Skocz do zawartości

BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE


rOBSOnX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

melduje sie jako kolejny który przebrnał przez instalacje. Jedna istotna wskazówka dotycząca wersji easydis_v44: w \EDIABAS\Bin\EDIABAS.INI trzeba jednak zmienić PORT na 6801 (ktoś tu pisał ze nie trzeba ale u mnie było 3000 i póki tego nie zmieniłem nie przechodziło APITESTu i nie można było sie łaczyć z autkiem)

 

Niestety mam interfejs z viakenu i wygląda na to że nie wykrywa on BATTERY i IGNITION i przez to nie działa mi np. identyfikacja modelu. Pytanie więc od znawców: czy jest jakis sposób na obejście tego ewentualnie jak przerobić interfejs z viakenu (CS 6.5) tak żeby wykrywał baterie i zapłon? Podobno można wziąć +5V z portu USB ktoś zna szczegóły?

Edytowane przez Zbir
Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

melduje sie jako kolejny który przebrnał przez instalacje. Jedna istotna wskazówka dotycząca wersji easydis_v44: w \EDIABAS\Bin\EDIABAS.INI trzeba jednak zmienić PORT na 6801 (ktoś tu pisał ze nie trzeba ale u mnie było 3000 i póki tego nie zmieniłem nie przechodziło APITESTu i nie można było sie łaczyć z autkiem)

 

Niestety mam interfejs z viakenu i wygląda na to że nie wykrywa on BATTERY i IGNITION i przez to nie działa mi np. identyfikacja modelu. Pytanie więc od znawców: czy jest jakis sposób na obejście tego ewentualnie jak przerobić interfejs z viakenu (CS 6.5) tak żeby wykrywał baterie i zapłon?

 

Proszę dokładnie czytać posty !!!

 

sylwekk napisał :

 

Śledzę ten wątek od jakiegoś czasu. Jak na razie udało mi się zainstalować DIS-a na VM Ware. Aby uruchomić interface OBD2, należy zmodyfikować plik ediabas.ini. Moje pytanie brzmi: czy chodzi o plik w katalogu /etc ?

 

Druga sprawa, czy któryś z kolegów robił interfejs ADS?

 

O spostrzeżeniach po uruchomieniu całości oczywiście napiszę.

 

 

wieniu napisał :

 

Dokładnie ten.

np. edytorem vi, pisząc vi /etc/ediabas.ini

opis tego edytora znajdziesz w tym wątku.

 

Co do ADS-a, zabieram sie do tematu, chwilowo mam zebrane wszystkie niezbędne materiały i brak czasu

 

ja napisałem :

 

Zainstaluj DIS'a tego co podane

Nic nie rób w EDIABAS.ini w VM tylko w Windowsie

 

wieniu napisał :

Robert

 

W ediabas.ini V39 trzeba było ustawić RemoteHost=ip i Port=numer.

W V44 nie ma takiej potrzeby?

 

ja napisałem :

 

NIE ma potrzeby

 

I TAK JEST jak pisałem !!! :twisted2: :twisted2: :twisted2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam interfejs z viakenu i wygląda na to że nie wykrywa on BATTERY i IGNITION i przez to nie działa mi np. identyfikacja modelu.

 

Tez tak mam, podlaczylem + 12V do linii K i teraz nadal nie ma identyfikacji, ale dziala Progman (w sumie na tym mi zalezalo)

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

tak jak pisalem juz wczesniej dziala mi zczytywanie i kasowanie bledow DIS-em w BMW E60. Teraz chcial bym jeszcze poobserwowac pare parametrow jak temperatura silnika, przeplywomierz powietrza i tak dalej... nazywa sie to chyba LIVE-Data jak sie nie myle

 

Czy jest cos takiego w DIS-ie zeby dalo sie zaobserwować wartości wszystkich miernikach w naszych BMK-ach ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest cos takiego w DIS-ie zeby dalo sie zaobserwować wartości wszystkich miernikach w naszych BMK-ach ???

Jesli chcesz np. sprawdzic temp silnika, obr i wiele innych to znajdziesz to w Control-module functions (o ile pamietam to moduly sa aktywne po przeprowadzeniu short testu).

A jesli chcesz dokladniej sprwadzic np. przeplywomierz to wchodzisz do Function selection i po wybraniu Operation/Suboperation/Component przechodzisz do Test plan i dalej wedlug instrukcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest cos takiego w DIS-ie zeby dalo sie zaobserwować wartości wszystkich miernikach w naszych BMK-ach ???

Jesli chcesz np. sprawdzic temp silnika, obr i wiele innych to znajdziesz to w Control-module functions (o ile pamietam to moduly sa aktywne po przeprowadzeniu short testu).

A jesli chcesz dokladniej sprwadzic np. przeplywomierz to wchodzisz do Function selection i po wybraniu Operation/Suboperation/Component przechodzisz do Test plan i dalej wedlug instrukcji...

 

dzieki wielkie,

przetestowalem i powiem ze dziala! :D

Teraz potrafie kakretnie posprawdzac "co w trawie piszczy"

Jestem naprawde pod wrazeniem co mozna z tym DIS-em wszystko zrobic!

Ps: Moj blad ze swieca zarowa na 6stym cylindrze znowu sie zameldowal! Wymienie pod koniec jesieni i bedzie spokoj!

dzieki wielkie za pomoc.... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał i wszyscy inni co pisali w sprawie SSS , jest już wszystko do SSS gotowe - ostatnio kolega "piwek" sprawdzał i pisał że u niego też jest OK

Tylko testy z innymi autami dadzą info. czy jest OK (ja nie mogę sprawdzić)

FTP coś świrowało ostatnio - a jest trochę materiału.

Ja będę w środę to odezwij się na forum albo GG

 

Pozrawiam wszystkich z DIS'em i SSS'em !

 

P.S.

"wieniu" sorry - wiesz o co chodzi - (wróciło uszkodzone) - odezwij się ! :mad2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jutra testy w serwisie BMW .obadamy problem tylko wtym że oni tylko nowsze auta wpuszczają ale obadamy jak sie sprawdzi . A na marginesie do aut d 2004 roku to tylko V39 , V44 nie umywa sie do tego . i nie krzaczy . test moment a niie 1 godzine jak z niekturymi autami np e38 . pół dnia odbudowywałem V39 ale wreszcze jest . UHAHAHAH czyli teraz komplet prawie V39 , V44, V52 . SSS jeszcze V51 by sie przydało to jest najlepsze . Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, w takim bądź razie czekamy z niecierpliwością. :mrgreen:

Jakby coś działo się z ftp to piszcie na priv.

Ważne jest, żeby transmisja była binarna i passive (vsftpd jest po... na tym punkcie).

Żeby uniknąć przerw w uploadzie (lub zminimalizować ich skutki) dzielcie pliki na części winrarem, wtedy w razie draki nie trzeba dużo ładować od nowa a i ja po wielkości pliku łatwiej wykasuję nieprawidłowe pliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UHAHAHAH czyli teraz komplet prawie V39 , V44, V52 . SSS jeszcze V51 by sie przydało to jest najlepsze . Pozdro

 

Wersje DIS-a V51 posiadam po niemiecku!

Niestety nie znalazlem nigdzie do tego pliku base V.51. Tego kolo 350 MB ktory instaluje sie na poczatku!

Zainstalowalem go na wersje V44 i dziala tylko ze nie ma mozliwosci kodowania :(

No ale kodowania do tej pory nie potrzebowalem a w razie czego jest w wersji V44!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UHAHAHAH czyli teraz komplet prawie V39 , V44, V52 . SSS jeszcze V51 by sie przydało to jest najlepsze . Pozdro

 

Wersje DIS-a V51 posiadam po niemiecku!

Niestety nie znalazlem nigdzie do tego pliku base V.51. Tego kolo 350 MB ktory instaluje sie na poczatku!

Zainstalowalem go na wersje V44 i dziala tylko ze nie ma mozliwosci kodowania :(

No ale kodowania do tej pory nie potrzebowalem a w razie czego jest w wersji V44!

 

Ja zainstalowałem v53 na basie v44 i muszę zobaczyć czy jest OK

Jak nie będzie chodzić to v52 i v53 a kodowanie SSS.

Kodownie jest w SSS

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UHAHAHAH czyli teraz komplet prawie V39 , V44, V52 . SSS jeszcze V51 by sie przydało to jest najlepsze . Pozdro

 

Wersje DIS-a V51 posiadam po niemiecku!

Niestety nie znalazlem nigdzie do tego pliku base V.51. Tego kolo 350 MB ktory instaluje sie na poczatku!

Zainstalowalem go na wersje V44 i dziala tylko ze nie ma mozliwosci kodowania :(

No ale kodowania do tej pory nie potrzebowalem a w razie czego jest w wersji V44!

 

Ja zainstalowałem v53 na basie v44 i muszę zobaczyć czy jest OK

Jak nie będzie chodzić to v52 i v53 a kodowanie SSS.

Kodownie jest w SSS

 

To daj znac czy dziala... :)

 

Tak jak pisalem wyzej posiadam wersje V51 po niemiecku ktora zainstalowalem na v44! Jak bym dorwal gdzies nowsza wersje (ta ktora instaluje sie na poczadku 350MB) dzialalo by moze kodowanie i diagnoza razem! Niestety takiej nigdzie nie widzialem! Czy posiada ktos z was tutaj nowszy wersje jak V44 ??? Najlepiej V51 jak taka istnieje....???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

Z moim E39 SSS zapierdziela jak żółw - ale wszystko chodzi !

:cool2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam prace nad SSS ? :doh:

 

Rafał - praca domowa skończona.

Nie można wrzucać na FTP - coś się narobiło, sprawdź to i daj znać.

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witam,

mam interfejs Viakenowski OBD II i próbuję go pożenić z easyDISem v1.0. Całość niestety ma zadziałać na Viście poprzez przejściówkę USB>Comm firmy Prolific (Gamebird) z możliwą konfiguracją samego portu.

 

Problem mam taki, że po zainstalowaniu DISa (działa), INPY z obsługą OBD i emulatora głowicy po uruchomieniu IFHSrv32 i emulatora a następnie poprzez VMware DISa niestety nie wykrywa mi głowicy. Z tego co widzę to mam problem z kluczem rejestru (info o niepoprawnych danych ukazuje się po uruchomieniu OBDSetup):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial

dokłądnie okno informuje o niepoprawnych danyc (nieistniejących). Sam dodałem klucze do rejestru, które brakowały, ale oczywiście nie działa po tym zabiegu.

 

Prosiłbym o info na temat konfiguracji portu COMM (przejściówki). Dodam jeszcze, że z Carsoftem po przejściówce wszystko działa OK, tylko jest problem z DISem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam interfejs Viakenowski OBD II i próbuję go pożenić z easyDISem v1.0. Całość niestety ma zadziałać na Viście poprzez przejściówkę USB>Comm firmy Prolific (Gamebird) z możliwą konfiguracją samego portu.

 

Problem mam taki, że po zainstalowaniu DISa (działa), INPY z obsługą OBD i emulatora głowicy po uruchomieniu IFHSrv32 i emulatora a następnie poprzez VMware DISa niestety nie wykrywa mi głowicy. Z tego co widzę to mam problem z kluczem rejestru (info o niepoprawnych danych ukazuje się po uruchomieniu OBDSetup):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial

dokłądnie okno informuje o niepoprawnych danyc (nieistniejących). Sam dodałem klucze do rejestru, które brakowały, ale oczywiście nie działa po tym zabiegu.

 

Prosiłbym o info na temat konfiguracji portu COMM (przejściówki). Dodam jeszcze, że z Carsoftem po przejściówce wszystko działa OK, tylko jest problem z DISem.

 

Zobacz to:

http://rapidshare.com/files/117844326/Port_Settings-1.zip.html

 

zrób plik obd.ini i wstaw go do C:\windows

wpisz w nim:

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=USB

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

 

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

 

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

 

 

i potestuj

 

Zobacz jeszcze to:

http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=661
http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617

 

A to że DIS nie widzi głowicy to myślę że nie przez kabelek USB

Sprawdź sieć i firewalla

Sprawdź APITEST z DIS'a

Kabelek nigdy nie będzie głowicą !

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam,

mam interfejs Viakenowski OBD II i próbuję go pożenić z easyDISem v1.0. Całość niestety ma zadziałać na Viście poprzez przejściówkę USB>Comm firmy Prolific (Gamebird) z możliwą konfiguracją samego portu.

 

Problem mam taki, że po zainstalowaniu DISa (działa), INPY z obsługą OBD i emulatora głowicy po uruchomieniu IFHSrv32 i emulatora a następnie poprzez VMware DISa niestety nie wykrywa mi głowicy. Z tego co widzę to mam problem z kluczem rejestru (info o niepoprawnych danych ukazuje się po uruchomieniu OBDSetup):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial

dokłądnie okno informuje o niepoprawnych danyc (nieistniejących). Sam dodałem klucze do rejestru, które brakowały, ale oczywiście nie działa po tym zabiegu.

 

Prosiłbym o info na temat konfiguracji portu COMM (przejściówki). Dodam jeszcze, że z Carsoftem po przejściówce wszystko działa OK, tylko jest problem z DISem.

 

Zobacz to:

http://rapidshare.com/files/117844326/Port_Settings-1.zip.html

 

zrób plik obd.ini i wstaw go do C:\windows

wpisz w nim:

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=USB

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

 

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

 

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

 

 

i potestuj

 

Zobacz jeszcze to:

http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=661
http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617

 

A to że DIS nie widzi głowicy to myślę że nie przez kabelek USB

Sprawdź sieć i firewalla

Sprawdź APITEST z DIS'a

Kabelek nigdy nie będzie głowicą !

Pokonfigurowałem wszystko tak jak na zrzutach i w twoim opisie i niestety zero odzewu w DISie. Oczywiście wyłączyłem systemowy firewall na czas testów (dodatkowe info: testy bez podłączenia do samochodu). Popatrz na zrzuty może coś przyjdzie do głowy.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images24.fotosik.pl/220/5a21c4b40f5ac05a.png

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images28.fotosik.pl/220/2d413ad00b6259b4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę za długa nazwa komputera BASTIDELL - zmień tylko na np. DELL (max 8 znaków)

Zobacz ustawienia :

http://rapidshare.com/files/117974343/VM_ustawienia.rar.html
http://rapidshare.com/files/117974686/DIS_ustawienia.rar.html

Jak tak ustawisz powinno iść

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Z tego co widzę za długa nazwa komputera BASTIDELL - zmień tylko na np. DELL (max 8 znaków)

Zobacz ustawienia :

http://rapidshare.com/files/117974343/VM_ustawienia.rar.html
http://rapidshare.com/files/117974686/DIS_ustawienia.rar.html

Jak tak ustawisz powinno iść

Wszystko pozmieniałem według zaleceń, filmików i niestety nie działa. Co jest? Może coś z IFH-Service? Może z plikami .ini? Może tryb administratora w Viscie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.