Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no więc, wczesniej nie wiem jaki był olej, ale nic nie klepało, wszystko było ok, potem pojechałem zmienic olej zaleli mi petro-canada 10w40, niyby dobry olej, rano wsiadam jechac do szkoły, i ... stado bocianów :|

 

Coś gdzieś kiedyś czytałem o Petro Canada że ponoć spoko ale nieznam nikogo oprócz ciebie kto na nim jeździ :) Zaryzykuj z tym 10W60 Valvoline`a moim zdaniem.

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tylko mnie nie linczujcie, ale czy 10w60 nie będzie żadszy ? przecierz ten drugi parametr okresla lepkosci oleju, tak mi sie wydaje bynajmniej, tak jak do nowych samochodów leją 0w60, czy 0w50, a potem 5w, 10w60, potem 10w40 :?
Opublikowano
tylko mnie nie linczujcie, ale czy 10w60 nie będzie żadszy ? przecierz ten drugi parametr okresla lepkosci oleju, tak mi sie wydaje bynajmniej, tak jak do nowych samochodów leją 0w60, czy 0w50, a potem 5w, 10w60, potem 10w40 :?

 

10W60 będzie gęstszy bardziej lepki nieznam się dokładnie na terminologii :roll: ale lepszy od 10W40 w twoim przypadku.

Opublikowano
pisze tylko moje spstrzeżenia, - jeżeli olej jest za żadki będzie sciekał do miski, wiec nic nie zostanie na zaworach itp. dla tego mogą klepac, a jesli jest bardziej lepki może cos się zostanie na popychaczach i zaworach, i przy rozruchu nie będą aż tak klekotac, :? , to są tylko moje przemyslenia :8)
Opublikowano
pisze tylko moje spstrzeżenia, - jeżeli olej jest za żadki będzie sciekał do miski, wiec nic nie zostanie na zaworach itp. dla tego mogą klepac, a jesli jest bardziej lepki może cos się zostanie na popychaczach i zaworach, i przy rozruchu nie będą aż tak klekotac, :? , to są tylko moje przemyslenia :8)

 

10W60 ma zastosowanie głównie w sporcie i mocno wysilonych silnikach właśnie dlatego bo jest lepki i bardziej gęsty dzięki temu lepiej chroni katowany silnik... lepiej się klepi do elemntów silnika :) O..

Opublikowano
Loki napisał:

a czemu mineralny mialby zarznac popychacze? ja jezdze juz na mineralnym w swoim 520 m20b20 i jest dobrze

 

 

W M20B20 nie masz hydroregulacji - sprawa stukania z powodu jej niedomagania odpada, co nie znaczy (jak wiadomo), że sprawa luzu zaworów jest do zapomnienia - wręcz odwrotnie: regulacja ręczna co 20-25tys km.

 

tak na marginesie - ja wcale nie uwazam ze nie mozna lać 10w40 do m20 tylko po prostu leje juz 15w40 bo taki byl wczesniej zalany :wink:

Opublikowano
...tak na marginesie - ja wcale nie uwazam ze nie mozna lać 10w40 do m20 tylko po prostu leje juz 15w40 bo taki byl wczesniej zalany :wink:

 

Ja też (przed moją erą :) ) miałem zalany mineralny - takie były moje podejrzenia. Świadomie postanowiłem zaryzykować i zastosować semisynt. - efekt jest taki, że mam zużycie oleju, ale stabilne i wciąż dalekie od dozwolonego przez producenta w instrukcji (pisałem już o tym w naszym dziale 5er oraz niedawno w 7er).

 

Tak poza wszystkim, dodam, że zrobiłem tak dla jeszcze lepszej dbałości o silnik, ale również z powodu, który wielu krytykuje, pisząc np.:

sporo ludzi leje do silników mineralny olej, po większych przebiegach :? tylko bez tekstów typu bo to bmw...

w domyśle, że BMW nie jest np. ze złota....

Dla mnie BMW jest ze złota.... i olej mineralny z tym kłóci się wg mnie :)

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
i badz tu teraz mądrym i wybierz odpowiedni olej :? , zobaczymy w następnym tygodniu pojade na zmiane, jak bedą klepac, dalej to pobawie sie w "super" ceramizery itp. i tak nie będe miał nic do stracenia :wink:
Opublikowano
Ja też (przed moją erą ) miałem zalany mineralny - takie były moje podejrzenia. Świadomie postanowiłem zaryzykować i zastosować semisynt. - efekt jest taki, że mam zużycie oleju, ale stabilne i wciąż dalekie od dozwolonego przez producenta w instrukcji (pisałem już o tym w naszym dziale 5er oraz niedawno w 7er).

 

ja jednak troszke boje sie zaryzykowac i zalac rzadszym olejem... szczegolnie ze nie mam m50, jest dobrze na mineralnym to niech tak zostanie :) lepsze jest wrogiem dobrego :wink:

 

Valvoline w Interze bez zniżek 6l 240zł

 

Castrol 265zł

mam dostep do oleju, do castrola rowniez, z tego co pamietam cena nie jest az tak wysoka u mojego zrodla, ale sadze ze mozna z czystym sumieniem polecic olej elfa :)

Opublikowano
ja jednak troszke boje sie zaryzykowac i zalac rzadszym olejem... szczegolnie ze nie mam m50, jest dobrze na mineralnym to niech tak zostanie :) lepsze jest wrogiem dobrego :wink:

 

A po czym stwierdzasz że jest dobrze ? Sprawdzałeś sprężanie silnika albo na hamowni ? Czy to ocena na ucho :)

 

ale sadze ze mozna z czystym sumieniem polecic olej elfa :)

 

A różnica w cenie między Valvoline`em a Elfem jest tak duża ?

Opublikowano
A po czym stwierdzasz że jest dobrze ? Sprawdzałeś sprężanie silnika albo na hamowni ? Czy to ocena na ucho

nie jestem ekspertem w dziedzinie motoryzacji, ale widze jak silnik pracuje oraz slysze jak pracuje:)

 

A różnica w cenie między Valvoline`em a Elfem jest tak duża ?

elfa 10w40 5litrow mozna kupic za jakies 100 zl a valvoline z tego co pisal ktorys poprzednik 6litrow 240zlotych

Opublikowano
Zacznie, podwieświadro pod silnikiem, a drugie pod obudową filtra oleju :) Czemu ma zaczać cieknać, przecież ten olej jest rzadszy ale to nie rozpuszczalnik :)
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
hehe, zaopatrze się w 2 wiaderka :8) , a tak na powarznie jeszcze postawie samochód w garażu i podłoże cos pod mise żeby miec 100 % pewnoscie czy nie cieknie :wink: , bo lipa była by żeby przez noc cały olej uciekł :mrgreen:
Opublikowano
no więc jestem zmuszony zalac olej mineralny :? , gdyż cieknie na simeringu :| , i teraz pytanko ile czasu wytrzymają popychacze na mineralnym ? :mad2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

POLECAM CASTROLA WSZYSTKO CO MAM LUB MIAŁEM ZALEWAŁEM CASTROLEM, ŻADNEGO JEDZENIA OLEJU CZY WYCIEKÓW, SAMI WIDZICIE JAKA RÓŻNORODNOŚĆ SILNIKÓW I TYLKO CASTROL I ZAWSZE BĘDZIE CASTROL, CO ZTEGO ŻE DROGI, JEST DOBRY I TO SIĘ LICZY, KUPUJECIE DOBRE AUTKO A CHCECIE LAĆ JAKIŚ SZLAM.

 

PONTIAC GRAND PRIX GTP 3,4L V6 24V 220000km 231KM CASTROL

FORD KA MOJEJ DZIEWCZYNY CASTROL

BMW E34 525 270000km (1991) CASTROL 10W40

BMW E38 730 V8 300000 km, 218KM (1994) - CASTROL EDGE 10W60 = SUPER

JAGUAR DAIMLER V12 5,3L 150000 km300KM (1991) CASTROL EDGE 10W60 = SUPER

VW PASSAT 2,8L V6 30V 75000 km 193KM (2003) CASTROL MAGNATEK 10W40 = SUPER

RENAULT 19 1,7L 175000 km 76KM (1994) CASTROL MAGNATEK 10W40 = SUPER

BMW Z3 2,0L 76000km 150KM (1999) JEST JAKIŚ MOBIL 5W30 BĘDZIE CASTROL 5W30.

POZDRO :lol:

Opublikowano

Temat olejów był już wiele razy poruszany, wiec podzielę się swoim doświadczeniem po raz kolejny, Jeżdżę m20b20 i parę lat temu w warsztacie u Jacka Chojnackiego (taki gość co śmiga w rally crosie) wlał mi castrola 15w40 mineral i powiedział ze dobry mineralny nic nie zrobi złego ! i faktycznie przez cały rok jazdy na tym mineralu nic się złego nie działo, po przestudiowaniu tematu (łącznie z bajkami o rozszczelnieniu silnika) przeszedłem na półsyntetyk. Wybrałem Valvolina MaxLive 10w40. (świetne właściwości do uszczelek, co w przypadku ewentualnych wycieków jest również przydatne )

Zmiany jakie zauważyłem :

silnik ciszej pracuje !

w zimę jak wszyscy wiedzą przy odpalaniu słuchać kurtki zgrzyt- zniknął !

kontrolka smarowania szybciej gaśnie !

Jeżdżę na tym oleju już drugi rok i odkąd mam swoje maleństwo nigdy ani kropli oleju nie traciła, i tak jest teraz :D

Jedyne co można odradzić to zmianę z innego na Mobil ! prawie zawsze jakieś historie z tego wychodzą.

Opublikowano
ja bym tam szybko nie rezygnował z Mobila... moja TDS ma pewnie ( nie znam faktycznego ) kosmiczny przebieg, leje od początku Mobil 10w40 i praktycznie od wymiany do wymiany zero dolewania, dwa razy zalałem go Shellem i wziął ok. 0,5 na 10.000 km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.