Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

melduje sie jako kolejny który przebrnał przez instalacje. Jedna istotna wskazówka dotycząca wersji easydis_v44: w \EDIABAS\Bin\EDIABAS.INI trzeba jednak zmienić PORT na 6801 (ktoś tu pisał ze nie trzeba ale u mnie było 3000 i póki tego nie zmieniłem nie przechodziło APITESTu i nie można było sie łaczyć z autkiem)

 

Niestety mam interfejs z viakenu i wygląda na to że nie wykrywa on BATTERY i IGNITION i przez to nie działa mi np. identyfikacja modelu. Pytanie więc od znawców: czy jest jakis sposób na obejście tego ewentualnie jak przerobić interfejs z viakenu (CS 6.5) tak żeby wykrywał baterie i zapłon? Podobno można wziąć +5V z portu USB ktoś zna szczegóły?

Edytowane przez Zbir
Zbir
Opublikowano
melduje sie jako kolejny który przebrnał przez instalacje. Jedna istotna wskazówka dotycząca wersji easydis_v44: w \EDIABAS\Bin\EDIABAS.INI trzeba jednak zmienić PORT na 6801 (ktoś tu pisał ze nie trzeba ale u mnie było 3000 i póki tego nie zmieniłem nie przechodziło APITESTu i nie można było sie łaczyć z autkiem)

 

Niestety mam interfejs z viakenu i wygląda na to że nie wykrywa on BATTERY i IGNITION i przez to nie działa mi np. identyfikacja modelu. Pytanie więc od znawców: czy jest jakis sposób na obejście tego ewentualnie jak przerobić interfejs z viakenu (CS 6.5) tak żeby wykrywał baterie i zapłon?

 

Proszę dokładnie czytać posty !!!

 

sylwekk napisał :

 

Śledzę ten wątek od jakiegoś czasu. Jak na razie udało mi się zainstalować DIS-a na VM Ware. Aby uruchomić interface OBD2, należy zmodyfikować plik ediabas.ini. Moje pytanie brzmi: czy chodzi o plik w katalogu /etc ?

 

Druga sprawa, czy któryś z kolegów robił interfejs ADS?

 

O spostrzeżeniach po uruchomieniu całości oczywiście napiszę.

 

 

wieniu napisał :

 

Dokładnie ten.

np. edytorem vi, pisząc vi /etc/ediabas.ini

opis tego edytora znajdziesz w tym wątku.

 

Co do ADS-a, zabieram sie do tematu, chwilowo mam zebrane wszystkie niezbędne materiały i brak czasu

 

ja napisałem :

 

Zainstaluj DIS'a tego co podane

Nic nie rób w EDIABAS.ini w VM tylko w Windowsie

 

wieniu napisał :

Robert

 

W ediabas.ini V39 trzeba było ustawić RemoteHost=ip i Port=numer.

W V44 nie ma takiej potrzeby?

 

ja napisałem :

 

NIE ma potrzeby

 

I TAK JEST jak pisałem !!! :twisted2: :twisted2: :twisted2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Niestety mam interfejs z viakenu i wygląda na to że nie wykrywa on BATTERY i IGNITION i przez to nie działa mi np. identyfikacja modelu.

 

Tez tak mam, podlaczylem + 12V do linii K i teraz nadal nie ma identyfikacji, ale dziala Progman (w sumie na tym mi zalezalo)

Xdrive

Koder

Opublikowano

Witajcie,

tak jak pisalem juz wczesniej dziala mi zczytywanie i kasowanie bledow DIS-em w BMW E60. Teraz chcial bym jeszcze poobserwowac pare parametrow jak temperatura silnika, przeplywomierz powietrza i tak dalej... nazywa sie to chyba LIVE-Data jak sie nie myle

 

Czy jest cos takiego w DIS-ie zeby dalo sie zaobserwować wartości wszystkich miernikach w naszych BMK-ach ???

Opublikowano

Czy jest cos takiego w DIS-ie zeby dalo sie zaobserwować wartości wszystkich miernikach w naszych BMK-ach ???

Jesli chcesz np. sprawdzic temp silnika, obr i wiele innych to znajdziesz to w Control-module functions (o ile pamietam to moduly sa aktywne po przeprowadzeniu short testu).

A jesli chcesz dokladniej sprwadzic np. przeplywomierz to wchodzisz do Function selection i po wybraniu Operation/Suboperation/Component przechodzisz do Test plan i dalej wedlug instrukcji...

Opublikowano

Czy jest cos takiego w DIS-ie zeby dalo sie zaobserwować wartości wszystkich miernikach w naszych BMK-ach ???

Jesli chcesz np. sprawdzic temp silnika, obr i wiele innych to znajdziesz to w Control-module functions (o ile pamietam to moduly sa aktywne po przeprowadzeniu short testu).

A jesli chcesz dokladniej sprwadzic np. przeplywomierz to wchodzisz do Function selection i po wybraniu Operation/Suboperation/Component przechodzisz do Test plan i dalej wedlug instrukcji...

 

dzieki wielkie,

przetestowalem i powiem ze dziala! :D

Teraz potrafie kakretnie posprawdzac "co w trawie piszczy"

Jestem naprawde pod wrazeniem co mozna z tym DIS-em wszystko zrobic!

Ps: Moj blad ze swieca zarowa na 6stym cylindrze znowu sie zameldowal! Wymienie pod koniec jesieni i bedzie spokoj!

dzieki wielkie za pomoc.... :mrgreen:

Opublikowano

Rafał i wszyscy inni co pisali w sprawie SSS , jest już wszystko do SSS gotowe - ostatnio kolega "piwek" sprawdzał i pisał że u niego też jest OK

Tylko testy z innymi autami dadzą info. czy jest OK (ja nie mogę sprawdzić)

FTP coś świrowało ostatnio - a jest trochę materiału.

Ja będę w środę to odezwij się na forum albo GG

 

Pozrawiam wszystkich z DIS'em i SSS'em !

 

P.S.

"wieniu" sorry - wiesz o co chodzi - (wróciło uszkodzone) - odezwij się ! :mad2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
Od jutra testy w serwisie BMW .obadamy problem tylko wtym że oni tylko nowsze auta wpuszczają ale obadamy jak sie sprawdzi . A na marginesie do aut d 2004 roku to tylko V39 , V44 nie umywa sie do tego . i nie krzaczy . test moment a niie 1 godzine jak z niekturymi autami np e38 . pół dnia odbudowywałem V39 ale wreszcze jest . UHAHAHAH czyli teraz komplet prawie V39 , V44, V52 . SSS jeszcze V51 by sie przydało to jest najlepsze . Pozdro
Opublikowano

Robert, w takim bądź razie czekamy z niecierpliwością. :mrgreen:

Jakby coś działo się z ftp to piszcie na priv.

Ważne jest, żeby transmisja była binarna i passive (vsftpd jest po... na tym punkcie).

Żeby uniknąć przerw w uploadzie (lub zminimalizować ich skutki) dzielcie pliki na części winrarem, wtedy w razie draki nie trzeba dużo ładować od nowa a i ja po wielkości pliku łatwiej wykasuję nieprawidłowe pliki.

Opublikowano
UHAHAHAH czyli teraz komplet prawie V39 , V44, V52 . SSS jeszcze V51 by sie przydało to jest najlepsze . Pozdro

 

Wersje DIS-a V51 posiadam po niemiecku!

Niestety nie znalazlem nigdzie do tego pliku base V.51. Tego kolo 350 MB ktory instaluje sie na poczatku!

Zainstalowalem go na wersje V44 i dziala tylko ze nie ma mozliwosci kodowania :(

No ale kodowania do tej pory nie potrzebowalem a w razie czego jest w wersji V44!

Opublikowano
UHAHAHAH czyli teraz komplet prawie V39 , V44, V52 . SSS jeszcze V51 by sie przydało to jest najlepsze . Pozdro

 

Wersje DIS-a V51 posiadam po niemiecku!

Niestety nie znalazlem nigdzie do tego pliku base V.51. Tego kolo 350 MB ktory instaluje sie na poczatku!

Zainstalowalem go na wersje V44 i dziala tylko ze nie ma mozliwosci kodowania :(

No ale kodowania do tej pory nie potrzebowalem a w razie czego jest w wersji V44!

 

Ja zainstalowałem v53 na basie v44 i muszę zobaczyć czy jest OK

Jak nie będzie chodzić to v52 i v53 a kodowanie SSS.

Kodownie jest w SSS

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
UHAHAHAH czyli teraz komplet prawie V39 , V44, V52 . SSS jeszcze V51 by sie przydało to jest najlepsze . Pozdro

 

Wersje DIS-a V51 posiadam po niemiecku!

Niestety nie znalazlem nigdzie do tego pliku base V.51. Tego kolo 350 MB ktory instaluje sie na poczatku!

Zainstalowalem go na wersje V44 i dziala tylko ze nie ma mozliwosci kodowania :(

No ale kodowania do tej pory nie potrzebowalem a w razie czego jest w wersji V44!

 

Ja zainstalowałem v53 na basie v44 i muszę zobaczyć czy jest OK

Jak nie będzie chodzić to v52 i v53 a kodowanie SSS.

Kodownie jest w SSS

 

To daj znac czy dziala... :)

 

Tak jak pisalem wyzej posiadam wersje V51 po niemiecku ktora zainstalowalem na v44! Jak bym dorwal gdzies nowsza wersje (ta ktora instaluje sie na poczadku 350MB) dzialalo by moze kodowanie i diagnoza razem! Niestety takiej nigdzie nie widzialem! Czy posiada ktos z was tutaj nowszy wersje jak V44 ??? Najlepiej V51 jak taka istnieje....???????

Opublikowano
Narazie Lipa nie zkomunikował się z E38 , chociaz miał jakby chęć ,prawie prawie :mlotek: zobaczymy z innymi .
Opublikowano

:mrgreen:

Z moim E39 SSS zapierdziela jak żółw - ale wszystko chodzi !

:cool2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
Jak tam prace nad SSS ? :doh:

 

Rafał - praca domowa skończona.

Nie można wrzucać na FTP - coś się narobiło, sprawdź to i daj znać.

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam,

mam interfejs Viakenowski OBD II i próbuję go pożenić z easyDISem v1.0. Całość niestety ma zadziałać na Viście poprzez przejściówkę USB>Comm firmy Prolific (Gamebird) z możliwą konfiguracją samego portu.

 

Problem mam taki, że po zainstalowaniu DISa (działa), INPY z obsługą OBD i emulatora głowicy po uruchomieniu IFHSrv32 i emulatora a następnie poprzez VMware DISa niestety nie wykrywa mi głowicy. Z tego co widzę to mam problem z kluczem rejestru (info o niepoprawnych danych ukazuje się po uruchomieniu OBDSetup):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial

dokłądnie okno informuje o niepoprawnych danyc (nieistniejących). Sam dodałem klucze do rejestru, które brakowały, ale oczywiście nie działa po tym zabiegu.

 

Prosiłbym o info na temat konfiguracji portu COMM (przejściówki). Dodam jeszcze, że z Carsoftem po przejściówce wszystko działa OK, tylko jest problem z DISem.

Opublikowano
Witam,

mam interfejs Viakenowski OBD II i próbuję go pożenić z easyDISem v1.0. Całość niestety ma zadziałać na Viście poprzez przejściówkę USB>Comm firmy Prolific (Gamebird) z możliwą konfiguracją samego portu.

 

Problem mam taki, że po zainstalowaniu DISa (działa), INPY z obsługą OBD i emulatora głowicy po uruchomieniu IFHSrv32 i emulatora a następnie poprzez VMware DISa niestety nie wykrywa mi głowicy. Z tego co widzę to mam problem z kluczem rejestru (info o niepoprawnych danych ukazuje się po uruchomieniu OBDSetup):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial

dokłądnie okno informuje o niepoprawnych danyc (nieistniejących). Sam dodałem klucze do rejestru, które brakowały, ale oczywiście nie działa po tym zabiegu.

 

Prosiłbym o info na temat konfiguracji portu COMM (przejściówki). Dodam jeszcze, że z Carsoftem po przejściówce wszystko działa OK, tylko jest problem z DISem.

 

Zobacz to:

http://rapidshare.com/files/117844326/Port_Settings-1.zip.html

 

zrób plik obd.ini i wstaw go do C:\windows

wpisz w nim:

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=USB

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

 

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

 

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

 

 

i potestuj

 

Zobacz jeszcze to:

http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=661
http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617

 

A to że DIS nie widzi głowicy to myślę że nie przez kabelek USB

Sprawdź sieć i firewalla

Sprawdź APITEST z DIS'a

Kabelek nigdy nie będzie głowicą !

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam,

mam interfejs Viakenowski OBD II i próbuję go pożenić z easyDISem v1.0. Całość niestety ma zadziałać na Viście poprzez przejściówkę USB>Comm firmy Prolific (Gamebird) z możliwą konfiguracją samego portu.

 

Problem mam taki, że po zainstalowaniu DISa (działa), INPY z obsługą OBD i emulatora głowicy po uruchomieniu IFHSrv32 i emulatora a następnie poprzez VMware DISa niestety nie wykrywa mi głowicy. Z tego co widzę to mam problem z kluczem rejestru (info o niepoprawnych danych ukazuje się po uruchomieniu OBDSetup):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial

dokłądnie okno informuje o niepoprawnych danyc (nieistniejących). Sam dodałem klucze do rejestru, które brakowały, ale oczywiście nie działa po tym zabiegu.

 

Prosiłbym o info na temat konfiguracji portu COMM (przejściówki). Dodam jeszcze, że z Carsoftem po przejściówce wszystko działa OK, tylko jest problem z DISem.

 

Zobacz to:

http://rapidshare.com/files/117844326/Port_Settings-1.zip.html

 

zrób plik obd.ini i wstaw go do C:\windows

wpisz w nim:

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=USB

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

 

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

 

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

 

 

i potestuj

 

Zobacz jeszcze to:

http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=661
http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617

 

A to że DIS nie widzi głowicy to myślę że nie przez kabelek USB

Sprawdź sieć i firewalla

Sprawdź APITEST z DIS'a

Kabelek nigdy nie będzie głowicą !

Pokonfigurowałem wszystko tak jak na zrzutach i w twoim opisie i niestety zero odzewu w DISie. Oczywiście wyłączyłem systemowy firewall na czas testów (dodatkowe info: testy bez podłączenia do samochodu). Popatrz na zrzuty może coś przyjdzie do głowy.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images24.fotosik.pl/220/5a21c4b40f5ac05a.png

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images28.fotosik.pl/220/2d413ad00b6259b4.png

Opublikowano

Z tego co widzę za długa nazwa komputera BASTIDELL - zmień tylko na np. DELL (max 8 znaków)

Zobacz ustawienia :

http://rapidshare.com/files/117974343/VM_ustawienia.rar.html
http://rapidshare.com/files/117974686/DIS_ustawienia.rar.html

Jak tak ustawisz powinno iść

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Z tego co widzę za długa nazwa komputera BASTIDELL - zmień tylko na np. DELL (max 8 znaków)

Zobacz ustawienia :

http://rapidshare.com/files/117974343/VM_ustawienia.rar.html
http://rapidshare.com/files/117974686/DIS_ustawienia.rar.html

Jak tak ustawisz powinno iść

Wszystko pozmieniałem według zaleceń, filmików i niestety nie działa. Co jest? Może coś z IFH-Service? Może z plikami .ini? Może tryb administratora w Viscie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.