Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Kiedyś już poruszałem ten temat, ale nic w jego sprawie nie drgneło więc pozwoliłem sobie odświeżyc.

 

Problem jest taki że olej dość mocno pachnie mi benzyną przez co napewno traci na swoich właściwościach co w konsekwencji może prowadzić do remontu silnika.

 

W jaki sposób może się benzyna dostawać do oleju? Dodam, że mam instalację gazową, sekwencja.

Opublikowano
Witam!

 

Kiedyś już poruszałem ten temat, ale nic w jego sprawie nie drgneło więc pozwoliłem sobie odświeżyc.

 

Problem jest taki że olej dość mocno pachnie mi benzyną przez co napewno traci na swoich właściwościach co w konsekwencji może prowadzić do remontu silnika.

 

W jaki sposób może się benzyna dostawać do oleju? Dodam, że mam instalację gazową, sekwencja.

 

po zapachu wiesz ze masz benzyne w oleju :?: jak tak bylo to go dawno zatarl...by sie stan oleju podnosil :norty: :norty:

Opublikowano
Może capi spalinami a nie benzyną?Wtedy możesz mieć problem z uszczelką pod głowica.
Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Na 100% dostaje się benzyna do oleju bo robi się olej coraz żadszy. Pozatym nie przybywa bo żadki olej się prześlizguje przez różne uszczelki i pierścienie i wychodzi tyłem lub dołem samochodu.
Opublikowano
Na 100% dostaje się benzyna do oleju bo robi się olej coraz żadszy. Pozatym nie przybywa bo żadki olej się prześlizguje przez różne uszczelki i pierścienie i wychodzi tyłem lub dołem samochodu.

 

jakie ty masz bmw :?: cos mi tu krecisz :norty:

Opublikowano

Witam

Kiedyś przerabiałem ten temat. Miałem takie samo zdarzenie.

Miałem wówczas samochód BMW 518 seria E28. Kapało z gaźnika i benzyna przedostawała się do oleju.

Ale to było dawno.

Przy wtrysku taka sytuacja nie powinna mieć miejsca

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Opublikowano

Przy wtrysku taka sytuacja nie powinna mieć miejsca

a czemu tak sądzisz ? właśnie jak wtrysk się zapiecze i leje to benzyna spływa do misy

a przy gazie to tym bardziej prawdopodobne

Opublikowano

Przy wtrysku taka sytuacja nie powinna mieć miejsca

a czemu tak sądzisz ? właśnie jak wtrysk się zapiecze i leje to benzyna spływa do misy

a przy gazie to tym bardziej prawdopodobne

 

to by zle chodzil..i by go dawno zatarl.bo zamiast oleju by mial benzyne :norty:

Opublikowano
...to by zle chodzil..i by go dawno zatarl.bo zamiast oleju by mial benzyne ...

 

Nie wiem po co mówić coś o zacieraniu, itd. skoro nie mówimy o wymianie oleju na benzynę tylko raczej o niewielkich dawkach paliwa przedostającego się do oleju, co prawdopodobnie dopiero przed samą wymianą w zalecanym okresie może być jakoś zauważalne (zapach i konsystencja).

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Na 100% dostaje się benzyna do oleju bo robi się olej coraz żadszy. Pozatym nie przybywa bo żadki olej się prześlizguje przez różne uszczelki i pierścienie i wychodzi tyłem lub dołem samochodu.

 

solaris520

 

a co tu pisze

:?:

Opublikowano

Czyli tą wspomnianą wartość 100% rozumiesz w tym przypadku jako pełną wymianę oleju na benzynę (od wymiany do wymiany oleju)???

Ja to inaczej rozumiem.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Czyli tą wspomnianą wartość 100% rozumiesz w tym przypadku jako pełną wymianę oleju na benzynę (od wymiany do wymiany oleju)???

Ja nie.

 

przeciez mu nie przybywa oleju tylko ubywa...w koncu moze byc 50/50 przykladowo a benzyna sucha by nie mial smarowania :duh:ucieka mu uszczelkami taki rzadki olej :?:

Opublikowano
...przeciez mu nie przybywa oleju tylko ubywa...w koncu moze byc 50/50 przykladowo a benzyna sucha by nie mial smarowania :duh:

 

Czy ktoś stara cię przekonać do tego, że benzyna ma właściwości smarujące i może w tym zastąpić olej???

 

zbigniewst, wydaje mi się, że za dużo postów piszesz i nie masz czasu zrozumieć tego, co jest napisane.

 

A to, dlaczego mu nie przybywa oleju, to oczywiste (to nie sytuacja z coolantem w oleju)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Na 100% dostaje się benzyna do oleju bo robi się olej coraz żadszy. Pozatym nie przybywa bo żadki olej się prześlizguje przez różne uszczelki i pierścienie i wychodzi tyłem lub dołem samochodu.

 

napisz jakie masz bmw i jaki olej ,przebieg...nic o tym nie piszesz...tylko ze smierdzi i ci ucieka olej :?:

Opublikowano
...przeciez mu nie przybywa oleju tylko ubywa...w koncu moze byc 50/50 przykladowo a benzyna sucha by nie mial smarowania :duh:

 

Czy ktoś stara cię przekonać do tego, że benzyna ma właściwości smarujące i może w tym zastąpić olej???

 

zbigniewst, wydaje mi się, że za dużo postów piszesz i nie masz czasu zrozumieć tego, co jest napisane.

 

A to, dlaczego mu nie przybywa oleju, to oczywiste (to nie sytuacja z coolantem w oleju)

 

chyba ty nie rozumiesz :?: a co do postow pisz wiecej :norty: ja prubuje pomoc...jak jest duzo benzyny w oleju to poprostu zatrze go...benzyna nie ma wlasciwosci smaryjacych...a pisalem wczesniej chyba nie czytasz,jak by wtrysk lal to by zle pracowal na benzynie... :mad2:

Opublikowano
...

chyba ty nie rozumiesz :?: a co do postow pisz wiecej :norty: ja prubuje pomoc...jak jest duzo benzyny w oleju to poprostu zatrze go...benzyna nie ma wlasciwosci smaryjacych...a pisalem wczesniej chyba nie czytasz,jak by wtrysk lal to by zle pracowal na benzynie... :mad2:

 

Czym próbujesz pomóc? Tym, że piszesz, że benzyna nie pełni roli smarowidła silnika tak jak olej? Myślisz, że to na tym forum trzeba pisać?

 

A co do lejącego wtrysku, to silnik ma raczej kłopot z uruchomieniem, ale jak już pracuje to może się to odbywać bez zarzutu.

BTW. Sam przygotowuję się na wymianę wtrysków na nowe, bo stare przepuszczają, a silnik pracuje idealnie.

 

P.S. co do ilości postów, to wystarczy mi to co mam - nie chce mi się ścigać w odnotowaniach ich ilości, zresztą czytanie forum i tak zabiera mi za dużo czasu. Tak przy okazji, ile postów planujesz na koniec tego roku? 5000? Nie wiem, czy serwery to wytrzymają :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
...

chyba ty nie rozumiesz :?: a co do postow pisz wiecej :norty: ja prubuje pomoc...jak jest duzo benzyny w oleju to poprostu zatrze go...benzyna nie ma wlasciwosci smaryjacych...a pisalem wczesniej chyba nie czytasz,jak by wtrysk lal to by zle pracowal na benzynie... :mad2:

 

Czym próbujesz pomóc? Tym, że piszesz, że benzyna nie pełni roli smarowidła silnika tak jak olej? Myślisz, że to na tym forum trzeba pisać?

 

A co do lejącego wtrysku, to silnik ma raczej kłopot z uruchomieniem, ale jak już pracuje to może się to odbywać bez zarzutu.

BTW. Sam przygotowuję się na wymianę wtrysków na nowe, bo stare przepuszczają, a silnik pracuje idealnie.

 

P.S. co do ilości postów, to wystarczy mi to co mam - nie chce mi się ścigać w odnotowaniach ich ilości, zresztą czytanie forum i tak zabiera mi za dużo czasu. Tak przy okazji, ile postów planujesz na koniec tego roku? 5000? Nie wiem, czy serwery to wytrzymają :)

 

i co leje ci do oleju :?: .ja tylko pisze ze jak bedzie mial duzo benzyny w oleju to maze go zatrzec...nikogo nie przekonuje co do smarowidla nie wiem dlaczego sie przyczepiles...co do postow to mam czas i dlatego duzo czytam i pisze postow...rekordow nie chce ani nie mysle pobijac...a duzo pisza na priwa :jawdrop:

Opublikowano
...i co leje ci do oleju ?...nie wiem dlaczego sie przyczepiles...

 

Dokładnie, ale widzę, że od wymiany do wymiany (w moim przypadku 10tys km) nie robi się z oleju benzyna. Podejrzewam, że gdybym miał jeszcze większe lanie wtrysków, to już chyba nie uruchomiłbym samochodu (bo teraz jeszcze się da, choć w pewnych zakresach czasowych od wyłączenia silnika, trzeba kręcić przez kilka sekund w celu ponownego uruchomienia).

Moje przyczepienie się, to wątpliwości, co do tego, że do oleju (między wymianami) przeniknie aż tyle benzyny, że będzie to już powodowało zatarcie silnika.

 

Co innego, jeżeli ktoś nie zmieniał oleju dłużej niż 10tys, ale w tym przypadku bez dolewek raczej miałby już pusto w silniku – i to dopiero poskutkowałoby, zresztą wiadomo czym.

 

miłej niedzieli

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Przepraszam, ze mnie nie było, a tu się tyle dzieje.

Moje BMW 525iA 93rok. 2,5l benzyna VANOS 24V + LPG sekwencja + skrzyn ia automatyczna na liczniku 275 000km, olej MOBIL 1 pół-syntetik. Dlaczego pół?Poniewarz nie wiedziałem co lał poprzednik.

 

Auto na benzynie czy na gazie zachowuje się bardzo dobrze, praca silnika bardzo równa nie ma problemów z odpalaniem.

 

Z tym na 100% nie cjodziło mi że mam benzyne zamiast oleju tylko, że na 100% czyli napweno się dostaje!!

 

Najbardziej z rana jak się stanie za autem to mocno czuć benzynką.

 

Od 2 miesięcy nie mogę znaleźć rozwiązania problemu i co jakiś czas spuszczam 2-3l oleju i dolewam nowego, a czasem moto-doktorka :)

Opublikowano
jak by wtrysk lal to by zle pracowal na benzynie... :mad2:

no to skąd by było paliwo w oleju ?

pewnie powiesz że tak jak w fiacie 125p pęknieta membrana w pompce paliwa... :jawdrop:

szkoda że jedynie Ty chcesz pomóc a my tylko zaszkodzić

Opublikowano

Dobre pytanie. Z kąd PALIWO w OLEJU!!??

Moje trasy są zazwyczaj krótkie 4km do pracy i 4km z pracy. Na komputerze sonda lambda nie pokazuje nadmiaru paliwa. Pokazywała nadmiar jak miałem uszkodzony wtrysk gazu który przelewał(nie zamykał się), a na benzyce nic nie pokazuje. A jednak czuć mocno zapach benzyny i olej też nie jest taki gęsty, inny w dotyku. W mojej okolicy żaden mechanik nie jest w stanie odpowiedzieć na tą zagadke.

1.Może na którymś tłoku nie ma pierścieni i leje się brutalnie do miski?

2.Wtrzsk benyznz przelewa i oprócz gazu leje się ciórkiem benzynka której nie jest w stanie przepalić i spływa do miski olejowej, a że robie krótkie trasy to niewypala benzyny z oleju.

 

Co powiecie o pomyśle zamontowania wyłącznika pompy paliwa w momencie przłączania na LPG?

Opublikowano

Od 2 miesięcy nie mogę znaleźć rozwiązania problemu i co jakiś czas spuszczam 2-3l oleju i dolewam nowego, a czasem moto-doktorka :)

 

Lejesz moto-doktora i sie dziwisz, ze masz jakies problemy?:duh: Po co Ci moto doktor? Pewnie zaczelo byc cos nie tak z silnikiem to dolales moto doktora i niby wszystko gites a na tlokach pierscionki zapieczone albo inne historie. I nie dziw sie, ze czuc paliwo w oleju. :duh:

Opublikowano

Wlałem go raz i do tego tylko 200ml bo na bagnecie było mało oleju, a czymś musiałem uzupełnić. Co do MOTO-DOKTORKA to w innych autach mam same pozytywne wspomnienia. To sięd ziało wcześniej napewno to nie wina MD. Pozatym po dodaniu auto naprawdę ciszej chodzi i jakby zrywniesze się stało, ale to pewnie dlatego ze zagestniał mi olej w silniku.

 

I tak jestem zmuszony znowu wymienić olej ze względu na obecnośc benzyny mimo bardzo małego przebiegu.

 

Nie bardzo tez rozumiem co ma MD do benzyny w oleju?

Opublikowano
Zmierz sobie ciśnienie sprężania-nie wiem dlaczego tak szukasz tej benzyny w oleju-nawet jeśli jakimś cudem by się tam dostała to w skrzyni korbowej panują takie warunki że przez odpowietrzenie by wyparowała i wątpie abyś to czuł.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
jak by wtrysk lal to by zle pracowal na benzynie... :mad2:

no to skąd by było paliwo w oleju ?

pewnie powiesz że tak jak w fiacie 125p pęknieta membrana w pompce paliwa... :jawdrop:

szkoda że jedynie Ty chcesz pomóc a my tylko zaszkodzić

 

pomoz a nie glupoty piszesz :norty: :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.