Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
siemka wszystkim czy to prawda ze wklad sportowy K&N lub innej firmy poprawia osiagi podobno daje nie wielka moc i podnosi moment obrotowy
Opublikowano

O stożkach trochę poczytajcie bo sam stożek to pogorszy sprawe,

wkładke miałem kupić a nuż coś da no i się nie wymienia ale za najtańszą wkładkę trzeba dać tyle co za 5 zwykłych (napewno lepiej filtruje,coś za coś)i raz na rok wymienić, a olejek do wkładki też nie tani.

Ale jestam bardzo ciekawy ile dało by to mocy w 3.0 mniejszym silnikom coś pomaga, niemam z kąd pożyczyć takiej wkładki sprawdził bym wakuometrem podciśnienie w dolocie na zwykłej i na sport.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na swoim aucie nie zauważysz różnicy

 

większą odczujesz jak ciśnienie w kołach będziesz miał prawidłowe :wink:

 

z chipem w benzynie też bym nie cudował

 

Pozdro

Mario

Opublikowano
chip w każdym przypadku, zawiera zmodyfikowane mapy zapłonu i wtrysku, ale nie łudźmy się, nad fabrycznymi mapami pracowało wielu mądrych ludzi, którzy dysponowali odpowiednim zapleczem technicznym. Tzw. sportowe chipy po prostu zmieniają charakterystykę silnika, dają wprawdzie więcej mocy, ale jednocześnie zniekształcaja charakterystykę momentu obrotowego(przenoszą do w gorę), co sprawia, że aby dynamicznie jeździć, trzeba silnik bardziej wkręcać, co z kolei obniża jego trwałość i zwiększa zużycie oleju i paliwa. Czyli coś za coś. Choć są mapy, których wgranie powoduje spadek zużycia paliwa w trasie, to z kolei znacznie zawyżają zużycie paliwa w cyklu miejskim. Czyli A co do filtrów, to nie spodziewałbym się wymiernych efektów w zakresie zwiększenia mocy, to nie są wysilone silniki, gdzie każdy detal ma znaczenie.
Opublikowano
chip w każdym przypadku, zawiera zmodyfikowane mapy zapłonu i wtrysku, ale nie łudźmy się, nad fabrycznymi mapami pracowało wielu mądrych ludzi, którzy dysponowali odpowiednim zapleczem technicznym. Tzw. sportowe chipy po prostu zmieniają charakterystykę silnika, dają wprawdzie więcej mocy, ale jednocześnie zniekształcaja charakterystykę momentu obrotowego(przenoszą do w gorę), co sprawia, że aby dynamicznie jeździć, trzeba silnik bardziej wkręcać, co z kolei obniża jego trwałość i zwiększa zużycie oleju i paliwa. Czyli coś za coś. Choć są mapy, których wgranie powoduje spadek zużycia paliwa w trasie, to z kolei znacznie zawyżają zużycie paliwa w cyklu miejskim. Czyli A co do filtrów, to nie spodziewałbym się wymiernych efektów w zakresie zwiększenia mocy, to nie są wysilone silniki, gdzie każdy detal ma znaczenie.

w przypadku silnika M70 trochę nie masz racji z chipem, ponieważ zapłon jest tak ustawiony w tym silniku aby mógł pracować na paliwie 91 oktanów , po modyfikacjach moc jak i moment obrotowy zwiększają się w każdym zakresie obrotów a nie przenoszą się w inny zakres , dlatego w przypadku M70 chiptuning jest tak efektywny :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
dlatego w przypadku M70 chiptuning jest tak efektywny :D

Jak efektywny :?: Jakieś fakty? Wykresy z hamowni? Własne odczucia? Czy legendy?

peace & love
Opublikowano

w przypadku silnika M70 trochę nie masz racji z chipem, ponieważ zapłon jest tak ustawiony w tym silniku aby mógł pracować na paliwie 91 oktanów , po modyfikacjach moc jak i moment obrotowy zwiększają się w każdym zakresie obrotów a nie przenoszą się w inny zakres , dlatego w przypadku M70 chiptuning jest tak efektywny :D

 

A jak chipuje się M70 to chyba trzeba także chip na skrzynie?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
nie trzeba !!!! chipa do EML tylko ściąga kaganiec prędkości ( 250 km/h) i nic więcej!!!! a chipy w DME 1 i 2 oprócz zmian map zapłonu i wtrysku paliwa przesuwa odcinkę paliwa na wyższe obroty....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Jeśli, tak jak piszesz, zapłon jest ustawiony tak, żeby silnik mógł pracować na paliwie 91 oktanowym, to oznacza, że konstruktorzy przewidzieli, że paliwo może być różnej jakości, dlatego zostawili margines bezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę, że silnik V12 w wersji E32 nie ma czujników spalania stukowego, to modyfikacja map zapłonu(jego przyspieszenie) do wartości granicznych, rzeczywiście powoduje wzrost mocy i momentu, ale jeśli trafisz na paliwo gorszej jakości, to możesz bardzo szybko załatwić silnik. Nie bez powodu litr paliwa sportowego kosztuje ponad 100PLN. Poza tym, biorąc pod uwagę masę pojazdu oraz fakt, iż jest to automat, przyrost mocy nawet o 10% będzie mało odczuwalny.

Ale każdy ma swoje podejście, ja myślę, że jak sie bawic w zwiększanie mocy silnika, to iść na całośc: turbina, zmienione mapy zapłonu i komputery sterujące, mechaniczna skrzynia biegow, zmodyfikowany wydech i rozrząd itp. Z sensownych modyfikacji to chyba tylko zdjęcie ogranicznika z EML, choć to czy predkość maksymalna będzie wynosiła 250 czy 280 km/h, na polskich drogach, ma wymiar jedynie teoretyczny, ale jeśli ktoś odczuwa palącą potrzebę, aby jego samochód był szybszy i mocniejszy od innych, to jego wybor. Oby tylko rekompensowanie braków w innych dziedzinach nie kosztowało życia lub zdrowia osób postronnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.