Skocz do zawartości

KLOCKI Hamulcowe. Jakie i co polecacie, a co odradzacie?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
a co z tymi co na zmianę pluli na Jurid lub Textar?

A ktoś pluł na Textara? Na Jurida jedna osoba, widocznie się nie zna, i sprzedawca wcisnął jej linię D.

Jak nie w tym to w innym wątku- co za różnica? Chodzi oczywiście o to, że markowe części są generalnie OK i wszelkie wątki pytające, co lepsze, do niczego nie prowadzą.

PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
a co z tymi co na zmianę pluli na Jurid lub Textar?

A ktoś pluł na Textara? Na Jurida jedna osoba, widocznie się nie zna, i sprzedawca wcisnął jej linię D.

Jak nie w tym to w innym wątku- co za różnica? Chodzi oczywiście o to, że markowe części są generalnie OK i wszelkie wątki pytające, co lepsze, do niczego nie prowadzą.

 

no to masz już odpowiedź jedną - prowadzą bo ja mówię że Jurid (i to najwyższa seria) to gówno w porównaniu z zwykłymi Veleo. A kto by pomyślał? Sprawdzone!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka rad:

1. jeśli zapaliła się czujka klocków hamulcowych to czujnik do wymiany.

2. jeśli się nie zapaliła to prawdopodobnie do wymiany - przy wyjmowaniu ze starego klocka i zakładaniu do nowego najprawdopodobniej się rozsypie (temperatura i wiek robią swoje).

3. nie warto zmieniać tarczy jeśli jest dobra - tzn. grubość powyżej minimalnej (najczęściej minimalna grubość jest wybita na tarczy lub sprawdź w ETK) i nie bije czyli jest prosta.

4. przy każdej wymianie klocków ja osobiście zdejmuję tarcze i zwykłym pilnikiem do metalu usuwam nierówności na powierzchni roboczej tarczy. Prowadzę płasko pilnik po powierzchni roboczej tarczy i ścinam ranty i inne wystające nierówności, ale bez przesady - tylko z grubsza. Po takiej operacji nowe klocki szybciej się ułożą i dłużej będą służyć. Nie zalecam toczenia bo szkoda tarczy - no chyba że jest krzywa to wtedy warto.

5. smar do hamulców wymieniony w ETK kupuje np. w Arpolu za 6,23zł (oryginał 72,-/100g). Służy do smarowania powierzchni ślizgowych między jarzmem a zaciskiem oraz sworznia w prowadnicy gumowej. Niektórzy smarują jeszcze powierzchnie styku klocka z jarzmem i tłoczkiem. Nie wolno smarować powierzchni klocków od strony tarczy ani samej tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Co ja mogę powiedzieć zamówiłem oryginały w angielskim serwisie BMW i są to klocki z logiem BMW i małym napisem Jurid, odstajace blaszki które wchodzą w cylinderek mają wybite ATE ot taki mały mix. Mój kolega ma je również w 740 i mówi że są o niebo lepsze od kupowanych w polsce textarów. To tyle z mojej strony jak się beda sprawowały to mogę napisac jak się ułozą bo wymieniałem wszystko Tarcze+klociki tył i przód :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro to znaczy w sobote zakładam cały komplet ATE zarówno na przód jak i na tył, nowe tarcze i klocki, a i jeszcze jedno nas przód idą tarcze ATE power Disc(nacinane), po tygodniu powiem jak się sprawdzają , teraz Beata porusza się na orginałach tarczach i klockach.

Dzisiaj przyjechały kurierem, ale ciężkie ścierwo :twisted2: jak oglądałem to wersja nacinana ma zupelnie inny wygląd i nie chodzi mi tu o nacięcia, metal z ktorego są wykonane wydaje się z innego stopu, ma się takie wrażenie jak by były lekko "chropowate" , no nic po założeniu napisze co są warte :mrgreen:

Edytowane przez dentysta1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie hamulce już zaczeły ładnie hamować, w porównaniu do tego co było wcześniej to dużo lepiej no ale wcześniej niebyło klocków z tyłu a z przodu tarcze były wydarte. Dla porównania prowadziłem dziś Audi A3 130km i hamulec znacznie słabszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
czy moze mi ktos powiedziec ile mniej wiecej moge jeszcze zrobic kilometrow do wymiany?

 

pojecie wzgedene moze 100 albo 1000.Lepiej kup i wymien klocki a nie czekaj az bedzie goła blacha.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro to znaczy w sobote zakładam cały komplet ATE zarówno na przód jak i na tył, nowe tarcze i klocki, a i jeszcze jedno nas przód idą tarcze ATE power Disc(nacinane), po tygodniu powiem jak się sprawdzają , teraz Beata porusza się na orginałach tarczach i klockach.

Dzisiaj przyjechały kurierem, ale ciężkie ścierwo :twisted2: jak oglądałem to wersja nacinana ma zupelnie inny wygląd i nie chodzi mi tu o nacięcia, metal z ktorego są wykonane wydaje się z innego stopu, ma się takie wrażenie jak by były lekko "chropowate" , no nic po założeniu napisze co są warte :mrgreen:

 

Minęły ponad dwa tygodnie od założenia, przejechałem ok 1000 km, kilka uwag do ATE klocków i tarcz, jeżeli chodzi o pylenie to raczej małe mam do porównania volvo żony gdzie pył z klockow po jednym dniu pokrywa tu cale felgi, jeżeli chodzi pod tym względem o ATE to bardzo pozytywnie je oceniam, Tarcze nacinane prezentują się bardzo dobrze i nigdzie nie pojawiły się ogniska korozji, co niestety ma miejsce na zwykłych tarczach ATE na tylną oś, tu musze zauważyć z przykrością korodują aż miło :duh: Jeżeli chodzi o samą efektywność hamowania to jest dobrze ale osobiście liczyłem na większą skuteczność po takim zestawie, a ha nie ma problemu z przegrzaniem, kilka szybkich hamowań z dużej prędkości nie wpłynął specjalnie na pogorszenie hamowania. U napewno mają wpływ jeszcze opony z przodu które lekko mówiąc są już do wymiany, a dobre opony to połowa sukcesu podczas hamowania :mrgreen: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.