Skocz do zawartości

POMOCY !!! Spadek mocy przy 4 tyś obr E36 93r 318i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ostatnio miałem remont silnika (planowanie głowicy, wymiana pierścieni, panewek, gumek, rozrządu, uszczelki itp) przed tym remontem było ok. Teraz wszystko chodzi bez zastrzeżeń do ok 4 tys obr. Przy tych obrotach jakby auto przestaje palić na wszystkie cylindry i dopiero po kilku sek jak spuszczę nogę z gazu zaczyna znowu pracować normalnie. Co to może być ?? Sugestia mechanika to były przewody więc wymieniłem ale nie pomogło... dalej to samo. Poczyściłem palce w aparacie zapłonowym. Świece są od lata tego roku więc też powinny być ok tymbardziej ze na wolnych obrotach zbiera sie normalnie. POMOCY !!!!

Mam M40

Edytowane przez aresag
Opublikowano
Ja także stawiam na rozrząd. A co w tym rozrządzie zmieniałeś? Jeśli dźwigienki i/lub hydroregulatory to pozostał jeszcze wałek, jak wspomniał Kowi.
Opublikowano
Mówicie wałek... ale przed całą robotą chodził normalnie... Do momentu jak go zostawiłem u mechanika. On mimo wszystko kręci się do tych prawie 6,5 ts obr ale od niecałych 4 idzie juz jakby bez ducha i nie pali na wszystkie cylindry, przynajmniej tak mi sie wydaje. Zaczyna nim trzepać i "gulgocze"
Opublikowano

Jezeli walek wyglada OK to powodow moze byc wiele. Zacznij od sprawdzenia mechanika. Czy wszystko dobrze polaczyl. Czy nie zamienil wlotu paliwa z wylotem, wszystkie czujniki itp.

Jednak ja stawiam jak koledzy na walek.

Opublikowano
Jutro do niego jadę i mam nadzieje się dowiem... On twierdzi że wałek wyglądał całkiem przyzwoicie. Gdyby było inaczej by mi o tym powiedział. według niego problem tkwi w elektryce (elektronice). Może aparat zapłonowy albo któraś świeca...coś w tym stylu. Jeśli tak to powinno się jutro udać rozwiązać problem. O wszystkim poinformuję :roll: A póki co muszę się zastanawiać nad wyprzedzaniem malucha... na szczęście pogoda i tak nie pozwala na więcej :cry2:
Opublikowano

Gdy już będziesz u mechaniora, to zróbcie tak:

Dajcie nieźle po garach przez parę sekund i tak przy 4000-5500 wyłączcie silnik i wykręcajcie świece zapłonowe. Jedna, albo parę z nich będzie mocniej zasyfione niż inne. Po tym będzie wiadomo, który cylinder świruje.

 

A może gdzieś jest jakaś nieszczelność i dlatego silnik tak się muli?

A z tym wyprzedzaniem malucha, to znam to :duh: z autopsji. Sprawdźcie mimo wszystko ten wałek znowu. Wiesz nowe części założyliście wtedy i mogło się jakoś źle spasować - hmm, ale tylko tak myślę. Mogę się mylić...

Popatrz może jeszcze sam na silnik, może coś jeszcze wzbudzi twoje wątpliwości :worried:

Daj znać co wydumaliście.

Opublikowano

witam! mialem bardzo podobny problem w swojej 318, silnik normalnie wkrecal sie na obroty do 5000,pozniej nagle tracil moc i zaczynal przebierac,po spuszczeniu nogi z gazu jeszcze przez pare sekund nie mogl sie pozbierac po czym wszystko wracalo do normy. Dodam jeszcze ze autko chodzilo na gazie i w momencie zalamania mocy następowal wystrzal :(

Jak sie pozniej okazalo byl to walek rozrzadu! Zanim jednak do tego doszedlem wymienilem mnostwo niepotrzebnych czesci (wszyscy mechanicy dopatrywali sie problemu w elektronice)swiece,kable,palec,kopulke,podmienialem rozne czujniki a nawet komputer.przez co stracilem mnosto czasu i kasy :(

Po wymianie walka problem ustapil :D (koszt 1100zl :) )

radze wiec najpierw sprzawdzic stan walka!

A i jeszcze jedno...z tego co slyszalem to walek w 1.8 niw wytrzymuje wiecej jak 200000km.

Opublikowano
witam! mialem bardzo podobny problem w swojej 318, silnik normalnie wkrecal sie na obroty do 5000,pozniej nagle tracil moc i zaczynal przebierac,po spuszczeniu nogi z gazu jeszcze przez pare sekund nie mogl sie pozbierac po czym wszystko wracalo do normy. Dodam jeszcze ze autko chodzilo na gazie i w momencie zalamania mocy następowal wystrzal :(

Jak sie pozniej okazalo byl to walek rozrzadu! Zanim jednak do tego doszedlem wymienilem mnostwo niepotrzebnych czesci (wszyscy mechanicy dopatrywali sie problemu w elektronice)swiece,kable,palec,kopulke,podmienialem rozne czujniki a nawet komputer.przez co stracilem mnosto czasu i kasy :(

Po wymianie walka problem ustapil :D (koszt 1100zl :) )

radze wiec najpierw sprzawdzic stan walka!

A i jeszcze jedno...z tego co slyszalem to walek w 1.8 niw wytrzymuje wiecej jak 200000km.

 

 

To ja sie podepne pod temat:D jaki orginalnie walek powinien miec wymiar pod panewke i co sie bardziej wyciera w m40 to pod panewke czy krzywka??

 

Do mnie do firmy coroz przywoza walki rozrzadu do regeneracji i przewaznie jest wyjechany pod panewke, jeszcze anirazu sie nie spotkalem zeby byla wytarta krzywka. Oczywiscie po regeneracji walek wytrzymuje wiecej km niz org..;)

Opublikowano
Witam wydaje mi sie że o silniku M40 i jego rozrządzie można by było na tym forum książkę napisać wiem bo to przestudiowałem :lol: ja osobiście jak moi poprzednicy także obstawiam wałek miałem ten sam problem po zakupie swojej 318 stki z silnikiem M40 także wałek dzwigienki i popychacze do zmiany i głowa spokojna kszt u mnie ok 1200zł powodzenia :8)
Opublikowano
Słuchajcie, dzisiaj są wymieniane wałek, popychacze i krzywki. Mam nadzieje że to pomoże. Nie wiem czy konieczny był i wałek ale nie chciałem kolejny raz rozbierać. Zobaczymy jakie będą efekty...
Opublikowano
mam nadzieje ze to pomoze,strasznie to denerwujace jak nie mozesz pociagnac do konca obrotomierz,wiem cos o tym bo sam meczylem sie z tym ze 4 miesiace :D
Opublikowano

Tak więc jestem w końcu szczęśliwy. Po wymianie wałka i popychaczy auto w końcu "chodzi" tak jak powinno...Odcina na 6400 czyli podręcznikowo. Znowu 880zł za komplet (wałek, popychacze i krzywki) ... na szczęście zrobione w ramach gwarancji (W sumie remont za 2600zł ała ;( ) ... A stary wałek jako ozdoba przy monitorze... Teraz w końcu się mogę piwka w spokoju napić ;)

Szerokości i dużych marginesów panowie... Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.