Skocz do zawartości

Obrotomierz umarl i zapalilo sie inspection, rozwiazanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
najprostsza metoda, miernik w dlon i "nie wierzcie elektrykom" jak to spiewal Big Cyc :mrgreen:
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najprostsza metoda, miernik w dlon i "nie wierzcie elektrykom" jak to spiewal Big Cyc :mrgreen:

 

hehehe :D

 

Ale jak nie wierzyć jak ten elektryk to szwagier ojca a mój wujek :D

 

a on właśnie miernikiem mierzył. :mrgreen:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sie tym nie będę przejmował, nie moje auto. w moim M20B25 obrotomierz działa, ale za to licznik odmawia współpracy, acz kol wiek nie zawsze
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Kiedyś korespondowałem z kol. z innego forum,--podał takie wskazania-namiary----www.marserwis.com-----503 776 625-----63-430 Odolanów, ul. [email protected]---Podaję nick kol. on to wyszukał, [ flash] z BMW 5er---zadzwońcie a nóz widelec zrobią-cena około 50 pln...pzdr :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam na poczatek:)

u mnie jak byly padniete aku to tez obrotomierz i eco nie chodzilo.mam

licznik jak wy to nazywacie bebenkowy. zalozylem a raczej wlutowalem akumulatorek NImh 1.2v 1800mAh kupiony w sklepie elektrycznym.

ale inna sprawa mi nie daje spokoju:(

od kupna mojego auta nie swieca mi diody od oil ani nie dziala inspekcja.

moze macie pomysly co to moze byc?

Opublikowano

W chwili, gdy masz już nowe aku – prawdopodobnie powodem jest nie skasowanie inspekcji. Możesz to zrobić w większości różnego rodzaju stacji obsługi (większych lub mniejszych – za małą sumę, bądź za darmo) lub wykonać samemu – opis gdzieś jest na forum.

 

 

Jeżeli chodzi o własnoręczne kasowanie (zwierając odpowiednie piny w gnieździe diagnost. kawałkiem przewodu) – to różne są teorie na temat kolejności działań, (nie wiem czy pisałem o tym już). W moim przypadku inspekcja skasowała się, gdy najpierw przekręciłem klucz w pozycję „zapłon” (czyli ostatnią przed uruchomieniem silnika) a dopiero potem zwarłem piny. Skasowanie trwało bardzo krótko (kilka sekund, może nawet tylko dwie).

Ale zielone diody pojawiły się już wcześniej (tym samym zgasły czerwona i żółta oraz „oilservice”), bo od razu po podłączeniu zegarów z nowymi aku. Skasować musiałem jedynie „inspection” oraz „zegarek”.

 

pozdrawiam

 

P.S. Możesz też odświeżyć luty na CODE PLUGU – wspominałem o tym wcześniej (jest też zdjęcie)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

tak tylko ze ja nie mam co kasowac chociaz probowalem juz.

nie swieci zadna dioda ani czerwona ani zolta ani zielone. inspekcja tez nie swieci:( i nigdy zawet nie mrugnela. poprostu jak by tych diod ani inspekcji nie bylo u mnie.

wogole te moje bmw jest dziwne sondy lambda tez nie ma chociaz powinna chyba miec.

dla mnie to czarna magia z tymi diodami bo wiem ze nawet starsze modele juz mialy ten bajer.

Opublikowano
Jest jeszcze jedna możliwość niedziałania obrotomierza i prędkościomierza. Przerwa na kablu połączonym z czujnikiem w tylnim moście lub nawet uszkodzony ten czujnik.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

Tak, ale w przypadku czujnika w moście lub połączenia z nim, to jedynie prędkościomierz śpi - bo obrotomierz raczej nie ma tu związku :)

 

BTW, przypomnę, że w przypadku nie-halo z czujnikiem w moście, czyli 0 km/h nawet podczas jazdy - wycieraczki nie przechodzą z trybu przerywanego na pierwszy bieg :)

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

obrotomierz i eco dzialaja po wymianie aku.ale nie wiem od czego i gdzie zaczac poszukiwania aby znalezc te diody aby swiecily.moze jakis komp jest odlaczony a moze przewod luzny.

jak by cos wam przyszlo do glowy to z gory dzieki

Opublikowano (edytowane)

Nie miałem potrzeby wgłębiania się w temat tego modułu inspekcji, stąd nie wiem co tam może pozostawać w niedyspozycji... Ale może sam dojdziesz do tego – najpierw odśwież wszystkie luty na CodePlug.

 

Jeżeli chodzi o brak lambdy – rozkoduj sobie nr VIN – jeżeli wśród informacji pojawi się coś w rodzaju EQUIPMENT FOR LEADED FUEL – to znaczy, że Twój samochód jest fabrycznie dostosowany do używania paliwa ołowiowego – wtedy też fabrycznie nie powinieneś mieć lambdy i katalizatora, poza tym chyba będzie inaczej niż zazwyczaj wyglądający wlew baku – czyli jest szeroki

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Series E34

Model 520i ( 520i M20 )

Body type saloon

Catalog model ECE

Production date 1989 / 04

Engine M20

Transmission Manual

Steering Left

Catalyzer NONE

 

 

wyswietlilo mi cos takiego.wnioskuje ze jak katalizatora nie ma to i sondy nie powinno byc. luty poprawie i sie odezwe czy pomoglo.

dzieki

Opublikowano

miałem na myśli pełne rozkodowanie - a nie to, co wyskakuje w RealOem lub w tym stosowanym czasami małym programiku internetowym

 

Możesz skorzystać z odpowiedniego działu forum (Prośba o rozkodowanie VIN... )

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=32825

ale często trzeba zaczekać na wolną chwilę kolegów, którzy dzielą się uprzejmością rozkodowując nam te Vin’y, dlatego możesz też skorzystać z ASO

 

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Rozebralem dzis zegary na czesci pierwsze. i wyszlo cos takiego ze ona nie ma diod ani inspekcji.zamiat tego jest taka zaslepka ktora mozna wyjac. mysle ze chyba mozna je wstawic w to miejsce ale pozostaje pytanie czy bede dzialac.dziwne to troch bo na liczni jest data prod.04.89 wiec powinna to posiadac. jakas smieszna wersja mego auta chyba.
Opublikowano

To rzeczywiście jest dziwne... Nie słyszałem, żeby moduł inspekcji zaliczał się do jakiegoś dodatkowego wyposażenia. Wydaje mi się że 100% E34 (czyli tak naprawdę już od tych ok.2000sztuk z 1987roku) wyjeżdżało z salonu z zegarami wyposażonymi w sygnalizator inspekcji.

Możesz postarać się poszukać nawet niesprawnych zegarów do 520i (oczywiście z takimi samymi „wnętrznościami” jak masz w swoich – rozpoznawalne po typie aku) i pobrać z nich płytkę z diodami

O sprawne zegary do M20B20 niezwykle trudno.

 

Inne wyjście – może jednak najlepsze (wg mnie na pewno najlepsze, bo resztę zegarów masz ok.) – to zakup modułu z diodami w ASO. Polska cena z vat’em w Bawaria Motors to 222,30zł

 

Kod tej części to chyba: 62 11 1 384 199 (przynajmniej do mojego typu zegarów. Zdjęcia we wcześniejszej fazie wątku)

 

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
powracając do pytania kótre zostało zadane na początku ,poprawienie lutów na plyce pomoglo pozdro
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

witam

 

zakupiłem E 34 91 rok 524 td - i umnie brak ekonomizera i obrotomierza tak zanikło jakoś a dodatkowo przestał działać spryskiwacz? czy takie coś może ktoś miał?

 

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

przewin kolego do poczatku posta, tam jest pokazane na fotkach gdzie ow CODE PLUG sie znajduje i jak wyglada

pozdro

  • 1 rok później...
Opublikowano
Cześć.Zmieniłem baterie w liczniku. Obrotomierz zaczą mi działać lecz ekonomizer nie działa mi wskazówka pokazuje mi się jak puszczam na biegu pedał gazu a tak jest ciągle schowana. Co może byc nie tak? :?: :?: :?:
Opublikowano
Cześć.Zmieniłem baterie w liczniku. Obrotomierz zaczą mi działać lecz ekonomizer nie działa mi wskazówka pokazuje mi się jak puszczam na biegu pedał gazu a tak jest ciągle schowana. Co może byc nie tak? :?: :?: :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.