Skocz do zawartości

Czujnik polozenia przepustnicy i duze spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Prawdopodobnie mam go uszkodzonego. Jak sie silnik rozgrzeje to nierowno chodzi na wolnych obrotach. Po odlaczeniu tego czujnika niby wszystko wraca do normy... W zwiazku z tym mam pare pytan:

1) Czy moze on odpowiadac za zwiekszenie zuzycia paliwa ? Na poczatku zaraz po kupnie auta spalanie wynosilo okolo 18l. Wymienilem sonde na nowa, skasowalem bledy komputera a auto nadal pali wg mnie troche za duzo, kolo 15l przy spokojnej jezdzie 90km/h trasa.(benzyna, nie mam zalozonego gazu).

2) Czy ten czujnik trzyma sie tylko na tych 2 srubkach, do ktorych jest tak beznadziejny dostep?

3) Ile moze kosztowac nowy a ile uzywany?

4)Jezeli nie ma on nic wspolnego ze spalaniem to gdzie lezy przyczyna tych 15l??

 

Dziekuje za wszelakie odpowiedzi i Pozdrawiam.

Opublikowano

tak TPS odpowiada za duże spalanie, ale nie musi być wcale uszkodzony, wystarczy że przepustnica będzie za wysoko podniesiona i punkt pomiaru TPSu będzie sie zaczynał od złego miejsca, weż miernik i sprawdz czy przy zamkniętej przepustnicy TPS wskazuje 0V jeśli nie opuśc przepustnicę.

Ja miałem to samo w 520i M50 paliła po mieście 15l benzyny przy średniej jeździe, a koledzy na forum mówili mi że powinna spalić ok 13, więc zaczołem grzebać no i wygrzebałem źle ustawiona przepustnicę, wystarczyło opuścić ja dosłownie o j obrót śróbki ograniczającej i spalanie żeczywiście ok 13l/100 w mieście.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz.

 

Rozumiem ze przy zamknietej przepustnicy i na przekreconej stacyjce miernik ma wykazywac 0 V (volt)? ok sprawdze.

 

Jezeli sie okaze ze z regulacja nici i czujnik nadawc sie bedzie do wymiany to czy trzyma sie on tylko na tych dwoch srubkach czy trzeba bedzie rozkrecac wiecej rzeczy:...te wszystkie sprezynki dzieki ktorym gaz odbija i tak dalej...??

Opublikowano

poszukaj sobie na forum - duzo bylo na ten temat - i nie w voltach tylko w Ohmach ;) czujnik zmienia rezystancje....

 

wpisz w szukajke TPS i znajdziesz

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
poszukaj sobie na forum - duzo bylo na ten temat - i nie w voltach tylko w Ohmach ;) czujnik zmienia rezystancje....

 

wpisz w szukajke TPS i znajdziesz

jak jest podłączony to w voltach bo w ohmach nic nie zmieżysz bo może zamykać sie przez jakiś inny obwód

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
no ale jak jest podlaczony to jedyna opcja zeby go sprawdzic to wpinac sie w kable ;) a po co ..... jak wystarczy przytknac sie do pina.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Jezeli sie okaze ze z regulacja nici i czujnik nadawc sie bedzie do wymiany to czy trzyma sie on tylko na tych dwoch srubkach czy trzeba bedzie rozkrecac wiecej rzeczy:...te wszystkie sprezynki dzieki ktorym gaz odbija i tak dalej...??

Podejrzewam że będziesz musiał odkręcić przepustnicę :( , bo nawet jeżeli uda ci się wykręcić śrubki mocujące czujnik, to nie wyciągniesz go ponieważ z przepustnicy wychodzi "przedłużenie", które uniemożliwia ruchy poprzeczne czujnika, a przy próbie wyciągnięcia w dół będzie opierać się o kolektor ssący.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Dostep do tego czujnika jest beznadziejny ale jakos go wyciagnolem. Wyplynol z niego jakis olej czy cholera wie co to...W kazdym badz razie przeczyscilem go zalozylem z powrotem. Z miernikiem nie mialem za wiele wczesniej wspolnego ale zrobilem tak: ustawilem na mierniku 2000om i podlaczylem do pina 18 i 2 lub 3 (niepamietam) w czujniku. Przy zamknietej przepustnicy wskazywal 0 po nawet lekkim otwarciu miernik wskazywal 1. Nie wiem czy o to chodzilo. :roll: Okaze sie w praniu. A z tymi voltami to nie zabardzo wiem jak to pomierzyc...

 

Dzieki za pomoc pozdrawiam.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam , i jak po ustawieniu czujnika sa jakies zmiany , w mojej bawarce spalanie na trasie benzyny to 11 l / 100km a gazu min 13 l podpinajac sie pod czujnik tps-u ustawilem miernik na 2000 om wyswietlacz wskazuje 1 po dodaniu gazu dopiero pod koniec gazu zaczyna cos sie dziac , 0.5 cm linki przed max gazem wskazuje 0 na maxymalnym gazie pokazuje 200 lub cos takiego , jakie byly wskazania u ciebie , pozdro dan
Opublikowano

a czy w e34 525tds tez jest taki czujnik ? (rok. 91)

bo u mnie tez spalanie jest ok 15 litrow/100 w miescie w dieslu

i skrzynia cos fiksuje automat, pewnie nie wie jak przepustnica jest otwarta albo cos i nie wie czy ma redukowac bieg czy nie

?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.