Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


krystian26

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś na kompie i mam walnięty czujnik abs w lewym przednim kole,oraz jakiś zawór nie działa.Może wiecie o jaki zawór chodzi? A dodatkowo zła rezystancja poduszki powietrznej pasażera na kokpicie i w drzwiach może mi powiecie co sprawdzić przy tych poduszkach? Dzięki wielkie za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zawór standardowo się pojawia gdy uszkodzony jest jakiś czujnik bądź sterownik, a co do poduszek to poszukaj na forum było z tego co pamiętam o tym pisane.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy. Kupiłem nowy sterownik "001" i w poniedziałek go włożyłem. Niestety, nadal świecą się kontrolki ABS i ASC, działa jednak prędkościomierz i ekonomizer. Pojechałem wczoraj na komputer - nie ma żadnych błędów. Powiedziałem majstrowi, że potrzebna jest adaptacja, na co on odpowiedział, że nie ma w swoim kompie takiego programu, żeby adaptować sterownik :mad2: . Powiedział, że zapyta u kumpla i w poniedziałek umówiłem się na adaptację. Mam nadzieję, że na tej adaptacji się skończy, bo szczerze mam już dość. Pozdrawiam wszystkich i pomyślności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witajcie koledzy i odrazu proszę o pomoc. Chodzi o to że, jak pisałem w poprzednim poście, założyłem nowy sterownik i udało mi się go też zaadaptować. Wszystko było elegancko, ale tylko na pół godziny... Zaświeciły się z powrotem kontrolki ABS i ASC (oczywiście nie działały te systemy), z tym że prędkościomierz i ekonomizer chodziły poprawnie. Po tym to się zaczęło dziać w ten sposób, że kontrolki gasły na jakiś czas i potem znowu się zaświecały; wszystko sporadycznie, albo po wiechaniu na jakąś dziurę w drodze. Pojechałem znowu na kompa, który wykazał mi błąd prawego przedniego czujnika. Zamieniłem go na stary oryginalny od mego samochodu, gdyż wymieniłem wszystkie czujniki na nowe (zamienniki) jeszcze przed zakupem sterownika. Sytuacja się nie poprawiła - jest to samo: raz działa, raz nie. Zauważyłem też taki objaw: jak zgasną na krótko kontrolki i po chwili się zaświecą, to przy hamowaniu w tym interwale słyszy się jak by dźwięk sprężyny (takie coś jak "peeuwww..." :mrgreen: proszę użyć wyobraźnię). Nie wiem w końcu o co chodzi: zamieniam czujniki stary/nowy i to samo. Czy może jest problem z kablem, bo też na kompie po angelsku pisze: "right cable sensor error"? Jeżeli tak, to jak go wymienić. Pomóżcie, koledzy, bo już nie wiem, co dalej robić. Dziękuję z góry za porady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma piernik do wiatraka ? :D jesli chodzi o akumulator ? :D

 

Zacznij kolego od czujników i to tez nie do konca od razu wymiana tylko wyczysc styki i posprawdzaj czy aby napewno sa kable nie poobrywane albo cy nie sa zabdurodzne jesli to nie pomoze to jedz na kompa i tak Ci wykaza;] ale na bank obstawiał bym czujnik abs. a Powiedz kolego czy na desce rozdzielczej w sensie na liczniku masz wszystko wporzadku pomijajac kontrolke od abs i kontroli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, FIOLA, za odpowiedź. Właśnie chcę w najbliższym czasie sprawdzić wszystkie styki i je poprzeczyszczać. Co do deski rozdzielczej, to mam wszystko w porządku: świecą tylko i wyłącznie ABS i ASC. Dbam o dobry mechaniczny stan samochodu: nie ma żadnych błędów, oprócz wspomnianego prawego czujnika ABS, z którym jeszcze się borykam. Może właśnie sprawdzenie/przeczyszczenie styków i kabla pomoże. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie wreszcie pozakładałeś te czujniki? Bo jeśli jakiś szajs za 70zł to na 99% będzie do wymiany. Trzeba zakładać oryginał albo VDO/Siemens. Inne mogą mierzyć, ale dawać błędny odczyt i wtedy przez jakiś czas komputer nie wywala błędu, bo cośtam odczytuje, aż w końcu ma dosyć i wyrzuca błąd przy okazji odłączając ABS i ASC.

Sprawdziłem to w praktyce we własnym aucie - jeden czujnik zdechł całkiem a drugi działał, ale dawał błędne odczyty i właśnie takie dziwne dźwięki dochodziły z tamtego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam powiem tak na wstępie żaden czujnik podróba nie bedzie chodzil w e 39 tylko simens zapamiętajcie, druga sprawa jak tani to tylko orginał w innego auta czyli szrot ale pewniak ze posmiga jak nie działa prędkościomierz to na pewno czujka w tylnym lewym kole ona odpowiada za wartości prędkości a ja jak miale zapalone kontrolki abs asc to wycisnoł mi się smar z moich łożysk i zakleił mi czujnik i miałem błąd ja proponuje sprawdzić najpierw czujki. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa wo obudowie piasty koła od strony wewnętrznej auta czyli krótko sciagasz koło i zaglądasz od wewnętrznej strony piasty tam będzie kabel o dosc gruby niz inne i on prowadzi do czujnika który jest przkręcony śrubą o średnicy 6 mm na imbus czyli klucz trzpieniowy ps. czujniki są strasznie kruche bo są zazwyczaj przegrzane i z tyłu są dłuższe niż z przodu i te przy wyciąganiu pękają "trzeba rozwiercać " powodzenia jak nie wież jak to robić to jedz do mechanika on ci to ogarnie :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy dostęp jest z kanału, ale "od zewnątrz" po ściągnięciu koła też da się do nich dobrać. Rzeczywiście lubią się rozsypywać przy wyjmowaniu, ale jak taki się rozsypie to pewnie i tak już był padnięty. Ja swoje dwa przednie wymieniłem przedwczoraj i okazało się, że siedziały jeszcze fabryczne :)

Tych czujników nie pomylisz z żadnymi innymi, więc łatwo je znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba wiedzieć jaki układ absu macie jak ten z szara wtyczka i sterownikiem w schowku to nawet nie pchajcie łap do sterownika tylko do czujników i komp obowiązkowo i wymiana czujnika tylko na VDO/simens tylko ten dobrze działa ze sterownikiem, natomiast jeśli posiadacie nowszy abs czujniki z niebieską wtyczką to tu już dochodzi sterownik który jest z pompa absu tu częstą wada jest sam sterownik bardzo łatwo można go sprawdzić jeśli z przodu pokazuje błąd lewego zamienić go stronami i sprawdzić jak pokarze te same koło winą jest sterownik, piastę tez można lunąć jeśli ,,zęby,, jeszcze sa to zostawcie ja w spokoju i nie dajcie się nabić w butelkę, wszystko opisuje z własnego doświadczenia posiadałem BMW e39 z nowym sterownikiem i sterownik naprawiałem 2 razy w ciągu 200tys km i ani razu czujnika wtedy nie wymieniłem, teraz posiadam e39 ze starym typem absu i tu naprawdę dużo czasu poświęciłem na ABS posiadam 520i z 97 r. i wszystkie czujniki siedziały jeszcze z wybita data produkcji 97r 24 tydzień  ale jak padły to pady 4 w okresie 1 roku, sterownik w tych modelach to naprawdę rzecz ostateczna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z ABS i ASC świecą się kontrolki, komp pokazuje błąd 55 - zawór ssący 1 układu ASC błędny, diagnoza przy pomocy KTS co jest do wymiany dodam że jak odpalam auto z wciśniętym hamulcem to kontrolki gasną ale gdy tylko zdejmę nogę z hamulca to się zapalają i świecą cały czas ABS i ASC nie działa. Komunikacja kompa z autem bez żadnego problemu więc sterownik chyba ok pompa o nr 001 auto E39 3.0d 99r.

Dodam że czasami jak silnik złapie temp. to przestaje działać licznik i ekonomizer na kompie tylko w/w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
w moim przypadku komp nie wykazywał żadnych błędów , auto było sprawdzane wielokrotnie , nawet oscyloskopem , każde koło oddzielnie , zero błedów , a abs i k/t sie świecą i nieraz hamuje z abs nieraz nie , sam sie załącza nawet jak delikatnie przyhamowuje , dziś mechanik obejrzał , wyczyścił czujniki i zobaczymy efekty , jednak niepokoi mnie to że nie działe ekonomizer , poza tym jest wszystko w porządku , kontrolki od abs i k/t wywalało tylko po przejechaniu jakiejś odległości 10 - 20 km , co zrobic jesli wszystko jest ok a nie dziala ekonomizer ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego maciek sterownik masz padnięty najprawdopodobniej a to wnioskuje z wariacji jakie dostaje na rozgrzanym silniku proponowałbym podmienić sterownik albo wysłać do regeneracji pozatym to że się łączy sterownik z kompem nie jest równoznaczne z tym że sterownik jest dobry problem przerabiany w moim 525 bez sterownika da sie jeżdzić więc wysyłaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak się ma to do tego żeodpalając auto na wciśnietym hamulcu to jest wszystko ok nawet asc reaguje na przycisk dopiero po puszczeniu hamulca zapalają się kontrolki abs/asc

a jak by był padnięty sterownik to by kontrolki nie gasły przy odpalaniu z wciśniętym hamulcem czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.