Skocz do zawartości

RATUNKU - Cieknie benzyna z przewodu paliwowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chłopaki,

 

Dzisiaj zatankowałem sobie auto do pełna, podjechałem do kolegi, wychodzę po 2h a tam plama paliwa pod autem.

 

Po oględzinach widzę, że kapie z przewodu (jest skorodowany), który idzie po prawej stronie samochodu, na prawym boku zbiornika.

 

Wyciek z przewodu znajduje się, nad mocowaniem zbiornika i po mocowaniu paliwo rozpływa się w różne miejsca i skapuje gdzie popadnie.

 

Nie wiem dokładnie co to za przewód, bo nie widzę dokładnie skąd idzie, ani dokąd. Najbardziej to by mi pasował element 7 z tego rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=16_0115&hg=16&fg=10

 

Może to istotne, ale jak tankowałem, to odbiło mi już przy 60 wlanych litrach po czym wskazówka pokazywała jakieś 65-70L, zamiast 80 :(.

 

Czy ktoś może powiedzieć co można w tej sytuacji zrobić, paliwo ucieka pomału ale bez przerwy. Auto odpala bez zarzutu.

Czy może ktoś z was jest z Warszawy i mógłby mi pomóc to naprawić pomimo niedzieli, albo chociaż pomóc przelać paliwo, bo nie mam nawet kanistrów.

 

Z góry dziękuję,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Pożycz bańki i spuść tak żeby zostało ok.20litrów,przestanie kapać.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano (edytowane)

Andrzej nie chodź jeszcze spać - zaraz coś Ci napiszę.....

 

EDIT:

Sprawa wymagała bardzo szybkiej konsultacji, dlatego bez względu na porę nocy, w trybie „awaryjnym” przyprowadziliśmy rozmowę telefoniczną.

Dla formalności w skrócie napiszę, że wymyśliliśmy, żeby owinąć uszkodzenie (na szczęście zlokalizowane) na twardym odcinku przewodu paliwowego kawałkiem dętki rowerowej i mocno ścisnąć sznurkiem bądź taśmą – to powinno zapewnić bezpieczny dojazd w poniedziałek do miejsca naprawy.

 

Mam nadzieję, że uda Ci się Andrzej to wykonać – lusterko i giętki nadgarstek mogą się przydać.

Pozdrawiam, marek

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Hej,

No właśnie, przed tankowaniem miałem 10-15 i było gites.

Czy jest problem z wymianą tego przewodu, czy to raczej prosta sprawa i można go na przykład zastąpić gumowym zbrojonym

 

Ok Marek, zostanę jeszcze poczytać :)

 

A czy może da się to jakoś choć trochę załatać, bo nie mam baniek, dopiero jutro pewnie pojadę gdzieś do OBI skombinować

pozdr

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Myśle że rano to jużnie będzie takiej potrzeby. Lepiej kase którą masz wydać na bańki , wydaj na nowy przewód paliwowy.

No chyba że w nocy obudzi cię straż pożarna, wtedy zaoszczędzisz kilka złotych

Opublikowano

No właśnie o to chodzi, że jak jeszcze będzie co zbierać to się pojedzie, bo paliwo kapie, a nie leje się.

A co do przewodu, to wiecie gdzie go można dostać "od ręki" w Warszawie?

/Pozdr

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Witam,

 

Problem czasowo zażegnany, po przelaniu 30 l paliwa do baniakówpóki co nic nie cieknie.

Czy wiecie gdzie mogę w Warszawie tanio wymienić uszkodzony przewód paliwowy, bo przed świętami budżet i tak nad wyraz obciążony.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Jeśli robicie prowizorke to nie owijaj żadną gumą,jeśli zlokalizowałeś miejsce kapania,odepnij przewód od zbiornika,przetnij go w tym miejscu,oczyść zewn.pow. z rdzy,popsikaj WD40-naciągnij z 10-15cm elastycznego przewodu paliwowego( najlepiej zbrojonego) średnicy zbliżonej do śr.rurki,drugi koniec wciśnij,do tego załóż małe opaski zaciskowe i do czasu jak załatwisz przewód możesz śmigać-ja na tym z Krymu wruciłem.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano

Hej,

 

1. A mógłbyś powiedzieć, ile kosztował Cie nowy przewód paliwowy i czy można go dostać gdzieś oprócz ASO?

2. Czy można oryginalny przewód paliwowy zastąpić tymczasowo miedzianym, takim jak do instalacji LPG? cena 5zł/metr i można go dowolnie modelować.

 

Pozdrawiam,

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Nie kupisz nigdzie,tylko w ASO,2-tak zrobiłem.(trzeba zbiornik zciągać).Trzeba dobrze końcówki zaprawić.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
...przetnij go w tym miejscu,oczyść zewn.pow. z rdzy,popsikaj WD40-naciągnij z 10-15cm elastycznego przewodu paliwowego( najlepiej zbrojonego) średnicy zbliżonej do śr.rurki,drugi koniec wciśnij,do tego załóż małe opaski zaciskowe i do czasu jak załatwisz przewód możesz śmigać-ja na tym z Krymu wruciłem.

 

Jeżeli uda się to zrobić na parkingu, to na pewno będzie ok.

Przewód miękki to niedroga sprawa i łatwa do dostania w większości sklepów motoryzacyjnych – przewód jest gumowy, z warstwą zbrojenia (włókna) między dwiema warstwami gumy – widać to dobrze patrząc na przekrój przewodu. Wewnętrzna średnica to 8mm, a zewnętrzna 13mm (ja kupiłem taki, który ma 14mm zewnętrznej średnicy, i jest to prawie niezauważalna różnica z 13-tką).

Przewód miękki da się dostać za cenę w 6 - 9zł za 1metr (z takimi cenami się spotykałem).

Pozdrawiam, marek :-)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Cześć,

 

Dzięki za info. Czy może ktoś z was potrafi znaleźć na RealOEM, który to przewód mógł mi pęknąć (jest on po stronie korka wlewu)?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=16_0134&hg=16&fg=15

Możliwe, że to element 1 lub 2, bo tam gdzie ten przewód idzie, jest tylko i wyłącznie 1, a na zdjęciu lecą 2 równolegle.

Obstawiam jeszcze, że to może być nr 7. w tym linku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=16_0115&hg=16&fg=10

bo wygląda, że ten przewód jest długi.

 

Dzięki za odpowiedzi.

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Cześć,

 

Narazie opanowałem sytuację, a do naprawy przymierzam się jutro.

Popatrzyłem jeszcze raz na spokojnie na RealOEM i chyba znalazłem sprawcę całego zamieszania.

Najbardziej pasuje mi, że to numer 2 na zdjęciu, bo przewód wychodził z tyłu auta i zakręcał po obrysie baku, tak jak to wychodzi na tym rysunku

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=16_0041&hg=16&fg=05

 

Z tego co widzę, to raczej trzeba będzie ruszyć bak, jak pisał kolega wyżej :(.

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.