Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Było ok 2 stopnie dzisiaj i przypomniało mi się że dawno nie włączałem klimatyzacji. Ponoć warto od czasu do czasu nawet zimą odpalić klimę.

 

Mam pytanie czy po załączeniu klimatyzacji w zimie też powinien ruszyć od razu wiatrak klimy?

 

U mnie nie ruszył dzisiaj. :(

Czy ktoś może to sprawdzić?

 

Wymieniałem w lipcu wiatrak bo się nie załączał- czyżby znowu sie popsuł?

 

Aha silniczek 2,8 litra.

 

Dziekuję z góry za odpowiedzi.

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano

Sprawdź bezpiecznik. Jak spalony to "znowu się zaciął". :-)

Inna sprawa, czy załączyła się sprężarka klimy (różnica w obrotach, organoleptyczne oblukanie załączonego elektro-sprzęgła).

 

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano

Sprężarka się załączyła.

A gdzie jest bezpiecznik i który to?

 

A u Ciebie przy takiej niskiej temperaturze na dworze załącza się wiatrak?

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano
Słyszałem że żeby wiatrak kręcił musi być powyżej iluś stopni...ale głowy za to bym nie dał...Tak jak napisałem...tylko tak słyszałem.
Opublikowano
w klimatyzacji sa 2 uklady jeden niskiego drugi wysokiego cisnienia, niskiego jest od parownika do kompresora a wysokiego od kompresora do parownika, sprezony gaz poprzez skraplacz czyli chlodnice klimatyzacji oziebia sie i przechodzi ze stanu lotnego w ciekly, plynie w ukladzie do parownika czyli wnetrza auta tam sie rozpreza i zchladza parowniki dlatego powietrze przeplywajace przez niego jest chlodniejsze od otoczenia o "chlodzi" nam wnetrze auta, poznije "plynie" w stanie lotnym do kompresora, po sprezeniu trafia do skraplacza gdzie poprzez ochlodzenie czy to wiatrakiem klimatyzacji czy powietrzem oplywajacych chlodnice przechodzi w stan ciekly i tak wkolko, aby przeszlo w stan ciekly mosi byc roznica temperatur, bez wiatraka klimatyzacji czynnik nieprzejdzie w pelni lub wogole w stan ciekly i niebedzie mial jak rozprezyc sie w ukladzie i schlodzic wnetrza auta, aby czynnik przeszedl w stan lotny czy temperatura musi byc wyzsza od okolo 2-3 stopnii dlatego uklad zima sie niewlacza, druga sprawa jezeli czynnik w stanie lotnym niezostanie zchlodzony to niezmiejszy sie cisnienie w ukladzie i moze dojsc do uszkodzenia lub ulotnienia sie czynnika przez zawor bezpieczenstwa, kazdy ktory wie jak wyglada uklad widzi ze sa 2 zawory, mniejszy niskiego cisnienia i wiekszy wysokiego, oraz przy napewlnia uklada podlaczane sa 2 przewody, niebieski niskiego cisnienia i czerwony wysokiego, niektore auta jak Volvo czy Saab maja tylko jeden zawor, zima czy w hlodniejsze dni niema duzej roznicy pomiedzy temperatura zewnatrzna a wewnatrzna w aucie dlatego wentylator klimatyzacji jest zbedny,
www.auto-optima.pl
Opublikowano
w klimatyzacji sa 2 uklady jeden niskiego drugi wysokiego cisnienia, niskiego jest od parownika do kompresora a wysokiego od kompresora do parownika, sprezony gaz poprzez skraplacz czyli chlodnice klimatyzacji oziebia sie i przechodzi ze stanu lotnego w ciekly, plynie w ukladzie do parownika czyli wnetrza auta tam sie rozpreza i zchladza parowniki dlatego powietrze przeplywajace przez niego jest chlodniejsze od otoczenia o "chlodzi" nam wnetrze auta, poznije "plynie" w stanie lotnym do kompresora, po sprezeniu trafia do skraplacza gdzie poprzez ochlodzenie czy to wiatrakiem klimatyzacji czy powietrzem oplywajacych chlodnice przechodzi w stan ciekly i tak wkolko, aby przeszlo w stan ciekly mosi byc roznica temperatur, bez wiatraka klimatyzacji czynnik nieprzejdzie w pelni lub wogole w stan ciekly i niebedzie mial jak rozprezyc sie w ukladzie i schlodzic wnetrza auta, aby czynnik przeszedl w stan lotny czy temperatura musi byc wyzsza od okolo 2-3 stopnii dlatego uklad zima sie niewlacza, druga sprawa jezeli czynnik w stanie lotnym niezostanie zchlodzony to niezmiejszy sie cisnienie w ukladzie i moze dojsc do uszkodzenia lub ulotnienia sie czynnika przez zawor bezpieczenstwa, kazdy ktory wie jak wyglada uklad widzi ze sa 2 zawory, mniejszy niskiego cisnienia i wiekszy wysokiego, oraz przy napewlnia uklada podlaczane sa 2 przewody, niebieski niskiego cisnienia i czerwony wysokiego, niektore auta jak Volvo czy Saab maja tylko jeden zawor, zima czy w hlodniejsze dni niema duzej roznicy pomiedzy temperatura zewnatrzna a wewnatrzna w aucie dlatego wentylator klimatyzacji jest zbedny,

 

po co ten wyklad :cry2:

Opublikowano
Dzięki za objaśnienie. Zastanawiam się tylko w takim razie po co każe się używać zimą klimę skoro i tak nie działa? Wiem, żeby kompresor się uszczelnił i nasmarowało cały układ. Ale czy poza tym czy da się w zimie np osuszyć zaszronione szyby wewnątrz auta jak nie działa klima?

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano
Dzięki za objaśnienie. Zastanawiam się tylko w takim razie po co każe się używać zimą klimę skoro i tak nie działa? Wiem, żeby kompresor się uszczelnił i nasmarowało cały układ. Ale czy poza tym czy da się w zimie np osuszyć zaszronione szyby wewnątrz auta jak nie działa klima?

 

to ze nie chodzi wentylator sktaplacza to nie znaczy ze klima nie dziala :mrgreen: .

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienia

 

Całe zamieszanie przez to, że na forum jest napisane, że wiatrak zawsze ma chodzić po uruchomieniu klimy na 1 biegu.

 

Dobra czyli jest tak:

W zimie klima działa a wiatrak nie :duh:

 

Dzięki za wyjaśnienia !!!!

UFF już myślałem że znowu się ten wiatrak się skopał ale teraz wiem że jest ok i jestem spokojniejszy :)

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dobra czyli jest tak:

W zimie klima działa a wiatrak nie :duh:

 

Nie do końca :mrgreen: Klima działa w temp otoczenia pow. 5 stopni, co nie zmienia faktu, że trzeba ją zimą co jakiś czas włączyć, żeby przesmarować sprężarkę, inaczej na wiosnę jak się ociepli może być zonk :duh:

 

Reasumując. W zimę, klima nie chłodzi, wiatrak nie chodzi, a sprężarka się włącza i dobrze bo wtedy się smaruje :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.