Skocz do zawartości

Gaśnie przy wrzucaniu II biegu - o co chodzi???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaobserwowałem ostanio takie nieprzyjemne zjawisko w moim aucie. Kiedy ruszam spod świateł wszystko działa pięknie, aczkolwiek kilka razy zdarzyło mi się, że kiedy wrzucam dwójkę, puszczam sprzęgło pod pedałem gazu jak by było pusto :worried: , auto nie reaguje i gaśnie :mad2: :cry2: , na desce zapalają się kontrolki takie jak przy zapłonie... kulając się jeszcze rozpędem z jedynki, wduszam sprzęgło, odpalam auto i idzie jak nowe.

 

Co to może być :worried: :? :?:

 

Koledzy, proszę pomóżcie :).

Opublikowano
Zaobserwowałem ostanio takie nieprzyjemne zjawisko w moim aucie. Kiedy ruszam spod świateł wszystko działa pięknie, aczkolwiek kilka razy zdarzyło mi się, że kiedy wrzucam dwójkę, puszczam sprzęgło pod pedałem gazu jak by było pusto :worried: , auto nie reaguje i gaśnie :mad2: :cry2: , na desce zapalają się kontrolki takie jak przy zapłonie... kulając się jeszcze rozpędem z jedynki, wduszam sprzęgło, odpalam auto i idzie jak nowe.

 

Co to może być :worried: :? :?:

 

Koledzy, proszę pomóżcie :).

 

a szarpie ci podczas jazdy albo traci moc i zapala sie podczas jazdy kontrolka od DDE?? - jeśli tak to pompa wtryskowa na wykończeniu.

jeśli nie, może coś nie stykać w akumulatorze - robi sie na chwile zanik napięcia i silnik gaśnie

Opublikowano
Podpinam się do tematu. Ja mam podobnie tylko nie gaśnie a tak jakby hamowal silnikiem (brak paliwa) i nagle rusza. Dzieje sie to kiedy na 1 mam okolo 2000 obr. i wrzucam 2 wtedy mnie wychamowuje i nagle wraca do normy. Jak zmieniam bieg z niskich obrotow to nie mam tego zjawiska.
Opublikowano
a szarpie ci podczas jazdy albo traci moc i zapala sie podczas jazdy kontrolka od DDE?? - jeśli tak to pompa wtryskowa na wykończeniu.

jeśli nie, może coś nie stykać w akumulatorze - robi sie na chwile zanik napięcia i silnik gaśnie

 

Podczas jazdy nie gaśnie, DDE też się na szczęście nie zapala.

 

Co do objawów zaobserwowanych przez kolegę Werta, to takie wyhamowania też czasem mam.

 

Co do elektryki, to raczej nie o to chodzi, bo była dokładnie ostatnio przeglądana i sprawdzana, boję się, że raczej to będzie coś mechanicznego. Na początku podejrzewałem sprzęgło, ale doszedłem do wniosku, że rbiło by się tak na wszystkich biegach nie tylko przy przejściu z I na II. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co to może być, albo sam coś takiego miał, to kolega Wert i ja z pewnością będziemy bardzo wdzęczni za pomoc.

Opublikowano

WINNA JEST POMPA

nie szukaj gdzie indziej i nie szukaj dziury w całym, wyjmij ją i oddaj do regearacji ( nie jest to łatwe odstaw do warsztatu, trzeba rozrząd rozebrać).

 

Uważam że uszkodzona może być głowiczka pompy (taki elektroniczny nastawnik) kosztuje koło 1500 zł :/ prawie połowa ceny nowej pompy.

 

 

Jak już się zdecydujesz na to, odstaw auto tam gdzie potrafią USTAWIĆ ZAPŁON, bo auto będzie kiepsko palić i jeździć. pozdr.

Tuning is not a crime it's a way of life!!
Opublikowano
ja tez tak mam szczegolnie na zimnym silniku ze jak zmieniam z jedynki na dwojke to auto chamuje na sekunde tak jak by silnik tracil moc i mowicie ze to pompa jest do regeneracji ?/ :duh: niedlugo sie okaze bo czeka mnie wizyta w serwisie bosch-pezal w gdansku mam nadzieje ze nie pozbede sie paru tysiecy w starym roku.
czy jestem mądrym i dobrym czlowiekem?zdarza mi sie byc.
Opublikowano

nie wiem czy usterke mamy taką samą ,ale obiawy tak,wkładam dwa i albo szarpnie albo przestaje jechac na chwilę a potem znowu ok.Ja to diagnozowałem i wyszło ze to tzw magnes(elektrozawór)w oprzyrządowaniu pompy wtryskowej.Nie wiem jeszcze na ile trafna jest ta diagnoza ale wolę od tego zacząc bo kosztuje ok150zł bosch,już kupiłem i będę wymieniał w przyszłym tygodniu

Pozdro

Opublikowano

Kolego petersen, to jak wymienisz ten magnes elektrozaworów, to koniecznie daj znać czy naprawa poskutkowała. Wtedy sądzę, że znaleźlibyśmy rozwiązanie do całego problemu :cool2: .

 

Z góry wielkie dzięki!

Opublikowano
Kolego petersen, to jak wymienisz ten magnes elektrozaworów, to koniecznie daj znać czy naprawa poskutkowała. Wtedy sądzę, że znaleźlibyśmy rozwiązanie do całego problemu :cool2: .

 

Z góry wielkie dzięki!

 

ok.napisze czy to pomogło,czekam jeszcze na świece żarowe bo juz dwie padły ,mają dojechac we wtorek.Chcę od razu połączyc wymiane świec z tym zaworem,mam nadzieje ze zrobie to we wtorek bądz w środe najpóźniej bo już ledwo odpalam z rana

hej

Opublikowano
wszysykie te objawy wskazują na uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej (częste zjawisko w tdsach) koszt wymiany takiego sterownika z robocizną to 1300-1400zł w zależności jaki masz sterownik : EDC czy HDK w twoim przypadku najprawdopodobniej HDK , i nie trzeba przy wymianie tego sterownika wyjmować pompy czy rozpinać rozrządu jak pisze Borys, robi się to na silniku przynajmniej u nas tak jest.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam

panowie obiecałem i jestem,dzisiaj udało mi sie wymienic te nieszczęsne swiece i ten zawór w pompie o którym pisałem.Co prawda nie ma mrozów a efekt "przytykania" obiawiał sie w chłdniejsze dni ale już widzę ze po zmianie biegu na II nie ma problemu,płynnie i bez szarpnięc.Jeśli ktoś z was jest zainteresowany to podeślę jutro nr.boscha

hej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.