ciebie, ale jeżeli jest to cały czas błąd jednej konkretnej żarówki, która tak na prawdę świeci, to w module LKM są przekaźniki kontaktronowe (właśnie monitorujące prąd żarówek), które czasami się kończą. Koszt naprawy niewielki, ale musisz mieć jakieś pojęcie o elektronice. Ponadto w takim przypadku LKM reaguje prawidłowo na błędy innych żarówek, a to prosto sprawdzić.

 

Potestuj i daj znać

Pozdrawiam

Kai
Opublikowano

Wyświetlają mi się wszystkie komunikaty dotyczące świateł:

 

Bremslicht - Przepalona żarówka światła hamowania

Kein Bremslicht - Brak świateł hamowania - przepalone żarówki lub bezpiecznik / Wymienić żarówki lub bezpiecznik

Abblendlicht - Światło mijania - przepalona żarówka, uszkodzony bezpiecznik lub obwód

Rucklicht - Światło cofania / Jak wyżej

Kennzeichenlicht - Oświetlenie tablicy rejestracyjnej / Jak wyżej

Anhangerlicht - Światła przyczepy - uszkodzony bezpiecznik lub obwód

 

oprócz tego ostatniego co jest zrocumaiłe gdyż nie mam przyczepy :-).

Możliwe że uszkodzone są wszystkie przekaźniki ?

Pozdrawiam

Gomes

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie no, w takim przypadku, to raczej zdechł LKM, bo takiego czego to jeszcze nie widziałem.

 

Wg mnie zanim zaczniesz inwestować - dorwij kogo z LKM z E32 lub E34 i zamień się na chwilę (jego do siebie i swój do niego). To powinno wyjanić wszystko. W akcie desperacji - ja też mieszkam niedaleko, więc zapraszam.

 

Natomiast wszystkie testery w LKM jeszcze nie słyszałem, żeby komu na raz strzeliły.

Kai
Opublikowano
Sprawdziłem również i LKM, dokładnie taki sam z "siódemki" kolegi, i to samo, wychodzi na to że to nie LKM. Ale co jest najciekawsze, otóż komunikat Kein Bremslicht pojawia się dopiero po włączeniu świateł, nim je włącze mogę naciskać pedał hamulca niezliczoną ilość razy i CC jest OK.

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano
to samo u mnie w e36 jak nie wlacze swiatel to wszystko jest.. a po wlaczeniu swiatel check control twierdzi ze nawet stopu nie ma...
KUPIE E30 325i lub 325e
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, teraz zgłupiałem. Nie znam się :) Przypuszczam, że jest to jakaś pierdoła, na którą po prostu trzeba wpaść.

 

Propozycja - niech jeden z Was jedzie do BOSCH Service - tam powiedzą, co jest i naprawią, a potem powie drugiemu, ten zrobi to sam, a koszty podzielicie na pół.

Poważnie - skończyły mi się pomysły... sorry...

Kai
Opublikowano
Panowie macie jakis pomysl?? U mnie ciagle wyslwietla Check Control OK, nawet jak wyjme zarowe.... Co moze byc nie tak? Gdzie szukac przyczyny?
Opublikowano

Posprawdzaj jeszcze, gdzie tylko możesz, czy nie masz zawilgoconych kabli, przetartej izolacji itp. Na forum koledzy parę razy wspominali o przetartej izolacji na kablach w pokrywie bagażnika (np. od wiercenia otworów na tablice rejestracyjne). Drugie miejsce to komora silnikowa - nie masz może przerabianych, sztukowanych kabli do reflektorów, kierunków itp. - często po stłuczce, jakiś elektryk amator coś "knoci".

Mz to od momentu kupna ? - czyli poprzednik tez miał z tym kłopoty ...

Czy od początku byty naraz wszystkie takie komunikaty, czy najpierw tylko część. Może cos jeszcze wydedukujemy.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Panowie macie jakis pomysl?? U mnie ciagle wyslwietla Check Control OK, nawet jak wyjme zarowe.... Co moze byc nie tak? Gdzie szukac przyczyny?

 

ja juz nie mam sily mi ciagle wyrzuca ze nie ma swiatel Twój za to nigdy nie widzi błedu nawet jak wyjmiesz zarówke... juz wszystkiego próbowałem i nic :mad2: najchetniej bym wypiął check control ale wtedy bede zly ze jest a nie dziala....

 

naprawde nikt nie miał takiego problemu :modlitwa: juz nie wiem gdzie szukac....

 

:mad2: -------------------- :mad2: ---------------------------- :mad2: --------------------- :mad2: ------------------------- :mad2:

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano

to auto kupilem w listopadzie wszystko bylo dobrze po kilku dniach zaczela i tak do dzisiaj ulubione komunikaty to:

- LOW BEAM FAILURE

- TAIL LAIGHT..

- LICK PLATE LIGHT...

- BRAKE LIGHT...

 

wymienilem żarówki sprawdzilem bezpieczniki przeczyscilem styki>>> I NIC raz jest blad a raz nie ma a najgorsze jest to ze nie ma reguły kiedy wyskakuje... czasem zaraz jak wlacze swatla, czasem sie tez zdazy ze nie wyskakuje... dzisiaj po umyciu auta nie wyskakiwało dopiero po trzecim odpaleniu zaceło znowu meczyc...

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano

No to masz ten sam problem co ja, dokładnie.

 

Propozycja - niech jeden z Was jedzie do BOSCH Service - tam powiedzą, co jest i naprawią, a potem powie drugiemu, ten zrobi to sam, a koszty podzielicie na pół.

 

W Częstochowie nie ma dobrych mechaników (tudzeż elektromechaników) którzy by się znali na BMW, przekonałem się o tym przy poprzedniej E32 gdy przez 4 miesiące "walczyłem" z tempomatem, w końcu naprawiłem ale tylko dzięki temu forum. :)

 

wymienilem żarówki sprawdzilem bezpieczniki przeczyscilem styki>>> I NIC raz jest blad a raz nie ma a najgorsze jest to ze nie ma reguły kiedy wyskakuje... czasem zaraz jak wlacze swatla, czasem sie tez zdazy ze nie wyskakuje... dzisiaj po umyciu auta nie wyskakiwało dopiero po trzecim odpaleniu zaceło znowu meczyc...

 

A czy sprawdzałeś u siebie styki na przełączniku od stopu ?

Pozdrawiam

Gomes

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gomes, jedyne, co jeszcze mogę poradzić, to wpadnij do mnie, do zaufanego i naprawdę mądrego Boscha. Chociaż baaaaaardzo mnie zdziwiliście, że taki serwis nie umie sobie z tym poradzić. To [BAD] nie serwis.

Jedyne, co zainwestujesz, to paliwo, a szansa rozwiązania problemu jest bardzo, bardzo duża.

Kai
Opublikowano
Gomes, jedyne, co jeszcze mogę poradzić, to wpadnij do mnie, do zaufanego i naprawdę mądrego Boscha. Chociaż baaaaaardzo mnie zdziwiliście, że taki serwis nie umie sobie z tym poradzić. To [bAD] nie serwis.

Jedyne, co zainwestujesz, to paliwo, a szansa rozwiązania problemu jest bardzo, bardzo duża.

 

Jeżeli do przyszłego tygodnia nie rozwiążę problemu własnymi siłami to chętnie się do Ciebie wybiorę.

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Gomes

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
OK, no problem, tylko daj wczeniej znać.
Kai
Opublikowano
Przyjedż na spot w niedzielę, to jak wszyscy zabierszemy się za naprawę ... to nie odjedziesz w ogóle ;)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

W okolicach Katowic, spotkanie największej grupy w katowicach przy A4, a potem przejazd na "ślizgawkę", jakieś 10km "dalej".

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=5090

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Przydałby się jakiś spocik w okolicach wielkopolski :)

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.