Skocz do zawartości

Problemy ze sciaganiem samochodu w E46 .


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też nie czasowy teraz.

 

Masz wspomaganie ZHK czy KMH?

 

Poniżej dokumenty z TIS'a. Sorka, że po EN ale nie mam czasu przetłumaczyć.

Jak sobie nie dasz rady to napisz to przetłumaczę.

 

http://images32.fotosik.pl/114/f10a9fce92557be6m.jpg

 

 

http://images26.fotosik.pl/144/2e10ee4ca6553924m.jpg

 

Odnośnie zbieżności: w TIS'ie jest dokładnie opisana procedura jak chcecie to wrzucę tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek77 : jak ustawisz juz ta zbieznosc to koniecznie napisz co i jak :D

. U mnie opon nie tnie nigdzie, ale kierownica jest naprawde ciutenke w prawo skrecona przy jezdzie na wprost .

 

 

@tudm : W englishu jestem w miare dobry, wiec nie ma problemu .

 

Wrzuc koniecznie o tej zbieznosci z TIS'a :-)

 

Co to jest ten KDS o ktory jest mowa w pierwszy wklejonym przez ciebie tekscie ? :) Aha i jak sprawdzic to wspomaganie jakie mam .

 

I jeszcze napisz prosze skad sciagnales tego TIS'a i podaj pelna nazwe tego :)

 

pozdrawiam

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przy okazji wymieniania gum stabilizatora poruszalem na boki kolumna kierownicza. U mnie tez wystepuje luz, nie wiem czy duzy czy maly bo nie mam odniesienia ale napewno jest sztywna. Tyle tylko, ze moja autko tez jakos dziwnie sie prowadzi... :(

 

A ruszales w tym samym miejscu co ja pokazalem na fotce powyzej ?

 

A jak dziwnie ?

 

Bo moja to jak napisalem po prostu sciaga, jak juz zacznie dajmy na to sciagac w prawo to zjedzie na pobocze jesli sie nie ruszy kierownica , wiec to NIE jest "plywanie" .

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ruszalem dokladnie tak jak Ty...

 

A jak dziwnie ?

 

Wydaje mi sie, ze jest jakis luz na kierownicy...I przez to autko prowadzi sie jakos nie do konca pewnie...Ciezko mi to okreslic...A sciaganie tez jest, tez raz sciaga w prawo raz w lewo, ale tak jak i u Ciebie glownie w prawo. Tyle tylko, ze ja mam cale autko przechylone lekko w prawo (pewnie sprezyna ktoras jest nie halo) i wydaje mi sie, ze sciaganie moze byc zwiazane wlasnie z tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to witaj w klubie- wyglada na to ze masz identyko problem ja ja :) . Ale to naprawde identyko . Z ktorego roku masz touringa ? tez 320d ?

 

Ja tez mam wrazenie ze to luz w ukladzie kierowniczym, wlasnie takie wrazenie sie odnosi ale to chyba nie to, a raczej napewno .

 

A kazda 320d e46 , szegolnie kombi jest troszke przechylona w prawo - tzn. prawa strona siedzi nizej, moja tez ale to naprawde ciutke i trzba sie odpowiednio przyjrzec zeby to zobaczyc . Kilka osob juz o tym pisalo, i ich auta prowadza sie dobrze- chocby kolega Filon majacy sedana 320d .

 

pozdro

 

Daj znac jak cokolwiek zdzialasz :mrgreen: :cool2: .

 

Polaczmy sily :mrgreen: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ktorego roku masz touringa ? tez 320d ?

 

320d 2000 rok.

 

U mnie problem ten sie nasila kiedy jade dosc szybko. Tak do 110 km/h wszystko jest w miare OK - jakos bardzo tego luzu nie wyczuwam, ale tez sciaga. Duzo bardziej jest rowniez wyczuwalny ten luz na idealnej nawierzchni. Na dziurach czy w koleinach jakos bardzo tego nie odczuwam.

 

A kazda 320d e46 , szegolnie kombi jest troszke przechylona w prawo - tzn. prawa strona siedzi nizej, moja tez ale to naprawde ciutke i trzba sie odpowiednio przyjrzec zeby to zobaczyc . Kilka osob juz o tym pisalo, i ich auta prowadza sie dobrze- chocby kolega Filon majacy sedana 320d .

 

U mnie jest to roznica ok. 1 cm - zarowno przod jak i tył.

 

Daj znac jak cokolwiek zdzialasz Mr. Green Cool .

 

Polaczmy sily Mr. Green .

 

Pewnie, ze sie odezwe gdybym cokolwiek zdziałał. Mam juz dosc tego niepewnego prowadzenia i wcale sie nie dziwie, ze tez chcialbys sie tego pozbyc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez najbardziej to czuc na rownym jak stol asfalcie . Tyle ze jakos wg mnie to najbardziej czuc przy 60-80 km/h, przy 150km/h juz jakby mniej :? .

 

Badz co badz na 80% mamy ten sam problem (czytaj : ta sama czesc go powoduje) .

 

Twoja 320d nie byla uszkodzona nigdzie ?

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi latała po drodze lewo prawo jak mialem tuleje wahliwe z tyłu do wymiany. Po wymiance (120zl sztuka) prowadzi sie dobrze. Warto tez jeszcze raz sprawdzic drązki kierownicze

 

Aha - dodam jeszcze, ze na 3 diagnozach nie wykryli zadnych usterek (widac slabi byli w zawieszeniach)

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi latała po drodze lewo prawo jak mialem tuleje wahliwe z tyłu do wymiany. Po wymiance (120zl sztuka) prowadzi sie dobrze. Warto tez jeszcze raz sprawdzic drązki kierownicze

 

Aha - dodam jeszcze, ze na 3 diagnozach nie wykryli zadnych usterek (widac slabi byli w zawieszeniach)

 

No do diagnozy tylu to nie przyklada sie :roll: .

 

Ale u Ciebie tez bylo sciaganie czy po prostu samochod "myszkowal" ale w sumie utrzymywal obrany tor jazdy ?

 

jak w koncu znalazles ta usterke ?

 

Aha - i moglbys zaznaczyc na obrazku z realoem ktory nr maja te tuleje wahliwe ? :cool2:

 

z gory wielkie dzieki

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myszkowal, sciagał i wogole byla kicha, prowadzil sie jakbym caly czas jechal po koleinach. Wymienilem wtedy amorki z tylu, te tuleje, drazki kierwonicze, ustawilem geometrie i jest cacy. Przy okazji szpece stwierdzili ze maglownica jest wybita, złapał ją i miala wyrazne luzy (ale to ponoc norma w trójkach). Co do czesci to jest to czesc nr 2 lub na obrazku (nie pamietam dokladnie):

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/b/17.png

 

tu masz taką na allegro tylko do e39

http://www.allegro.pl/item296934426_tuleja_wahliwa_bmw_e38_e39_nowa_atest.html

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez najbardziej to czuc na rownym jak stol asfalcie . Tyle ze jakos wg mnie to najbardziej czuc przy 60-80 km/h, przy 150km/h juz jakby mniej Confused .

 

Badz co badz na 80% mamy ten sam problem (czytaj : ta sama czesc go powoduje) .

 

Twoja 320d nie byla uszkodzona nigdzie ?

 

Tak jak pisalem, do 100 km/h jest pratktycznie OK. Powyzej juz zaczyna kierownica troche latac.

 

Autko jest bezwypadkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andre , a Tobie sprawdzali stan tylnego zawiszenia ?

 

Mi tak, 2 razy w tym raz w ASO, ale jakos chyba nie za dokladnie, jak na nich patrzylem gdy to robili ... :evil: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak, 2 razy w tym raz w ASO, ale jakos chyba nie za dokladnie, jak na nich patrzylem gdy to robili

 

Facet przy mnie wlozyl gdzies w tylna czesc zawiasu łom (albo cos podobnego) i za pomocą dzwigni wykrył luz na tych tulejach, podobno czesto siadają. Nie jestem natomiast na 100% pewien ze u kolegi bedzie to przyczyna zlego prowadzenia - ja bym bardziej obstawial drązki i cos z przodem. Ale sprawdzic zawsze warto

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
waldek77 : jak ustawisz juz ta zbieznosc to koniecznie napisz co i jak :D

. U mnie opon nie tnie nigdzie, ale kierownica jest naprawde ciutenke w prawo skrecona przy jezdzie na wprost .

 

 

@tudm : W englishu jestem w miare dobry, wiec nie ma problemu .

 

Wrzuc koniecznie o tej zbieznosci z TIS'a :-)

 

Co to jest ten KDS o ktory jest mowa w pierwszy wklejonym przez ciebie tekscie ? :) Aha i jak sprawdzic to wspomaganie jakie mam .

 

I jeszcze napisz prosze skad sciagnales tego TIS'a i podaj pelna nazwe tego :)

 

pozdrawiam

piotrek

 

Zbieżność

obciążenie:

http://images26.fotosik.pl/148/c7265804c3f40c41m.jpg

 

Nominalne ustawienia:

http://images27.fotosik.pl/147/dddda042989dbc57m.jpg

 

KDS?? ja pisałem? Sprawdzić jakie masz wspomaganie można fizycznie bądź może w ETK po wpisaniu VIN'u.

 

TIS: namiary są nawet na forum, kolega Dunaj wrzucał na rapidsher'a. Ściągnąć można z torentów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Dzieki :)

 

O tym KDSie bylo cos w skanie ktorego wrzuciles poprzednio ...

 

A Tobie jak ustawiali zbierznosci to tez kladki dokladnie te 68 kg na przednich siedzeniach , i 21 kg do bagaznika czy jak to robili ? :?:

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witaj

 

Dzieki :)

 

O tym KDSie bylo cos w skanie ktorego wrzuciles poprzednio ...

 

A Tobie jak ustawiali zbierznosci to tez kladki dokladnie te 68 kg na przednich siedzeniach , i 21 kg do bagaznika czy jak to robili ? :?:

 

pozdr.

 

Obciążanie samochodu - haha marzenie.

U mnie nawet gość nie znalazł E46 i wziął ustawienia nominalne z innego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
witam, przepraszam że sie dołączam do tematu w troszkę innej sprawie ale nie chce już zakładać nowego tematu. Otóż mam pytanie czy u was jak ruszacie kierownicą w lewo prawo czy słychać w maglownicy małe pukanie?? bo mam mały luz chyba bo właśnie muszę czasami lekko kontrować od lewej do prawej. Dodam że miałem wymieniane drążki od maglownicy i robioną geometrię i zbieżność i mam amortyzatory do wymiany przód 45 i 42%. Chodzi mi najbardziej o to czy lekko wam stuka maglownica. Oraz czy jest sens skręcać ją. :cry: :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam problem ze swoim samochodem mianowicie podczas jazdy przy maksymalnym skręcie w prawo kierownicą, zacina się w pozycji maksymalnego skrętu nie wraca sama i dodatkowo by powrócić do jazdy na wprost trzeba trochę siły by ją odkręcić przy skręcie w lewo nie ma tego problemu. Chciałem nadmienić iż maglownice wymieniłem bo tak mi powiedział mechanik lecz problem dalej pozostał. Koła w samochodzie 225 R17. NIe chciałem zakładać nowego tematu gdyż poczytałem ze ktoś też miał problem z zacinaniem sie kierownicy przy maksymalnym skręcie w prawo podczas wolnej jazdy. Proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.