Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

mam kilka problemów z moim bmw. od roku jeżdze na ganie(gaz 1 gen)

miałem już kilka wystrzałów i postanowiłem założyć blos. po założeniu dynamika auta bardzo sie poprawiła, ale spalanie dalej takie same 14l miasto i trasa(autostrada 110km\h) w pieć osób 10.2l. wydaje mi sie że to troche za dużo :cry: . mam odłączony przepływomierz i mam pytanie czy to jakoś wpływa na spalanie? blos mam miedzy przywływomierzem a przepustnica.

mam jeszcze jedno pytanie: jak podłaczyć miernik elektroniczny pod sąde(wychodza z sady 4 przewody-pod które sie podłaczyć) i jakie powinno być napięcie przy poszczególnych obrotach.

 

prosze o wasze opinie i rady

Opublikowano

Samochód powinien spalac 20%więcej gazu niż PB, policz sobie czy wszytko jest ok.

Jak za dużo to może jeździsz na bogatej mieszance, przykręć wtedy dużą subę u dołu blos'a.

Ale wiesz dla silnika zdrowsza jest za bogata mieszanka niż uboga.

Uboga mieszanka wykończy ci bardzo szybko silnik, a wtedy oszczędzenie 1-2 litrów LPG będzie sprawą drugorzędną, bo będziesz szukał nowego silnika :nienie:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano
a jakie wpływ na spalanie ma zamontowanie blos miedzy filtrem a przepływomierzem, zamiast pomiedzy przepływomierzem a przepustnica? dodam że mam przepływomierz lapkowy
Opublikowano

powtarzam moje pytanko: jak podłączyć miernik elektroniczny pod sade jeśli ma ona 4 przewody? oraz jakie powinno być napiecie przy poszczególnych obrotach.

 

Prosze o wasza pomoc. Pilne

Opublikowano

Cien dzieki za pomoc.

 

mam jeszcze jedno pytanko, mam przepływomierz klapkowy. czy to prawda że blos powinien byc miedzy filtrem a przepływomierzem?

 

pozdro

Opublikowano
Blos ma być pomiędzy przepustnicą a przepływką, ogulnie na blosie spalanie nie spada tylko poprawia się dynamika poczytaj troche na forum to się dowiesz więcej.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Blos ma być pomiędzy przepustnicą a przepływką, ogulnie na blosie spalanie nie spada tylko poprawia się dynamika

 

to jest twój punkt widzenia a nie ogólny... ja z kumpem i pracownikiem brc... co już pisałem wcześniej na forum... miałem pierw tak jak mówisz, spalanie wyniosło 14l lpg... a mam między stożkiem a przepływką i jest średnio 10l lpg.. dynamika ta sama...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=59047&highlight=

Opublikowano
co do blosa to pewno macie racje z umieszczeniem jak kupiłem to powiedzieli mi że ma być jak najblirzej przepustnicy(szybsza reakcja na gaz) i inaczej nie prubowałem ale przełoże skoro piszecie że na dynamice nie traci a mniej spali, jutro przełoże i opisze wnioski bo u mnie też ciężko ustawić skład mieszanki.
Opublikowano
no i nie cudo nie chce się kręcić powyżej 4,5 tys obr/min pod obciążeniem oczywiście no i przy normalnej przygazówce jak pier.....ło to jeszcze nigdy tak nie miałem więc zostaje przy ustawieniu przepustnica-blos-przepływka przynajmniej kręci się do czerwonego pola i pedał gazu w podłoge czy pod odciążeniem czy bez nie strzela.
Opublikowano

kolego nie wiem ile twój silnik ma dokładnie koni pewno około 100km i 1.6 poj. czyli powinien się zadowolić reduktorem 75KW a ty masz 140kw

a u mnie m30b30 potrzebuje troche zeżreć reduktor mam teoretycznie do 250km a silnik 188km tak że nie ma tyle naddatku co u ciebie,

a spalanie kwestia odpowiedniej regulacji, na trasie schodzi mi nawet do 10l.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

tu jest pare informacji na temat blos http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm

jak miałem poprzedni samochód golfa III GTI 8v 115km miałem parownik 100kw i to był wystarczający.

Jezeli chodziło o jego spalanie na lpg przed blosem wachało się od 10,5 - 13l gazu ale nigdy się nie wlekłem poniżej 120 żadko kiedy. Po założeniu blosa spalanie oscylowało cały czas w ok 12-13L

Spalanie było dla tego bo samochód chciał się kręcić w obroty bez kłopotu.Zgineła ta dziura szybciej reagował na naziśnięcie gazu i nie brakło go pod koniec obrotów.

Może to nie była BMKA ale do 4 biegu do końca obrotów szedł zawsze.

Był umieszczony pomiędzy przeplywką(klapkową) a kolktorem, nie mysi być przy samym kolektorze ja sprawdzałem taką opcję i bez różnicy.

Ustawiony był metodą prób i błędów - bez żadnego analizatora.

Na początku jak go rozkręciłem to zapitalam niesamowicie ale spalił ok 15L po małych regulacjach zszedł do tych 12-13l przy takiej samej jeździe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.