Skocz do zawartości

524 TD Problem z akumulatorem. Co 2 dni musze ładować.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sorry bo pewnie temattaki juz byl. Cos znalazlem o jakims jeżu ale nie za bardzo łapie o co chodzi. Problem jest taki że odkąd nastała zima bateria mi pada co jakieś 2 dni :( Faktem jest ze robie codziennie jakies 4 km. Znajomy twierdzi że po prostu więcej zużywa na rozruch niz naladuje przez tą drogę ale jakos mi si nie chce wierzyc aby konstruktorzy fachowcy z BMW tak to wymyslili. moze potrzebuje silniejszy aku (mam 96Ah)? A moze juz pada batria. Pomozcie prosze.
Opublikowano

Witam,

Masz stary akumulator – trzeba kupić nowy. Poza tym rzeczywiście za mało jeździsz.

Moje autko odbywa teraz sen zimowy w garażu i jest uruchamiane co ok. trzy dni a w trasę wyjeżdża jedynie w bardzo suche okresy – średnio, co dwa tygodnie. Jedyne dwa doładowania jakie wykonałem były profilaktyczne na początku listopada (gdy tylko zaczynał trochę wolniej kręcić, a nie byłem pewny kiedy będę miał okazję się przejechać w suchą pogodę).

Wiadomo, w garażu zawsze jest trochę wyższa temperatura niż na zewnątrz - podejrzewam, że bez ładowania, tak żeby dało się zakręcić i uruchomić samochód wytrzymałby przynajmniej 1,5 tygodnia. Mam 74Ah (już nie nowy) w 520i.

 

W przypadku Twojego TD po zmianie akumulatora na pewno odczujesz dużą poprawę, ale i tak lepiej przejedź się przynajmniej raz w tygodniu trochę dalej niż 4km.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Średnia zywotność akumulatora to 5 lat. Zdażają sie wyjatki w obie strony. Jesli Twój ma 5 lat to chyba nie jestes zaskoczony...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Możesz oddalić jeszcze konieczność kupienia nowego akumulatora, ale jedynie kosztem codziennie przejeżdżanych min. 20-30 km – wtedy myślę, że akumulator trzymałby się jeszcze jakiś czas bez wołania „jeść”

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Tak, to też jest wariant do zastosowania... :D

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
W mojej Buni tez dzisiaj kontrolki nie zapaliły. Prad ukradło włączone CB radio a raczej radiostacja Alan 87 i niedomknięta pokrywa bagażnika...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Znajomy twierdzi że po prostu więcej zużywa na rozruch niz naladuje przez tą drogę

 

I być może ma rację.

Jeśli natomiast doładujesz go prawidłowo to powinien trzymać.

Ja w mojej 524 TD mam 95 Ah.

Być może, że jakieś urządzenie "kradnie" prąd.

Sprawdź to.

U mnie pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach wynosi ok. 160 mA. Uważam, że to i tak za dużo i na wiosnę, jak się nieco ociepli poszukam "złodzieja.

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.