Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Ciagnie niesamowicie :roll2: wgniata w fotel

 

Wrazenia przechodniów-BEZCENNE :twisted2:

 

Jakich przechodniów? Chyba nie jeździsz więcej niż 50km/h w mieście :nienie:

:wink:

Żonę można mieć tylko jedną, a 850 dwie.
  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jezdze wolno zeby podziwiali.

Mało ludzi na oczy widziało bmw serii 8.Kilka dni temu jak odwoziłem ja na warsztat jakies dzieciaki krzyczały FERRARI...Dzwoniłem po warsztatach w celu naprawy skrzyni i wielu mechaników pytało"a co to jest bmw serii 8"

 

 

 

U mnie w miescie tylko ja jestem w posiadaniu ósemkii wiec jest to w jakims sensie rarytas...

Opublikowano
Na tablicach NE jezdzi jeszcze jedna osemka, choc jej wlasciciel (swoja droga dawno juz nie zagladajacy na to forum :( ) juz jakis czas temu przeprowadzil sie do Warszawy. Jest to niebieka 840i.
Opublikowano
Witam serdecznie,mam kłopot z silnikiem a raczej z chłodzeniem silnika i mam pytanie do uzytkowników v12.Jak powinien byc podlaczony ten przewód który idzie z tego zbiorniczka wyrównawczego... i z czym jest polaczony :(
Opublikowano
ROMANEK z czym sie laczy waz numer 5 ktory wychodzi ze zbiorniczka wyrownawczego :?:

 

 

Myliłem sie chyba myśląc, że do pompy wodnej....hmmm....jutro zerknę pod maskę chyba, że ktoś mnie wyręczy wcześniej, ale szczerze to zaskoczony jestem tą rurką. :?

Opublikowano
Ja też, tylko tego przewodu nie odkręcałem przy zabawie z chłodzeniem, ona nie idzie do pompy na 100%, ginie gdzieś w zakamarkach silnika.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

Teraz ja wykazałem sie niewiedzą, faktycznie idzie do pompy, tylko taką trochę pokrętną drogą co widać choć słabo na tym zdjęciu.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img126.imageshack.us/img126/8894/dsc00199rg9.jpg

 

Pozdro, sorry za zamułkę.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Ja też, tylko tego przewodu nie odkręcałem przy zabawie z chłodzeniem, ona nie idzie do pompy na 100%, ginie gdzieś w zakamarkach silnika.

 

 

Własnie chodzi mi o ten wąz na dole on gdzies ginie w silniku-w jego zakamarkach,ale gdzie jest dokładnie połaczony:?: :?: :?:

 

Dzis lezałem pod autem i nie widac dokładnie nic z czym mozna podłaczyc;/

 

Na w/w fotce widac kawałek węza który sie wyłania ze środka silnika

 

:mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano

Dzis lezałem pod autem i nie widac dokładnie nic z czym mozna podłaczyc;/

 

Na w/w fotce widac kawałek węza który sie wyłania ze środka silnika

 

:mad2: :mad2: :mad2:

 

Sprawdź, czy ktoś nie zamontował ci pompy wodnej od 750ki. W tej pompie nie ma tego króćca do przewodu nr 5 i auto nie pojedzie ...

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano

Dzis lezałem pod autem i nie widac dokładnie nic z czym mozna podłaczyc;/

 

Na w/w fotce widac kawałek węza który sie wyłania ze środka silnika

 

:mad2: :mad2: :mad2:

 

Sprawdź, czy ktoś nie zamontował ci pompy wodnej od 750ki. W tej pompie nie ma tego króćca do przewodu nr 5 i auto nie pojedzie ...

 

Rzeczywiście,sprawdziłem w katalogu i pompa od e31 jest tylko w e31!hmm....oj,oj!

Jeśli ktoś dokonał takiej wysoce profesjonalnej ''naprawy'' jak zobrazował PZ to może stąd wynika bieda z normalną temperaturą Cichy w układzie chłodzenia Twojej ''kruszynki'' :D

Opublikowano

Jak auto kupiłem to przewody strasznie byly poplatane i przewód który wychodzi ze zbiorniczka był zlaczony po przez trójnik z przewodem co łaczy chłodnice i termostat;|

 

czarna magia

 

I co ja teraz biedny mam poczac ? :(:(:(:(

 

Jak nikt nie zna odpowiedzi na pytanie skad wylania sie z ciemnosci silnika przewód od zbiorniczka :cry2:

Opublikowano
Jak auto kupiłem to przewody strasznie byly poplatane i przewód który wychodzi ze zbiorniczka był zlaczony po przez trójnik z przewodem co łaczy chłodnice i termostat;|

 

czarna magia

 

I co ja teraz biedny mam poczac ? :(:(:(:(

 

Jak nikt nie zna odpowiedzi na pytanie skad wylania sie z ciemnosci silnika przewód od zbiorniczka :cry2:

 

Zrobiłem prostą rzecz, porównałem dwa układy chłodzenia czyli od e32 i od e31, rocznik 91 czerwiec...:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=11_0786&hg=11&fg=35

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EG21&mospid=47330&btnr=11_1093&hg=11&fg=35

 

Teraz masz jak na dłoni co powinni być w porównaniu z tym co masz pod maską. Możliwe, iż prócz samej pompy wodnej masz jeszcze i chłodnicę od e32?Porównaj to wszystko.

Swoją drogą jestem mocno zawiedziony, że układ chłodzenia dla V12 dla e32 i e31 jest zmodyfikowany.Zbiorniczek wyrównawczy w e32 jest w okolicach mechanizmu wycieraczek a u nas przy chłodnicy stąd różnica w rodzajach rurek i ich umiejscowieniu.

Na poniższym schemacie masz trójnik ....w e 31 takiego nie zauważyłem:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=17_0078&hg=17&fg=05

Opublikowano

Ale czy zna ktos odpowiedz-gdzie powinien isc przewód numer 5??Który wychodzi ze zbiorniczka i znika gdzies w ciemnosciach silnika z lewej strony.

 

Próbuje sie tego dowiedziec ale jak narazie nikt nie odpisał dokładnie gdzie szukac,oraz z czym jest polaczony ten wąż ;/ :mad2:

 

Mozliwe ze to jest przyczyna grzania sie silnika,i nie moge go składac bo nie wiem gdzie powinien byc podłaczony zeby cały układ prawidłowo dzłodził piekne v12 ...

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano
Ale czy zna ktos odpowiedz-gdzie powinien isc przewód numer 5??Który wychodzi ze zbiorniczka i znika gdzies w ciemnosciach silnika z lewej strony.

 

Próbuje sie tego dowiedziec ale jak narazie nikt nie odpisał dokładnie gdzie szukac,oraz z czym jest polaczony ten wąż ;/ :mad2:

 

Mozliwe ze to jest przyczyna grzania sie silnika,i nie moge go składac bo nie wiem gdzie powinien byc podłaczony zeby cały układ prawidłowo dzłodził piekne v12 ...

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Przecież to banalne, jeśli masz pompę od e31 to węży nr5 idzie jakąś pokrętną drogą, ale docelowo nachodzi na króciec pompy pod obudową termostatu. W przypadku gdy masz pompę z e32 to zamiast węża nr5 idzie wąż numer 6, który przechodzi przez trójnik i dalej biegnie też na króciec pompy wodnej tylko już jako wężyk o numerze 7. Jedyna różnica jaka może być to kruciec na pompie może być umieszczony w innym miejscu co najprawdopodobniej wcale nie wyklucza zamiany tych pomp między sobą. Proste nie :mrgreen:

Opublikowano
Niestety pod obudowa termostatu nie ma zadnej koncówki na która by mógł nachodzic waż nr 5.Na fotkach które wysylał KniceK jest pokazane ze waż nr 5 wychodzi z lewej strony i znika gdzie w silniku... i to jest watek na który szukam odpowiedzi gdzie on jest podłaczony;/;/;/;/;/;/;/
Opublikowano

Ale Cichy sęk w tym, że najprawdopodobniej nie masz w pompie tego wejścia, bo przewód wchodzi do pompy, może pompa jakaś inna, mam prośbę, jak możesz to wklej zdjęcie, niestety nie byłem dziś w domu i nie miałem okazji sprawdzić. Kolejne pytanko, czy silnik był wymieniany?

 

Tu jest fotka z 750-tki, ale jeszcze inny trochę silnik, tak jak w dawnej PZ jak dobrze pamiętam (wlew oleju od strony kabiny) i na zdjęciu nie mogę się dopatrzeć tego przewodu, ale mógł być zdjęty.

 

http://bmwe32.masscom.net/sean750/radiator/removedRad2.jpg

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

Przejrzyj też tę stronę.

 

http://bmwe32.masscom.net/

 

Temat Radiator replacement

 

Jutro sprawdzę u siebie, obiecuje. :D Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Jak auto kupiłem to przewody strasznie byly poplatane i przewód który wychodzi ze zbiorniczka był zlaczony po przez trójnik z przewodem co łaczy chłodnice i termostat;|

 

czarna magia

 

I co ja teraz biedny mam poczac ? :(:(:(:(

 

Jak nikt nie zna odpowiedzi na pytanie skad wylania sie z ciemnosci silnika przewód od zbiorniczka :cry2:

 

Cichy, najwyraźniej ktoś "mądry" zamontował pompę wodną od 750ki i usiłował jakoś podłączyć przewód ze zbiorniczka wyrównawczego. Nic z tego ! Stąd twoje kłopoty z chłodzeniem !

 

Jedyne wyjście:

- kup oryginalną pompę wodną od 850i, nie ma zamienników, w ASO kosztuje około 800zł, w zeszłym roku mieli jedną sztukę w magazynie centralnym w Warszawie,

- przewód numer 5 dochodzi do specjalnego króćca w tej pompie wodnej

- pozbądź się tego trójnika, bo to nie ma prawa działać.

 

Powodzenia.

Uwaga - do wymiany pompy wodnej musisz odkręcić koło zamachowe silnika (to wielkie). Zakręcone jest wielką drobnozwojową śrubą o LEWYM GWINCIE !!! Baaardzo trudno ją odkręcić.

Ja wypróbowałem 2 sposoby, oba trochę ryzykowne:

1. Zakładasz na rzeczoną śrubę porządny klucz, ustawiasz go 1/5 obrotu od jakiegoś twardego oporu. Następnie kręcisz rozrusznikiem, jeśli mocno walnie, jest szansa, że śruba puści. Za którymś razem ...

2. Zaklinowujesz koło o obudowę pompy wodnej czymś twardym i okręcasz śrubę kluczem o ponad metrowej dźwigni. Ryzykowne, bo jeśli śruba wkręcona jest na amen, to połamiesz pompę.

 

Nie dawaj tego do roboty mechanikowi bez doświadczenia, bo ci tylko szkód narobi ...

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.