Skocz do zawartości

jakie mają być oboty po odpaleniu co tym steruje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich mam problem z obrotami na zimnym silniku w mojej e34 535i zaraz po odpaleniu ma kolo 900 obrotów i wydaje mi sie ze za mało co konkretnie wpływa na obroty na zimnym silniku i co tym steruje czy po wymianie czujnika powinienem usuwać jakies błedy prosze o pomoc z góry dziękuje
BMW M-Power
Opublikowano

zasadniczo w silnku odpowiedzialnym za to jest regulator bbiegu jalowego( POTOPCZNIE silnik krokowy) regulowany -sterowany napieciem zaleznym od polozenia czujnika TPS ( pod przepustnica) wplyw ma na to tez tem. tak wiec wszytskie te dane komputer zbiera i odpowiednio podaje dawke paliwa i powietrza.

Nie wiem jak to jest w twoim 3.5 ( ale zasada chyba ta odnosi do wszytskich silnikow z wtryskiem)

Jesli ci silnik nie faluje i nie ma zadnych dziwnych objaowo co by cie niepokoilo to nic nie rob- mozesz skasowac profilaktycznie DME( kompa) Ale chyba masz wszytsko OK. Poczekaj na wypowiedz innych-co sie lepiej znaja na tym silniku niz ja

Opublikowano
krokowy jest nowy i czujnik temperatury też,czy komputer może pamiętać stare dane? i nie podnosic obrotów na zimnym silniku? na razie bumcia pali,ale boje się jak przyciśnie mróz to niskie obroty moga ja zdusić.Co najlepiej nalezałoby zrobić?
BMW M-Power
Opublikowano
krokowy jest nowy i czujnik temperatury też,czy komputer może pamiętać stare dane? i nie podnosic obrotów na zimnym silniku? na razie bumcia pali,ale boje się jak przyciśnie mróz to niskie obroty moga ja zdusić.Co najlepiej nalezałoby zrobić?
BMW M-Power
Opublikowano

Zrob reset dme tak jak ci pisalem pomaga w wielu przypadkach i czasem dziwne objawy niekokojace i spedzajace sen z oczu odchadza jak reka odjał. Instrukcje masz w dzaile Zrob To Sam.( reset czyli zdejcie klem zostawic na cala noc najlepiej)

Pozdrawiam

Opublikowano
jak zrobie ten reset czyli ściągam klemy na noc i potem podłączam spowrotem to czy wtedy silnik pracuje w trybie awaryjnym i powinienem jechac na warsztat tak czy tak?????
BMW M-Power
Opublikowano

Reset DME, to nie tylko odłączenie klem.

 

Instrukcja wygląda następująco:

1 – odłączamy akumulator (najpierw – potem +)

2 – zabezpieczamy akumulator, żeby kable w żaden sposób go nie dotknęły, wywołując spięcie,

3 – przekręcamy stacyjkę w pozycję 2

4 – teraz musimy połączyć kable akumulatora (obydwa z sobą) na przynajmniej 10min – to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5 – po upływie tych, dajmy na to 15 minut wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy akumulator (najpierw + potem -)

6 – uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzić na biegu jałowym przez 5 minut

7 – wyłączamy go na ponownie 5 minut

8 – teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy na najniższym możliwym biegu (zależnie ot typu skrzyni), przyspieszamy przez cały zakres obrotów (do przynajmniej 5000obr/min) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracić obroty aż do obrotów biegu jałowego - i tak trzykrotnie

9 – następnie znów zatrzymujemy auto i pozwalamy pracować na biegu jałowym przez 5 minut

GOTOWE :)

 

Ja dla „oczyszczenia” komputera przeprowadziłem u siebie coś takiego w marcu.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Też chcę zrobić reset DME. Ale mam pytanie. Mam kod do radia, które się po tym zabiegu na 100% zakoduje. W radiu mam tylko 6 przycisków z cyferkami 1 - 6, a kod wymaga wbicia cyfry 8. Jak to zrobić?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Seba 76 obroty masz jak najbardziej prawidłowe też mam taki silniczek tylko trochę starszej generacji wierz mi zdusić ten silnik jest ciężko delikatnie puszczając sprzęgło swobodnie ruszysz bez dodawania gazu .
Opublikowano

Oki, dzięki

 

Jeszcze co do resetu DME. Powiedzmy że mam te 3 razy przejechać na 1 biegu od 650 do 5000 obr. Czy to wpłynie na reset jak np. zresetuję pod blokiem, po resecie wycofam, podjadę do krzyżówki a później na prostej zrobię te 650-5000?.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Wydaje mi się, że też będzie ok. Ja wprawdzie przeprowadziłem tą operację, w miejscu w którym te czynności postojowe wykonywałem parkując przy prostej, mało uczęszczanej, na której mogłem te trzy odcinki bez zawracania przejechać, ale jak przez mgłę pamiętam, że czytałem, jak ktoś pisał coś o wyjeździe w miasto podczas „uczenia” się komputera po resecie (w celu odbycia „różnorodnej” jazdy).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Oki więc, nie będę ryzykował. Mam tuż obok ponad 1km prostej. Zatrzymam się na przystanku, który przyjmę za punkt startowy i tam dokonam resetu, a resztę na trasie. Ale boję się, że mimo wszystko źle go zakoduję. Bo pierwsza część jest dość sporo z górki a druga pod górkę... :/ Ehhh.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Myślę, że nie jest to jakieś ryzykowne i trudne. Nie zgłębiałem tematu bardziej niż to, co jest w tej instrukcji i wykonanie tego u siebie, ale chodzi pewnie o to, żeby komputer w pierwszych chwilach po resecie miał możliwość ustawienia sobie wszystkiego w szerokim zakresie obrotów, potem skorygowania czegoś, zapamiętania...

nie wiem, może ktoś to przy okazji lepiej wytłumaczy...

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
a jeszcze pytanie jak często można resetować to szaleństwo i czy serwisy robią to w ten sam sposób bo jak tak to jutro otwieram serwis bmwe hheee
BMW M-Power
Opublikowano
Też mam automat no poprawka miałem bo auto już nie istnieje ale jeżdziłem e-34 z takim silnikiem w manualu i aż kusi żeby nie było delikatnie chciałem Cię tylko uspokoić pisząc że obroty masz właściwe :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.