Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no te BERU to w fiatach montuja ale to nic nie znaczy,moj kolega ma fiata i juz przejechal 180tys i ich nie wymienial ,ale jak dla mnie to BOSCH jest leprzy

 

Taaaa..... już się wypowiadałem nie raz, ale powtórzę i tutaj, może nie czytałeś moich postów.

Pierwsze cewki które wywaliłem na śmieci to cewki BOSCH i ZUNDSPULE. BOSCHe miały niebieską chmurę wokół. Z tego samego wieku inne cewki które do dzisiaj pracują w miare OK i bez większych przebić to BREMI.

Kupiłem tydzień temu NOWĄ fajkę BOSCH do cewki, celem sprawdzenia czy wogóle jest jakaś poprawa i sens zakupu. Poprawna fajka ma mieć opór 1kHOhm, a zużyta ma ponad 2kHOhm. Zgadnijcie jaką oporność miała NOWA fajka BOSCHa??? Ano 1,86kOhm! Prawie jak zużyta. No to ja dziękuję za taką fajkę. Zresztą BOSCH się popsuł radykalnie i każdy mechanik mi to powtarza, sam też tego doświadczyłem o czym właśnie piszę.

 

Pytałem i InterCars i u jednego mechanika co myślą o BERU - w zasadzie niczym się nie różnią cewki od innych, może co najwyżej niższymi oporami. Jak dla mnie to dużo ;-)

Polecam BREMI bo do dzsiaij pracują cewki z roku produkcji 1992 (!), BERU napewno są OK ze względu na cenę i jakość, BOSCH jest chyba przereklamowany (chociaż kupuję oryginalne części BOSCHa jak np. czujniki, jeżdże na takich świecach)

 

Napisz proszę koniecznie na forum, albo na priva jeśli kupisz te BERU. Jakie masz nowe doznania :roll2:

Opublikowano
Dzieki wielkie za odpowiedzi.Takze slyszalem ze Bosch jest po prostu mocno sredni,ale wolalem sie upewnic :D .W przyszlym tygodniu kupuje 3 cewki Beru i oczywiscie podziele sie spostrzezeniami na forum :) .Apropo fajek....u mnie kazda ma 1.86...czy to oznacza ze sa juz nic nie warte?Do tego 3 cewki mam zalozone z silnika 2.5 (uzywka,bremi)...czy roznia sie one jakos od tych z 2.0?
Opublikowano
Dzieki wielkie za odpowiedzi.Takze slyszalem ze Bosch jest po prostu mocno sredni,ale wolalem sie upewnic :D .W przyszlym tygodniu kupuje 3 cewki Beru i oczywiscie podziele sie spostrzezeniami na forum :) .Apropo fajek....u mnie kazda ma 1.86...czy to oznacza ze sa juz nic nie warte?Do tego 3 cewki mam zalozone z silnika 2.5 (uzywka,bremi)...czy roznia sie one jakos od tych z 2.0?

 

O matko :D

1. Nie zakładaj różnych cewek razem, chociaż u niektórych chodzi tak silnik nawet Ok to z założenia profilaktycznie zakłada się wszystkie jednakowe. W Twoim wypadku dokupiłbym właśnie BREMI.

2. Fajka z 1.86 jest OK, dopiero powyżej 2kOhm nie poleca się używania takiej - O ILE OBYDWA PRZYPADKI POSIADAJĄ NIEUSZKODZONĄ GUMĘ (nie ma przebić). Moja nowa ma 1.86 więc nie jest to widać oznaka mocnego zużycia, chociaż to dziwne bo przeczy fizyce.

3. Cewki możesz mieć nawet od 3L aby tylko numer pasował :-) Cewki są te same, różnią się tylko zamocowaniem (rozstawem śrub).

Opublikowano
Widze ze siedzisz w tym temacie Kolego prl,mam wiec do Ciebie pytanie.Jakis czas temu pytalem na forum ale nie uzyskalem odpowiedzi.Gdy silnik jest zimny,to nie widac zadnych przebic na cewkach.Gdy silnik sie rozgrzeje to kazda cewka iskrzy,ale pod spodem (w kanale w ktorym jest swieca).Czy takie cos jest normalne,czy raczej wszystke cewki na szrot?
Opublikowano
Widze ze siedzisz w tym temacie Kolego prl,mam wiec do Ciebie pytanie.Jakis czas temu pytalem na forum ale nie uzyskalem odpowiedzi.Gdy silnik jest zimny,to nie widac zadnych przebic na cewkach.Gdy silnik sie rozgrzeje to kazda cewka iskrzy,ale pod spodem (w kanale w ktorym jest swieca).Czy takie cos jest normalne,czy raczej wszystke cewki na szrot?

Sytuacja gdzie coś iskrzy, nieważne cewka, świeca, czy przewód - jest nie do przyjęcia, świadczy o przebiciu izolacji, bądź o dużym zabrudzeniu danego elementu.

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano
Widze ze siedzisz w tym temacie Kolego prl,mam wiec do Ciebie pytanie.Jakis czas temu pytalem na forum ale nie uzyskalem odpowiedzi.Gdy silnik jest zimny,to nie widac zadnych przebic na cewkach.Gdy silnik sie rozgrzeje to kazda cewka iskrzy,ale pod spodem (w kanale w ktorym jest swieca).Czy takie cos jest normalne,czy raczej wszystke cewki na szrot?

 

1.nieważne gdzie iskrzy - NIE MA ISKRZYĆ :-)

2. jeśli fajki to ostatnio przekonałem się że ewidentne przebicia na fajce widać po okopconym na biało uszkodzonym miejscu.

3. pogadamy o zimnym/ciepłym silniku jak zlikwidujesz przebicia :-) popryskaj wszystko ISOLem, ładnie zaogniskują sie miejsca przebić.

Opublikowano
Dzieki wielkie za odpowiedzi :D .Jutro bede psikal,czyscil,sprawdzal i zobacze co z tego wyjdzie...no i oczywiscie podziele sie spostrzezeniami na forum. :D

 

Wydaje mi się że do mycia najlepszy jest IZOPROPANOL (kupisz na allegro)

Opublikowano
Wydaje mi się że do mycia najlepszy jest IZOPROPANOL (kupisz na allegro)

 

Wiem,wiem :D ....zakupilem jakis czas temu izopropanol do przeczyszczenia przeplywomierza(zalozylem post na ten temat,i o ile dobrze pamietam to to byla Kolego Twoja rada,no i pomoglo co nieco).Izopropanol to dobry patent na czyszczenie roznego rodzaju polaczen wiazek elektrycznych,stykow...no i laserow w napedach cd :D.

Opublikowano
Wydaje mi się że do mycia najlepszy jest IZOPROPANOL (kupisz na allegro)

 

Wiem,wiem :D ....zakupilem jakis czas temu izopropanol do przeczyszczenia przeplywomierza(zalozylem post na ten temat,i o ile dobrze pamietam to to byla Kolego Twoja rada,no i pomoglo co nieco).Izopropanol to dobry patent na czyszczenie roznego rodzaju polaczen wiazek elektrycznych,stykow...no i laserow w napedach cd :D.

 

...... topienia płytek gsm w ultradźwiękach w wanienkach :-)

Opublikowano
Mam pytanie czy po podłączeniu auta pod Kompa wykaże że coś jest nie tak z cewką ??

 

Tylko w nowszych modelach (po 95?) ktory mają obieg elektryczny wtórny.

Opublikowano
Moja BMW jest z 12.1995 silnik M52 . Niedawno sprawdzałem czy gdzies nie iskrzy ale było wszystko okey !!!

 

A nierówno chodzi? Dławi się przy przyśpieszaniu? Po co sprawdzałeś? ;-)

Opublikowano
Sprawdzałem bo akurat czyściłem pokrywe i ja wykręciłem to przy okazji luknełem sobie. Chodzi równiutko. Na gazie sie delikatnie dławi. Z odpalaniem tez niema problemu. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.