Skocz do zawartości

Problemy ze sciaganiem samochodu w E46 .


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też nie czasowy teraz.

 

Masz wspomaganie ZHK czy KMH?

 

Poniżej dokumenty z TIS'a. Sorka, że po EN ale nie mam czasu przetłumaczyć.

Jak sobie nie dasz rady to napisz to przetłumaczę.

 

http://images32.fotosik.pl/114/f10a9fce92557be6m.jpg

 

 

http://images26.fotosik.pl/144/2e10ee4ca6553924m.jpg

 

Odnośnie zbieżności: w TIS'ie jest dokładnie opisana procedura jak chcecie to wrzucę tu.

Opublikowano

waldek77 : jak ustawisz juz ta zbieznosc to koniecznie napisz co i jak :D

. U mnie opon nie tnie nigdzie, ale kierownica jest naprawde ciutenke w prawo skrecona przy jezdzie na wprost .

 

 

@tudm : W englishu jestem w miare dobry, wiec nie ma problemu .

 

Wrzuc koniecznie o tej zbieznosci z TIS'a :-)

 

Co to jest ten KDS o ktory jest mowa w pierwszy wklejonym przez ciebie tekscie ? :) Aha i jak sprawdzic to wspomaganie jakie mam .

 

I jeszcze napisz prosze skad sciagnales tego TIS'a i podaj pelna nazwe tego :)

 

pozdrawiam

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Ostatnio przy okazji wymieniania gum stabilizatora poruszalem na boki kolumna kierownicza. U mnie tez wystepuje luz, nie wiem czy duzy czy maly bo nie mam odniesienia ale napewno jest sztywna. Tyle tylko, ze moja autko tez jakos dziwnie sie prowadzi... :(
Opublikowano
Ostatnio przy okazji wymieniania gum stabilizatora poruszalem na boki kolumna kierownicza. U mnie tez wystepuje luz, nie wiem czy duzy czy maly bo nie mam odniesienia ale napewno jest sztywna. Tyle tylko, ze moja autko tez jakos dziwnie sie prowadzi... :(

 

A ruszales w tym samym miejscu co ja pokazalem na fotce powyzej ?

 

A jak dziwnie ?

 

Bo moja to jak napisalem po prostu sciaga, jak juz zacznie dajmy na to sciagac w prawo to zjedzie na pobocze jesli sie nie ruszy kierownica , wiec to NIE jest "plywanie" .

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Tak, ruszalem dokladnie tak jak Ty...

 

A jak dziwnie ?

 

Wydaje mi sie, ze jest jakis luz na kierownicy...I przez to autko prowadzi sie jakos nie do konca pewnie...Ciezko mi to okreslic...A sciaganie tez jest, tez raz sciaga w prawo raz w lewo, ale tak jak i u Ciebie glownie w prawo. Tyle tylko, ze ja mam cale autko przechylone lekko w prawo (pewnie sprezyna ktoras jest nie halo) i wydaje mi sie, ze sciaganie moze byc zwiazane wlasnie z tym...

Opublikowano

No to witaj w klubie- wyglada na to ze masz identyko problem ja ja :) . Ale to naprawde identyko . Z ktorego roku masz touringa ? tez 320d ?

 

Ja tez mam wrazenie ze to luz w ukladzie kierowniczym, wlasnie takie wrazenie sie odnosi ale to chyba nie to, a raczej napewno .

 

A kazda 320d e46 , szegolnie kombi jest troszke przechylona w prawo - tzn. prawa strona siedzi nizej, moja tez ale to naprawde ciutke i trzba sie odpowiednio przyjrzec zeby to zobaczyc . Kilka osob juz o tym pisalo, i ich auta prowadza sie dobrze- chocby kolega Filon majacy sedana 320d .

 

pozdro

 

Daj znac jak cokolwiek zdzialasz :mrgreen: :cool2: .

 

Polaczmy sily :mrgreen: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Z ktorego roku masz touringa ? tez 320d ?

 

320d 2000 rok.

 

U mnie problem ten sie nasila kiedy jade dosc szybko. Tak do 110 km/h wszystko jest w miare OK - jakos bardzo tego luzu nie wyczuwam, ale tez sciaga. Duzo bardziej jest rowniez wyczuwalny ten luz na idealnej nawierzchni. Na dziurach czy w koleinach jakos bardzo tego nie odczuwam.

 

A kazda 320d e46 , szegolnie kombi jest troszke przechylona w prawo - tzn. prawa strona siedzi nizej, moja tez ale to naprawde ciutke i trzba sie odpowiednio przyjrzec zeby to zobaczyc . Kilka osob juz o tym pisalo, i ich auta prowadza sie dobrze- chocby kolega Filon majacy sedana 320d .

 

U mnie jest to roznica ok. 1 cm - zarowno przod jak i tył.

 

Daj znac jak cokolwiek zdzialasz Mr. Green Cool .

 

Polaczmy sily Mr. Green .

 

Pewnie, ze sie odezwe gdybym cokolwiek zdziałał. Mam juz dosc tego niepewnego prowadzenia i wcale sie nie dziwie, ze tez chcialbys sie tego pozbyc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie tez najbardziej to czuc na rownym jak stol asfalcie . Tyle ze jakos wg mnie to najbardziej czuc przy 60-80 km/h, przy 150km/h juz jakby mniej :? .

 

Badz co badz na 80% mamy ten sam problem (czytaj : ta sama czesc go powoduje) .

 

Twoja 320d nie byla uszkodzona nigdzie ?

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Mi latała po drodze lewo prawo jak mialem tuleje wahliwe z tyłu do wymiany. Po wymiance (120zl sztuka) prowadzi sie dobrze. Warto tez jeszcze raz sprawdzic drązki kierownicze

 

Aha - dodam jeszcze, ze na 3 diagnozach nie wykryli zadnych usterek (widac slabi byli w zawieszeniach)

Xdrive

Koder

Opublikowano
Mi latała po drodze lewo prawo jak mialem tuleje wahliwe z tyłu do wymiany. Po wymiance (120zl sztuka) prowadzi sie dobrze. Warto tez jeszcze raz sprawdzic drązki kierownicze

 

Aha - dodam jeszcze, ze na 3 diagnozach nie wykryli zadnych usterek (widac slabi byli w zawieszeniach)

 

No do diagnozy tylu to nie przyklada sie :roll: .

 

Ale u Ciebie tez bylo sciaganie czy po prostu samochod "myszkowal" ale w sumie utrzymywal obrany tor jazdy ?

 

jak w koncu znalazles ta usterke ?

 

Aha - i moglbys zaznaczyc na obrazku z realoem ktory nr maja te tuleje wahliwe ? :cool2:

 

z gory wielkie dzieki

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Myszkowal, sciagał i wogole byla kicha, prowadzil sie jakbym caly czas jechal po koleinach. Wymienilem wtedy amorki z tylu, te tuleje, drazki kierwonicze, ustawilem geometrie i jest cacy. Przy okazji szpece stwierdzili ze maglownica jest wybita, złapał ją i miala wyrazne luzy (ale to ponoc norma w trójkach). Co do czesci to jest to czesc nr 2 lub na obrazku (nie pamietam dokladnie):

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/b/17.png

 

tu masz taką na allegro tylko do e39

http://www.allegro.pl/item296934426_tuleja_wahliwa_bmw_e38_e39_nowa_atest.html

Xdrive

Koder

Opublikowano
U mnie tez najbardziej to czuc na rownym jak stol asfalcie . Tyle ze jakos wg mnie to najbardziej czuc przy 60-80 km/h, przy 150km/h juz jakby mniej Confused .

 

Badz co badz na 80% mamy ten sam problem (czytaj : ta sama czesc go powoduje) .

 

Twoja 320d nie byla uszkodzona nigdzie ?

 

Tak jak pisalem, do 100 km/h jest pratktycznie OK. Powyzej juz zaczyna kierownica troche latac.

 

Autko jest bezwypadkowe.

Opublikowano

Andre , a Tobie sprawdzali stan tylnego zawiszenia ?

 

Mi tak, 2 razy w tym raz w ASO, ale jakos chyba nie za dokladnie, jak na nich patrzylem gdy to robili ... :evil: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Mi tak, 2 razy w tym raz w ASO, ale jakos chyba nie za dokladnie, jak na nich patrzylem gdy to robili

 

Facet przy mnie wlozyl gdzies w tylna czesc zawiasu łom (albo cos podobnego) i za pomocą dzwigni wykrył luz na tych tulejach, podobno czesto siadają. Nie jestem natomiast na 100% pewien ze u kolegi bedzie to przyczyna zlego prowadzenia - ja bym bardziej obstawial drązki i cos z przodem. Ale sprawdzic zawsze warto

Xdrive

Koder

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
waldek77 : jak ustawisz juz ta zbieznosc to koniecznie napisz co i jak :D

. U mnie opon nie tnie nigdzie, ale kierownica jest naprawde ciutenke w prawo skrecona przy jezdzie na wprost .

 

 

@tudm : W englishu jestem w miare dobry, wiec nie ma problemu .

 

Wrzuc koniecznie o tej zbieznosci z TIS'a :-)

 

Co to jest ten KDS o ktory jest mowa w pierwszy wklejonym przez ciebie tekscie ? :) Aha i jak sprawdzic to wspomaganie jakie mam .

 

I jeszcze napisz prosze skad sciagnales tego TIS'a i podaj pelna nazwe tego :)

 

pozdrawiam

piotrek

 

Zbieżność

obciążenie:

http://images26.fotosik.pl/148/c7265804c3f40c41m.jpg

 

Nominalne ustawienia:

http://images27.fotosik.pl/147/dddda042989dbc57m.jpg

 

KDS?? ja pisałem? Sprawdzić jakie masz wspomaganie można fizycznie bądź może w ETK po wpisaniu VIN'u.

 

TIS: namiary są nawet na forum, kolega Dunaj wrzucał na rapidsher'a. Ściągnąć można z torentów itp.

Opublikowano

Witaj

 

Dzieki :)

 

O tym KDSie bylo cos w skanie ktorego wrzuciles poprzednio ...

 

A Tobie jak ustawiali zbierznosci to tez kladki dokladnie te 68 kg na przednich siedzeniach , i 21 kg do bagaznika czy jak to robili ? :?:

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj

 

Dzieki :)

 

O tym KDSie bylo cos w skanie ktorego wrzuciles poprzednio ...

 

A Tobie jak ustawiali zbierznosci to tez kladki dokladnie te 68 kg na przednich siedzeniach , i 21 kg do bagaznika czy jak to robili ? :?:

 

pozdr.

 

Obciążanie samochodu - haha marzenie.

U mnie nawet gość nie znalazł E46 i wziął ustawienia nominalne z innego modelu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam, przepraszam że sie dołączam do tematu w troszkę innej sprawie ale nie chce już zakładać nowego tematu. Otóż mam pytanie czy u was jak ruszacie kierownicą w lewo prawo czy słychać w maglownicy małe pukanie?? bo mam mały luz chyba bo właśnie muszę czasami lekko kontrować od lewej do prawej. Dodam że miałem wymieniane drążki od maglownicy i robioną geometrię i zbieżność i mam amortyzatory do wymiany przód 45 i 42%. Chodzi mi najbardziej o to czy lekko wam stuka maglownica. Oraz czy jest sens skręcać ją. :cry: :cry2:
  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam problem ze swoim samochodem mianowicie podczas jazdy przy maksymalnym skręcie w prawo kierownicą, zacina się w pozycji maksymalnego skrętu nie wraca sama i dodatkowo by powrócić do jazdy na wprost trzeba trochę siły by ją odkręcić przy skręcie w lewo nie ma tego problemu. Chciałem nadmienić iż maglownice wymieniłem bo tak mi powiedział mechanik lecz problem dalej pozostał. Koła w samochodzie 225 R17. NIe chciałem zakładać nowego tematu gdyż poczytałem ze ktoś też miał problem z zacinaniem sie kierownicy przy maksymalnym skręcie w prawo podczas wolnej jazdy. Proszę o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.