Skocz do zawartości

318i stuki w silniku-panewka?


adamblue

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak rozpoznać czy w silniku m40 stuka panewka czy coś z rozrządem.

Dodam że silnik nierówno pracuje(jakby gubił zapłon) jest trochę zamulony,szarpie przy zakresie obrotów 1800-2100 po puszczeniu gazu, nie wkręca się więcej niż 5300 obr. Przy pierwszym cylindrze od chłodnicy jest wyciek oleju na uszczelce głowicy (silnik nie bierze oleju),po wyjęciu fajki od tego cylindra silnik nie zmienia pracy! Wszystko wskazuje na wałek lub popychacze( klekocze) ale dzwiek stukania dochodzi jakby z dołu silnika i niesie się po wydechu trochę, jakby coś z panewką a może poprostu rozrząd powiedział do widzenia i dzwięk popychaczy niesie meraliczny rezonans dalej. Jak sprawdzić czy panewka nie jest np obrócona? czy takie objawy ma również odwrócona panewka? czy jakiś znachor znający się dobrze na fachu po odsłuchaniu koncerty jaki wydaje mój samochód oceni to?

Nie chcę wymieniać całego rozrządu tylko po to by dowiedzieć się póżniej że to panewka. Jeden z moich znajomych tak miał więc wolę mieć pewność.

Proszę o wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spusc olej z silnika i zobacz czy sa w nim opilki metalu jak tak to mocno prawdopodobne ze panewki . mialem japonca i jak piznela panewka to stukal korb. a w oleju opilki metalu byly .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OpiŁki metalu będzie widać już na bagnecie.

Panewkę najlepiej sŁychać gdy silnik pracuje nie wysilony przy okoŁo 2500-3000 obrotów. Otwierasz maskę i powoli zwiększasz obroty silnika. Panewkę usŁyszysz wyraźnie przy obrotach wspomnianych wcześniej. Jeśli nie to nie panewki.

Ja bym zacząŁ od ustalenia dlaczego jeden cylinder nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszym stycznia sie tym zajme i dam znac ale moim zdaniem(po przestudiowaniu forum) prawdopodobnie rozrząd. Wałek się chyba wytarł i popier... popychacze oraz dzwigienki a najbardziej chyba na pierwszym cylindrze wiec dlatego na nim nie pracuje (zawory sie nie domykają lub nie otwierają jak trzeba) Oby mój scenariusz był trafny, oby tylko rozrząd.

 

pozdrowienia dla wszystkich i szczęsliwego nowego!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

 

Nie chcę zakładać nowego tematu. Od dobrych kilku tysięcy km coś mi klekocze w następujących okresach:

- gdy dodam gazu na jakieś 3000 lub więcej i z wyczuciem przytrzymam te obroty i jakby bardzo bardzo minimalnie odpuszczę to wtedy słychać klekot

- ZAWSZE (na zimno i na ciepło) powyżej około 4000 rpm podczas PRZYŚPIESZANIA

- po odpaleniu zimnego lub troche ostudzonego silnika przez 1-2 sekundy

 

Dodam że jak to osłuchiwałem to mi się osobiście wydaje że to wręcz wali w pokrywę zaworów i nie ma nic wspólnego z panewkami. Ponadto częstotliwość tego dźwięku jest w sumie jakby wolna, wskazująca górę silnika, bo panewki grają 2x szybciej niż np. dźwigienki i słychać to bardziej rytmicznie.

 

Jeżdżę tak już chyba z 6-7 kkm i cały czas taki sam objaw, bez zmian.

 

Samochód ma katalogowe wręcz osiągi (11-12 do 100 km/h i 180-190 vmax na lpg).

 

Wg mnie góra silnika M40 wydaje dwa różne dźwięki: cyk cyk cyk i kle kle kle. I właśnie chyba z tym kle mam do czynienia. Ale na obroty się wkręca, aż do 6000.

 

Kle kle kle po odpaleniu a cyk cyk po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach.

 

Wydaje mi się że cyk cyk cyk to szklanki a kle kle kle to dźwigienki.

 

 

 

Jedyne o co prosze to o konkretną podpowiedź JAK GRAJĄ PANEWKI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wg mnie góra silnika M40 wydaje dwa różne dźwięki: cyk cyk cyk i kle kle kle.

Kle kle kle po odpaleniu a cyk cyk po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach.

 

Wydaje mi się że cyk cyk cyk to szklanki a kle kle kle to dźwigienki.

 

Jedyne o co prosze to o konkretną podpowiedź JAK GRAJĄ PANEWKI?

 

 

Hmmm - panewki grają TRALALALA - a tak na poważnie to panewka raczej PUKA niż cyka. Ponadto stukot dochodzi od strony wału korbowego a nie od strony głowicy. Nie cichnie po rozgrzaniu a ciśnienie oleju w przypadku zużytych panwewk jest liche i lubi się zagubic gdzieś w silniku -sygnał w postaci kontrolki - nie zawsze reaguje prawidłowo i odpowiednio wcześnie.

O tyle jest to poważne, że panweka może się obrócić na wale i wtedy robi się niezła kwota do wtopienia ( wymiana panewek, szlif wału, przy okazji zawsze coś dojdzie).

 

Co do cykania i klekotania rozrzadu - to nie ma reguły że cykają popychacze a klekoczą dźwigienki - uszkodzony popychacz (nietrzymajacy ciśnienia oleju) u mnie np. klekotał przy zimnym silniku a cykał przy ciepłym. Poza tym własnie rozrząd to bolączka M40 - i rzadko to mówie ale TEN TYP TAK MA i nie ma mocnych. Jak już zacznie to skończyć nie może.

 

Pzdr,

Edytowane przez piotr2569
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem.Po uruchomieniu silnika słychać stukanie nie wiem co to może być. Poradźcie co to może być i co z tym zrobić,co wymienić.Pozdro

 

Najpierw przysłuchaj się skąd ono pochodzi, potem zauważ jak pracuje silnik ( wkręcanie się na obroty, odcinka, przerywanie, płynne przyspieszanie itd).

Moga być:

popychacze, dźwigienki, wałek, mostki ( łożyska ślizgowe).

Jak już wymieniasz popychacze to wymieniaj całym kompletem - koszt 50zł od sztuki - po co masz potem narzekać na powtórkę z rozrywki i ładowac się w nowy pasek rozrządu itd.

Dźwigienki koszt około 80-100zł, wałek także przydałoby się pomierzyć krzywki sufmiarką. Koszt wałka w zalezności od producenta od 240zł w górę.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewki sprawdzisz tak, że weźmiesz zdejmiesz miske olejową i poruszasz korbowodami od spodu... Trochę więcej pracy ale diagnoza 100%

 

Dwa

 

Nie pali na jeden cylinder?? Sprawdz ciśnienie na cylindrze... może pierścieni już nie masz :jawdrop:

Zaglądnij pod kopułkę może jej już nie ma... :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM mój problem z m40 jest następujący wymienilem olej na 10w40 mobil i zaczeły się problemy dodaję iż nie wiedziałem jaki olej był w silniku przebieg 250000 chodził równo i cicho.a więc po wymianie podczas odpalania zimnego silnika np rano strasznie coś klelocze muszę przejechac ok 4 km aż się uspookoi na ciepłym jest tylko delikatne cykanie wkręca sie ładnie równo pracuje czy to popychacz .mechanik doradził wymianę oleju na mineralny lecz czy to załatwi sprawę dodam że silnik nigdy nie chodził na gazie jest suchuteńki POMOCY PANOWIE SPECJALIŚCI bo nie chcę na darmo ładowac kasy w ten silnik :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz temat o cykaniu silnika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=564422#564422

 

Wiesz co zró? Jak nie masz przyżądu podobnedo do stetoskopu(jest taki specjalny do nasłuchiwania) to wez poprostu coś w rodzaju szkolnej nauczycielskiej wskazówki przyłóż do ucha i do wybranych miejsc w silniku. Tam gdzie są popychacze i gdzie korbowody,panewki.

mMoim zdaniem to popychacze są do wymiany bo po tylu kilosas co zrobiłeś to dawno panewka by wymiękła. Ja mam ten sam problem w M40 a odgłos jest taki jak bym miał za mało oleju. Koszt popychacza to ok 30zł i laski też ok tego. Przeważnie się wymienia tylko popychacze ale jak już laski są wyrobione to laski też. Mnie czeka remont i w przeciągu dwóch miesięcy to zrobie. Jak będę pierwszy od ciebie to dam ci znać co i jak.

A tu masz coś co może uśmieżyć ból(ogdłoś)cykania jezeli chodzi tu naprawdę o popychacze.

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=344301338

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM mój problem z m40 jest następujący wymienilem olej na 10w40 mobil i zaczeły się problemy dodaję iż nie wiedziałem jaki olej był w silniku przebieg 250000 chodził równo i cicho.a więc po wymianie podczas odpalania zimnego silnika np rano strasznie coś klelocze muszę przejechac ok 4 km aż się uspookoi na ciepłym jest tylko delikatne cykanie wkręca sie ładnie równo pracuje czy to popychacz .mechanik doradził wymianę oleju na mineralny lecz czy to załatwi sprawę dodam że silnik nigdy nie chodził na gazie jest suchuteńki POMOCY PANOWIE SPECJALIŚCI bo nie chcę na darmo ładowac kasy w ten silnik :cry2:

Zdejmij pokrywę zaworów, wyjmij ekran plastikowy i odkręć 3 śruby od rurki smarującej wałek. Następnie zatkaj środkową część rurki palcem z jednej strony a z drugiej dmuchnij płucami a najlepiej kompresorem. Zobacz czy z każdej dziurki leci powietrze o jak mocno. Następnie rozwierć wiertarką z wiertłem 1,5mm każdą z 8 dziurek. Standardowo mają rozmiar 1mm, rozwieć na 1,5mm.

 

Powinno pomóc.

 

Zalej dobry półsyntetyk, taki, który ma wysoką lepkość kinematyczną przy 100*C, najlepiej dobrze ponad 14, np. Mobil Super S 10W40.

 

I pamiętaj, w starych samochodach nie ma znaczenia czy mineralny czy pół czy syntetyk, najważniejszy jest parametr Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt). To on decyduje ciśnieniu oleju po rozgrzaniu silnika i gęstości oraz lepkości tego oleju. Jeżeli znajdziesz syntetyk nawet 0W40 który ma ten parametr 14 lub więcej to śmiało zalej, bo to że jest rzadki na zimno to bardzo dobrze dla silnika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jezeli nie wiesz co to jest laska,bardziej kto to jest co cienko z tobą. A tak na serjo, nie wiem jak tam u ciebie się to nazywa ale u mnie mówią na to popychacze i laski popychacza. Chodzi o dzwigienki popychaczy. Nie wiem jak jeszcze dokładniej można ci to wyjaśnić. Pewnie nigdy na oczy nie widziałes rozebranej M40ki, albo poprosty się naśmiewasz z ludzi. Niepowinieneś się wogóle udzielać jeżeli chcesz się śmiać a nie pomagać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na serjo, nie wiem jak tam u ciebie się to nazywa ale u mnie mówią na to popychacze i laski popychacza.

To się zdecyduj w końcu co to jest ta laska popychacza?? Kolego szanowny - dalej z Twojego tłumaczenia nie wiem co to jest laska popychacza????

Chodzi o dzwigienki popychaczy.

 

Nie widziałem czegoś takiego jak dźwigienka popychacza - widziałem za to dźwigienkę zaworową

 

Pewnie nigdy na oczy nie widziałes rozebranej M40ki, albo poprosty się naśmiewasz z ludzi.

Ja widziałem ale czy Ty widziałeś to pewny nie jestem. Ja tam widziałem Hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego (nazywane potocznie przez mechaników "szklankami", które są osadzone w gnieździe. Mają ona za zadanie kompensować luz dźwigienek zaworowych podczas pracy silnika. Dźwigienka zaworowa szanowny kolego z jednej strony opiera się właśnie na popychaczu - a z drugiej strony kolego naciska na zawór. Nacisk powodowany jest ruchem obrotowym części pracującej wałka rozrządu ( krzywki szanowny kolego).

Nadal nie widze tam żadnych lasek ani dźwigienek popychacza

:nienie: :nienie: :nienie:

Niepowinieneś się wogóle udzielać............

Kolego forum jest ogólnodostępne i takie teksty zachowaj w domku dla potomnych.

 

P.S. Może kolega pokarze na schemacie - co to jest ta LASKA popychacza oraz DŹWIGIENKA popychacza:

 

 

 

%5B573%3A480%5Dhttp%3A//img384.imageshack.us/img384/5766/rozrzdm40jb9.jpg

 

 

1- wałek rozrządu

2 - dźwigienka zaworowa

3 - popychacz (szklanka)

 

Kolega wpisze o co mu chodzi - bo z tego co ja się orientuje to LASKI popychaczy posiadają pojazdy, w których wałek rozrządu znajduje się w kadłubie silnika a zawory w głowicy - np PF 126p - i właśnie owa LASKA zamienia ruch obrotowy wałka rozrządu na ruch posuwisto zwrotny dźwigienki zaworowej.

http://moto.allegro.pl/item356221132_laska_popychacza_chrysler_voyager_jeep_91_o1.html

 

Natomiast silnik M40 - to chyba nie maluch - a może się myle :?:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mogę tylko petwierdzić... i po co kolego dąbasz od razu takie nerwy... Silniki o których pisze kolega to tzw. silniki dolno-zaworowe...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie opłaca się kupic popychacze używane z silnika w którym jak zapewnia wlaściciel nie chalasowały za 150zł. czy lepiej kupic nowe lecz nie oryginalne bo podejrzewam że sporo bym za takie zapłacił i czy te podróby wytrzymają przynajmniej 50000 km .A może ktoś się orientuje jakie są ceny i jakiej firmy kupic POZDRAWIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mogę Ci sprzedać 16 sztuk za koszty wysyłki i jakieś piwo ,8 sztuk pochodzi z mojego silnika ,8 z głowicy którą kupiłem z wałkiem i dzwigienkami ,ja założyłem nowe INA za sztukę coś koło 40 zł . ...ale gwarancji nie daje :lol: Na serio to polecam nowe ,stare to wiesz co jest dobre :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie opłaca się kupic popychacze używane z silnika w którym jak zapewnia wlaściciel nie chalasowały za 150zł.

 

Nie opłaca się. Jak ci kolega napisał - stare są dobre SKRZYPCE i WINO. :norty:

 

czy lepiej kupic nowe lecz nie oryginalne bo podejrzewam że sporo bym za takie zapłacił i czy te podróby wytrzymają przynajmniej 50000 km .

 

Ja polecam SKC albo INA - koszt około 50zł za sztukę - więc majątek to nie jest

 

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ,dziękuje za pomocne rady niektóre sie przydaly inne nie lecz to nie ważne bowiem mój problem zniknoł .Wymienilem te nieszczęsne popychacze jak koledzy radzili zalałem bete mobilem 10 w 40

i jest gitara nic nie wail nie puka nie stuka i nie cyka chodzi jak powinien nawet lepiej się zbiera . POZDRAWIAM RAZ JESZCZE !! narka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,M40 E30 316i turbo , ciagle stuka.

Przejechane 5 tys km wiec to raczej nie panewka.

Dzwigienki zalozone od M43.

Walek ok,popychacze wszystkie twarde,po zgaszeniu motoru brak luzow zaworowych.

 

O co chodzi?

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.