Skocz do zawartości

Kosmos- spalanie ponad 20l/100km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam dość poważny problem. Moje autko (323i) zaczęło palić ponad 20l/100km w mieście :mad2:

Co to za cuda mi się dzieją?

Z góry dziękuje za odpowiedz.

Opublikowano
wymieniales filtry?masz rowne obroty?sprawdz czy nie bierze ci lewego powietrza
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
Filtr powietrza wygląda na czysty. No fakt na wolnych obrotach trochę faluje. A jak sprawdzić czy nie bierze lewego powietrza?
Opublikowano
a filtr paliwa?najpierw zobacz gume od przeplywomierza czy nie jestr peknieta,jak mocno obroty faluja i duzo spala to moze byc rowniez sonda lambda ale musi ci widocznie falowac
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano

sprawdz sonde - nie zawsze koputer moze pokzac bląd poniewaz na postoju sonda moze pracowac poprawnie a w ruchu nie,

 

przeplywomierz to druga rzecz ktora nalezalo by sprawdzic najlepiej podpiac drugi z takiego samego modelu

 

kolejna rzecz do sprawdzenie to dolot czy nie jest czasem nieszczelny.

 

Czy auto pracuje na wszystkich cylindrach?? niektozi majacy 6 cylindrowe silniki nie potrafia rozruznic jak nie pacuje na 1 garze. jesli nie pracuje to bym zaczol od wymiany swiec i przwodow

 

masz katalizatory?? czy katalizator jest oryg. ceramiczny??

od jak dawna posiadasz auto?? czy jak je kupiles palila mniej??

Opublikowano
auto mam od 2 lat. Katalizator jest oryginalny. Wcześniej paliła połowę tego co teraz jakieś 11-12l. Od jakiegoś czasu zaczęła palić ok 15. a teraz od około 2 tyg ok 22 :mad2:
Opublikowano
kwestia czy te obroty ci konkretnie faluja czy niezauwazalnie i rzadko?pozostal filtr paliwa....
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
a mi sie wydaje ze jednak za duzo mu pali,zobaczymy jak bedzie po wymianie filtra
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
kolego nie łam sie ,niedawno wyszedłem z podeobnego problemu,miałem awarie org.sondy lambda,podpiełem pod kompa zapłaciłem 50zł ,przy zepsutej sondzie tankowałem za 50zł i robiłem na tym 50-60km w miescie :mad2: ,problem polegał na tym że auto gdy było zimne jechało,po dosłownie przekroczeniu niebieskiego pola na wskazniku temp. (sonda w wyniku nagrzania mniejwiecej w tej temp już zaczynała działać tj: wariowac),przy redukcji i przychamowywaniu silnikiem obrotu odbijały sie praktycznie od zera do 1tys a jak zostawiłem go na jałowym to gasł,zakupiłem zamiennik nkg(czego nigdy nie polecam),błedu sondy nie było a spalanie(13l) i te falowanie spadło,jezdzilem tak przez jakiś miesiac az w moje rece trafiła nóweczka sonda lambda oryginał boscha 12V (4 przewodowa)z takimi samymi kolorami przewodów jak ja miałem ale od citroena C5 2007 rok,zamienilem wtyczki i wpiełem na własciwe miejsce,dodatkowo dla swietego spokoju wymieniłem czujnik temp płynu (odpowiedzialny za impuls do kompa wtryskowego) oraz wymieniłem cz.temp powietrza-oczywiscie orginał,nie sa drogie,po tym zabiegu restart kompa i sprawdzenie czy działa sonda a robiłem to tak:zwykły miernik cyfrowy ,dotykasz styku klemy masy na akumulatorze a plusowy stykasz z przewodem(można przekłuć igłą) szarym odpowiadającym za sugnał sondy do kompa,robisz to na pracującym silniku,dodatkowo delikatnie zwiekszasz obroty poporzez ruch przepustnicy,na mierniku wówczas powinna ci zmieniac sie wartosc na 0,0-0,1V,wtedy sonda działa.....oczywiscie lepiej jak sprawdzisz pozostałe przewody,grzałki podobnie jak ten pierwszy z tym ze pokaze napiecie akumulatorowe a przewód masy sprawdzasz podpinajac ujemny do masy a plus do plusa na aku tu rownież powinno byc napiecie jak na aku...ten zabieg w pewnym sensie da ci do myslenia ze z sonda jest ok,ja przekonałem sie o tym jak betka zaczeła mi palić 10-10.5 l :norty: w mieście :dance: ,mysle ze to oczym napisałem przyda sie wielu z nas,pozdro...dodam ze do tego oczywiscie miałem wymieniony filtr paliwa i powietrza na knechta oraz dobrze uszczelniony cały układ dolotowy!!!
Opublikowano

Mnie 320i z instalacja sekwencyjna LPG nie spalila nigdy wiecej niz 15l/100km (po miescie, przy ostrej jezdzie).

Normalnie palila ok 13,5-14 litrow po miescie i 9,5-10 litrow w trasie.

Benzyny palila odpowiednio 12,5 i 8,5.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.