Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pewien problem z terpaniem kierownicy. Przy hamowaniu od predkosci 90 km do 80 kierownica zaczyna dziwnie drzec. Powyzej tej predkosci jak i ponizej wszystko jest ok. Ostatnio doszlo mi jeszcze dziwne bujanie przodu wlasnie przy tych predkosciach. Czym to moze byc spowodowane?
Opublikowano
Mam pewien problem z terpaniem kierownicy. Przy hamowaniu od predkosci 90 km do 80 kierownica zaczyna dziwnie drzec. Powyzej tej predkosci jak i ponizej wszystko jest ok. Ostatnio doszlo mi jeszcze dziwne bujanie przodu wlasnie przy tych predkosciach. Czym to moze byc spowodowane?

 

Podnieś każde koło sprawdź czy nie jest krzywe, do wyważania WSZYSTKIE obowiązkowo! Ostatnio się przekonałem że tylne koła niewyważone dają objaw jakby z przednimi było coś nie tak.

 

Jeśli felgi krzywe to do prostowania / wymiany.

 

Aha, przy wyważaniu najlepiej sam "osłuchaj" koło czy nie ma w nim wody, jeśli oponę masz długo (kilka lat) na feldze to niestety się zdarza i każde koło bije niemiłosiernie mimo wyważenia.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam pewien problem z terpaniem kierownicy. Przy hamowaniu od predkosci 90 km do 80 kierownica zaczyna dziwnie drzec. Powyzej tej predkosci jak i ponizej wszystko jest ok. Ostatnio doszlo mi jeszcze dziwne bujanie przodu wlasnie przy tych predkosciach. Czym to moze byc spowodowane?

 

raczej tarcze do wymiany.. :duh: :duh:

Opublikowano
Nie polecam tarcz ATE. Co do Twojego problemu to albo tarcze albo koła albo tuleje wahacza górnego. Ja też mam ten problem. Wymieniłem już tarcze , koła wyważone i troszke przeszło ale jeszcze nie jest idealnie...zostają mi jeszcze te tuleje wahaczy

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

Opublikowano
tuleje górnego wahacza!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

A powiedzcie mi jak to pieroństwo wymienić? Chyba roboty na cały dzień?

 

Mój mechanik boi się tego problemu i gdy do niego dzwonie w tej sprawie potem nie odbiera tel ;-)

 

 

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Może przetocz tarcze - jeśli są odpowiednio grube

 

jeśli dzieje się to wyłącznie przy hamowaniu - to 100 % tarcze

 

dalej jak byś znalazł magika który ma maszynę do toczenia tarcz na aucie - bez ich zdejmowania - daje to zdecydowanie lepsze efekty

 

Jeśli jednak Ci bije także podczas samej jazdy - pomiędzy 80-90-100

 

to może być : drążek środkowy ( zwylke na oko wygląda dobrze ) - da się go regenerować ( 50-100 zł) i może mniej więcej na pół roku wystarczać ale nie polecam bo metoda regeneracji jest dość prymitywna . Nowy kosztuje od 300- do 700 zł są różnych firm ale też nie ma co przeginać z ceną - bo nie działają tu jakieś wielkie siły

 

Teraz słuchaj - jeśli mechanior się boi Twojego zawieszenia - szukaj innego - co innego jakby wymiękł przy elektronice lub nietypowych usterkach . :mad2:

Musi to obejżeć ktoś kto ma pojęcie o podwoziach- i tuleje wahacza można spoko regenerować i daje to niezłe rezultaty

W rezultacie wyjdzie Ci to taniej jak zrobi to fachman

 

OK - napisz jak ogarniesz usterkę - co było

 

Pozdrawiam :D

Mario BigRed

Opublikowano
Może przetocz tarcze - jeśli są odpowiednio grube

 

jeśli dzieje się to wyłącznie przy hamowaniu - to 100 % tarcze

 

dalej jak byś znalazł magika który ma maszynę do toczenia tarcz na aucie - bez ich zdejmowania - daje to zdecydowanie lepsze efekty

 

Jeśli jednak Ci bije także podczas samej jazdy - pomiędzy 80-90-100

 

to może być : drążek środkowy ( zwylke na oko wygląda dobrze ) - da się go regenerować ( 50-100 zł) i może mniej więcej na pół roku wystarczać ale nie polecam bo metoda regeneracji jest dość prymitywna . Nowy kosztuje od 300- do 700 zł są różnych firm ale też nie ma co przeginać z ceną - bo nie działają tu jakieś wielkie siły

 

Teraz słuchaj - jeśli mechanior się boi Twojego zawieszenia - szukaj innego - co innego jakby wymiękł przy elektronice lub nietypowych usterkach . :mad2:

Musi to obejżeć ktoś kto ma pojęcie o podwoziach- i tuleje wahacza można spoko regenerować i daje to niezłe rezultaty

W rezultacie wyjdzie Ci to taniej jak zrobi to fachman

 

OK - napisz jak ogarniesz usterkę - co było

 

Pozdrawiam :D

Mario BigRed

 

A co sądzicie o czymś takim:

 

http://www.allegro.pl/item275008704_tuleje_wahacza_do_bmw_5_e34_7_e32_.html

 

Polska produkcja własna :)

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
kupiłem i dziś oddałem na warsztat do wymiany odrazu zmieniam dolne wahacze i mam nadzieje że jutro będe mógł opisać wrażenia po założeniu tych tulei....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie wreszcie pozbylem sie tego problemu i dokladnie to nie wiem co bylo glowna przyczyna. Zmienilem wachacze dolne pozniej tarcze z klockami pozniej maglownice czy kolumne kierownicy bo byl tam luz i nic to nie dalo. Szczescie w nieszczesciu ze poluzowal sie was przy maglownicy i zaczelismy z mechanikiem szukac przyczyny w zwiazku z kierownica. I teraz wydaje mi sie ze przy zmianie wachaczy trzeba bylo od raz ustawic zbieznosc bo teraz po dokladnym ustawieniu problem znikl. I dodam jesczcze ze kola wywazalem trzy razy i kazdy poprawial cos po poprzedniku ale nie ma t jak konkretny fachura... do zbierania kasy.
Opublikowano
Panowie wreszcie pozbylem sie tego problemu i dokladnie to nie wiem co bylo glowna przyczyna. Zmienilem wachacze dolne pozniej tarcze z klockami pozniej maglownice czy kolumne kierownicy bo byl tam luz i nic to nie dalo. Szczescie w nieszczesciu ze poluzowal sie was przy maglownicy i zaczelismy z mechanikiem szukac przyczyny w zwiazku z kierownica. I teraz wydaje mi sie ze przy zmianie wachaczy trzeba bylo od raz ustawic zbieznosc bo teraz po dokladnym ustawieniu problem znikl. I dodam jesczcze ze kola wywazalem trzy razy i kazdy poprawial cos po poprzedniku ale nie ma t jak konkretny fachura... do zbierania kasy.

 

A wahacze górne? A w szczególności ich tuleje?

 

U mnie trzęsie autem przy 80 - 85 km/h lekko oraz coś tak dziwnie telepie przy 160 km/h że aż strach cisnąć dalej ale jak się przyspieszy to wszystko ok jest. Czy to wahacze górne?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Michael pytałeś o wymianę tulei wachacza górnego-zmień mechanika, ja w 3 godz. wymieniłem razem z dorobieniem prasy z podnaśnika hydraulicznego (podstawowe klucze no i kanał).
Opublikowano
Michael pytałeś o wymianę tulei wachacza górnego-zmień mechanika, ja w 3 godz. wymieniłem razem z dorobieniem prasy z podnaśnika hydraulicznego (podstawowe klucze no i kanał).

 

I jeśli auto mi drży przy wspomnianych prędkościach to warto zmienić te tuleje?

 

Pytanie... czy to ma być coś takiego?

 

http://www.allegro.pl/item274361728_tuleja_przedniego_wahacza_bmw_e34_e32_nowa_tanio.html

 

Czy tuleje górnych wahaczy różnią się od tulei dolnych?

 

Czy tuleje są lewe i prawe?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Warto zmienić jeżeli są wyrobione,

dokładnie takie same tuleje założyłem,

tuleje rużnią się przedewszystkim średnicą i dolne są pełne a górne takie jak na linku.

Opublikowano
w swojej siódemce tez ialem taki problem z kierownica ale u mnie okazalo sie ze drążek środkowy ma luzy i jak go wymienilem to problem mi zniknoł. sprawdz swoj drazek moze on tez moze bycz przyczyna twego problemu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.