Skocz do zawartości

lewe kolo przednie, nietypowe stukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szlag mnie trafia. :evil: Cos stuka w lewym przednim kole. Nietypowo.

 

Po pierwsze, taki stukniecie zdarza się przy uruchomieniu silnika. Raz na ~10 razy. Sporadycznie, ale bardzo wyraźnie. Oczywisty trop wiódł do poduszki, ale ta jest w dobrym stanie.

A po drugie, wyrazne stukanie (wtedy permanentnie az ... zostawie samochod do rana) jest po dluzszej jezdzie. Nie wystepuje w codziennym dojezdzaniu do pracy ale ilekroc wybiore się za miasto to po kilkunastu kilometrach slysze to stukanie na kazdej nierownosci lub przy hamowanie/przyspieszanie.

 

Trzykrotnie już odwiedzilem szarpaki (3 rozne!). W pierwszych dwoch powiedzieli, ze luz jest jeszcze za maly i nie mogą go wylapac - "poczekac az się powiekszy". W trzecim, ze "im to wyglada na drazek kierowniczy" a 500 zlotych pozniej okazalo się, ze to nie to. Ale przyznaje, ze kierowanie stalo się wyraznie precyzyjniejsze wiec nie ma powodu do awantury. POtem jeszcze miałem badanie techniczne gdzie tez nic nie znalezli.

 

Proszę o hipotezy, dlaczego wystepuje tak nietypowo? Jak już się zdarza to jest irytujace do granic. :evil:

 

Jeśli będzie mocna hipoteza albo ktos miał taki przypadek to jestem gotów zaryzykowac wymiane danego elementu w ciemno.

Opublikowano
Sprawdź śruby mocujące półramę zawieszenia do karoserii. Ja miałem kiedyś poluzowaną jedną śrubę przykręcaną do podłużnicy i stukało przy zmianach kierunku obciążenia.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano

Wiem, ze na forum jest wiele osob ktore znaja sie na rzeczy ale moze choc slowo dodatkowego wyjasnienia:

a) na milosc boska, jaka sruba, gdzie ona jest, sam moge dokrecic?

b) klocki tez chodzily mi po glowie ale ten ten dzwiek zdarza sie takze przy uruchamianiu silnika...

Opublikowano

z nietypowym i ciężkim do znalezienia stukaniem w przednim kole też miałem ostatnio do czynienia. Podobnie przerobiłem wszystko - szarpaki, wymianę podejrzanych części ( potem i tych mniej podejrzanych, a na końcu i niepodejrzanych). Waliło dalej i z dnia na dzień przybierało na sile i częstotliwości. Początkowo odzywało się nieczęsto i po przejechaniu ok 10 km, potem częściej, aż w końcu każda nierówność to huk (a jaki wstyd... :duh: ) Najgorsze było to, że wszystko wymienione, amory sprawdzone, fura się prowadzi jak panienka z zasadami, ale co z tego jak tłucze :mad2:

No i któregoś dnia olśnienie... dostrzegłem wyciek oleju na goleni mcphersona. Wyjąłem, zdjąłem sprężynę i wszystko było jasne.... - poluzowała się nakrętka, która dociska wkład amortyzatora. Olej który wlewa się pomiędzy wkład amortyzatora, a goleń dopóki był zimny tłumił ruchy wkładu. Po rozgrzaniu rozrzedzał się i zaczynało stukać, a po upływie czasu wylewał się górą i tłukło cały czas.

Dolałem oleju, dokręciłem nakrętkę i jest ok.

To było u mnie.

Wodzik
Opublikowano
Jeżeli masz amortyzatory EDC to najprawdopodobniej stuka jeden z nich, co najlepiej widać po przełączeniu na pozycję S-EDC, bo wtedy stuki znikają. Jeżeli masz jednak zwykłe amortyzatory, to przyczyna może leżeć w górnym ułożyskowaniu tego stukającego amora...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie stuka również w przednim lewym kole. Wczoraj stwierdziłem z moim mechanikiem że do wymiany jest łożysko górnego mocowania amorka (tzw. poduszka). Bardzo prosto to stwierdzić. Zdejmujesz plastikową osłonę mocowania amorka pod maską. Druga osoba niech mocno dociska amortyzator (buja) a Ty włóż rękę w gniazdo mocowania amortyzatora i jeśli wyczujesz wyraźny luz to masz to samo. U mnie nawet juz gołym okiem było widać że guma jest już sparciała. Poduszki w e38 jeśli nie były nigdy wymieniane lubią się posypać. Sprawdz to i jeśli to poduszka to koszt drugiej to około 100 zł. Pozdrawiam
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
lubie zamykac watki. za tajemniczy stukot odpowiadal dolny wahacz. byl sprawdzany wielokrotnie i na szarpaku i na podnosniku. tak jak napisalem na poczatku, radzono mi "poczekac az się luz powiekszy". no i sie w koncu objawil, ale sporo zlosci mnie to kosztowalo...
Opublikowano
U mnie stuka również w przednim lewym kole. Wczoraj stwierdziłem z moim mechanikiem że do wymiany jest łożysko górnego mocowania amorka (tzw. poduszka). Bardzo prosto to stwierdzić. Zdejmujesz plastikową osłonę mocowania amorka pod maską. Druga osoba niech mocno dociska amortyzator (buja) a Ty włóż rękę w gniazdo mocowania amortyzatora i jeśli wyczujesz wyraźny luz to masz to samo. U mnie nawet juz gołym okiem było widać że guma jest już sparciała. Poduszki w e38 jeśli nie były nigdy wymieniane lubią się posypać. Sprawdz to i jeśli to poduszka to koszt drugiej to około 100 zł. Pozdrawiam

 

100 pln to chyba koszt używanej? ;-)

 

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.