Skocz do zawartości

Rozładowany akumulator.Znalazłem przyczynę ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od jakiegoś czasu szukam "złdzieja" prądu. Po wipięciu amperomierza w obwód akumulatora nawet po 1h utrzymuje mi sie pobór prądu wielkości 0,3A wyciągałem wszytskie bezpieczniki po koleii i nic to nie daje. prąd cały czas jest gdzieś upływnosc.Dzisiaj zaczołem zastanawiać sie nad alternatorem czy to ni on jest przyczyną.Powiedzcie mi czy po odłączeniu przewodu od alternatora i wpięciu miernika pomiędzy zacisk na alternatorze a przewód odchodzący do akumulatora może być napięcie?? U mnie jest 11 V . W/g mnie to sprawa uszkodzonej diody prostowniczej i to jest przyczyną rozładowywania akumulatora. Czy ktoś potwierdzi poje przypuszczenia ??
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Powiedzcie mi czy po odłączeniu przewodu od alternatora i wpięciu miernika pomiędzy zacisk na alternatorze a przewód odchodzący do akumulatora może być napięcie?? U mnie jest 11 V . W/g mnie to sprawa uszkodzonej diody prostowniczej i to jest przyczyną rozładowywania akumulatora. Czy ktoś potwierdzi poje przypuszczenia ??

 

Wpinasz woltomierz pomiędzy regulator napięcia i instalację elektryczną, czyli między alternatorem, a instalacją jest jeszcze regulator napięcia ładowania. Dioda prostownicza nie działa na zasadzie przekaźnika, więc uszkodzenie mostka Graetza objawiałoby się przede wszystkim brakiem ładowania. Sprawdź regulator napięcia ładowania.

 

PS: to alternator obcowzbudny?

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Powiedzcie mi czy po odłączeniu przewodu od alternatora i wpięciu miernika pomiędzy zacisk na alternatorze a przewód odchodzący do akumulatora może być napięcie?? U mnie jest 11 V . W/g mnie to sprawa uszkodzonej diody prostowniczej i to jest przyczyną rozładowywania akumulatora. Czy ktoś potwierdzi poje przypuszczenia ??

 

Wpinasz woltomierz pomiędzy regulator napięcia i instalację elektryczną, czyli między alternatorem, a instalacją jest jeszcze regulator napięcia ładowania. Dioda prostownicza nie działa na zasadzie przekaźnika, więc uszkodzenie mostka Graetza objawiałoby się przede wszystkim brakiem ładowania. Sprawdź regulator napięcia ładowania.

 

PS: to alternator obcowzbudny?

 

On nie pisze o szczotko trzymaczu...przy wyl.zaplonie na szczotkach nie ma napiecia ...

Opublikowano

On nie pisze o szczotko trzymaczu...przy wyl.zaplonie na szczotkach nie ma napiecia ...

 

A gdzie tak napisałem?

 

po odłączeniu przewodu od alternatora i wpięciu miernika pomiędzy zacisk na alternatorze a przewód odchodzący do akumulatora może być napięcie?? U mnie jest 11 V .

 

Tam prawdopodobnie powinno być napięcie wzbudzania, ale nie cały czas.

 

 

Tak to dioda lub diody /nie powinno pokazywac napiecia/ na 100% dioda..

 

Zawsze fascynowało mnie to, w jaki sposób stawiasz trafną na 100% diagnozę nie widząc nawet samochodu.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
mam tez do was prosbe, moze ktos ustali, ojciec ma problem ze swoim autem, jest to BMW e39 530D z 2001r i problem jest nastepujacy ze rozladowuje akumulator, czasem auto stoi 3-4 dni jest jest OK a czasem po jednej nocy aku rozladowany, byl juz u elektryka i podobno wszystko jest dobrze, co to moze byc? ze czasem jest dobrze a czasem zle, auto niema alarmu, miernik byl wpinany szeregowo i poboru niema, a tu nagle zonk i po tej nocy niepali, Bardzo prosze o pomoc, glupio sie czuje bo to ja ojca namowilem na BMW :oops:
www.auto-optima.pl
Opublikowano (edytowane)

On nie pisze o szczotko trzymaczu...przy wyl.zaplonie na szczotkach nie ma napiecia ...

 

A gdzie tak napisałem?

 

po odłączeniu przewodu od alternatora i wpięciu miernika pomiędzy zacisk na alternatorze a przewód odchodzący do akumulatora może być napięcie?? U mnie jest 11 V .

 

Tam prawdopodobnie powinno być napięcie wzbudzania, ale nie cały czas.

 

 

Tak to dioda lub diody /nie powinno pokazywac napiecia/ na 100% dioda..

 

Zawsze fascynowało mnie to, w jaki sposób stawiasz trafną na 100% diagnozę nie widząc nawet samochodu.

 

Jestem elektrykiem z 41letnim stazem... :nienie: praktyka.....

Edytowane przez zbigniewst
Opublikowano
mam tez do was prosbe, moze ktos ustali, ojciec ma problem ze swoim autem, jest to BMW e39 530D z 2001r i problem jest nastepujacy ze rozladowuje akumulator, czasem auto stoi 3-4 dni jest jest OK a czasem po jednej nocy aku rozladowany, byl juz u elektryka i podobno wszystko jest dobrze, co to moze byc? ze czasem jest dobrze a czasem zle, auto niema alarmu, miernik byl wpinany szeregowo i poboru niema, a tu nagle zonk i po tej nocy niepali, Bardzo prosze o pomoc, glupio sie czuje bo to ja ojca namowilem na BMW :oops:

 

a czy aku bylo sprawdzane :?:

Opublikowano

raczej nic niejest ustawione, niema programowania webasta ani przewietrzania, brak BC

 

z wyposazenia jest fotele z pamiecia, el kiera, szybki, ale to raczej by nie bralo

www.auto-optima.pl
Opublikowano
raczej nic niejest ustawione, niema programowania webasta ani przewietrzania, brak BC

 

z wyposazenia jest fotele z pamiecia, el kiera, szybki, ale to raczej by nie bralo

 

kiedys post czytalem ze ustawia sie komp.

Opublikowano
tak jest taki komp, niewiem czy sie go ustawia http://www.xolmatic.com/xprojects/xe39/RadioBMW.jpg nawet nie komp a radio

 

nie wiem ja tylko przypuszczam ze moze byc wina webasta...trudno zdiagnozowac jak to sie dzieje nie zawsze.....czy sucho czy mokro to tez tak siedzieje.. :?: ..chodzi o jazde...

Opublikowano
Może przyczną jest poprostu element klimatyzacji potocznie zwany "jeżem" ?

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Wydaje mi się, że jak Kolega wyjął wszystkie bezpieczniki i wciąż działa jakiś odbiornik, to należy szukać przyczyny w instalacji elektrycznej(pomijając te elementy, które są podłączone za pośrednictwem bezpiecznika).

 

Zbigniewst - staraj się zadawać wszystkie pytania w jednym wpisie.

pzdr

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Wydaje mi się, że jak Kolega wyjął wszystkie bezpieczniki i wciąż działa jakiś odbiornik, to należy szukać przyczyny w instalacji elektrycznej(pomijając te elementy, które są podłączone za pośrednictwem bezpiecznika).

 

Zbigniewst - staraj się zadawać wszystkie pytania w jednym wpisie.

pzdr

 

zgadza sie ale malo opisuje ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.