Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
HeHe, spoko juz tlumacze :cool2: To jest przekroj poprzeczny przez felge, to tak jakbys przecial felge na dwie czesci wzdluz jej pionowej osi i patrzysz z boku na to co wyciales (jakkolwiek to porabanie brzmi) :) Na chlopski rozum. Przecinasz felge na dwie czesci i patrzysz z boku na jedna z nich. Jak widzisz u gory masz powierzchnie na ktorej zwykle znajduje sie opona, a ten dyrdymal w srodku to srodek felgi dzieki ktoremu przykreca sie ja do osi (nawet widac otwor pod srube) :) Bardziej lopatoliogicznie wyjasnic nie umiem... Powodzenia w czytaniu rysunku technicznego, pozdrawiam! :)
Opublikowano

Może ja wyjaśnie trochę inaczej.

Jak załozymy felgi z mniejszym ET np: 20 do E36 to koła będą delikatnie wystawać spod nadkoli co może skutkować tarciem na dołkach przy komplecie pasażerów :D

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Dokladnie tak jest. Im mniejsze ET tym kola bardziej wystaja spod nadkoli, zas im wieksze ET tym kola sa bardziej schowane. ET to po prostu odleglosc miedzy osia symetrii felgi a jej powierzchnia montazowa, w osobowkach zwykle rozpatruje sie ET ujemne, ET dodatnie wystepuje np. w kolach blizniaczych ciagnikow siodlowych czy autobusow gdzie kolo zewnetrzne "blizniaka" jest ustawione odwrotnie, ale juz nie mieszam... :) U nas w kraju ma byc tak by kolo nie wystawalo za nadkole (zabronione) no i zeby nie ocieralo przy skrecie o to nadkole, i takiego kompromisu trzeba szukac :) Warto zatem zrozumiec ten rysunek by wiedziec skad to sie bierze bo dobor felgi moze sprawic rozne problemy, gdyz przy tym samym ET moze sie okazac ze jedna felga ociera a druga nie. Na samo ocieranie ma wplyw kilka roznych czynnikow m.in. szerokosc felgi, rozmiar opon (profil), srednica felgi, ET i te wszystkie wielkosci musza ze soba wspolgrac wiec zeby bylo ok dlatego uwazam ze lepiej zrozumiec skad to sie bierze bo nietrudno popelnic blad...
Opublikowano

Witam. Ja na lato mam felge 16" opona 205/55 z ET 35 i sa równo z linia nadwozia. Jezdzilem wielokrotnie w 5 osób i nic nie tarło. A co do ET 40 to tym bardziej sie nie martw :8)

Tylko im wieksza felga tym mniejszy profil opony.

POZDRAWIAM

Opublikowano
Powiem tak, mi sie wdaje ze nie powinno byc problemow czy to z ET35 czy ET40 ... Oryginalne felgi BMW maja ET47 o ile pamietam z ksiazki "sam naprawiam". Problem moze moglby sie pojawic przy ET20 ktore jest stosowane w oryginalnych felgach serii 5 a ktore czasem sa adaptowane do serii 3... Jednak ludzie jakos upychaja te felgi bez problemu wiec mysle ze znajda sie Ci ktory znaja problem z praktyki, bo nie ma problemu ktorego sie nie da obejsc, kwestia tylko jak to zrobic :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.