Skocz do zawartości

zmiana castrol gtx 10w40 na Mobil Delvac 1 5w40


niedz

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie,

moj mechanik poleca mi ta zmiane, zwlaszcza ze przebieg mam 111000 km (tak jest to prawdziwy przebieg i nie chcialbym sie nad tym rozwodzic)

samochod mam od wrzesnia - zalalem go castrolem magnatec gtx 10w40 (nie wiem na czym jezdzil poprzednio) i jak przyszly chlody to przy porannym rozruchu silnika stukaja mi zawory czy tez ich regulatory - mechanik sugerowal na poczatek zmiane oleju na pelny syntetyk ktory ma lepiej smarowac zwlaszcza na zimnym - za chwile stuknie 10k km od ostatniej zmiany wiec zastanawiam sie nad tym mobilem, mam mozliwosc zakupu 4l za 85PLN --> wezme 2 opakowania

co o tym myslicie ---> jakies sugestie :?:

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena bardzo dobra, wybór też. Sam używam Mobila i jestem zadowolony, choć u mnie jest to półsyntetyk, ale przegiebi też są inne.

Ale do tematu.

Faktycznie ta zmiana może pomóc, bo olej szybciej dotrze tam gdzie być powinien.

Jeszcze jedno, w tej chwili każdy synetetyk i półsyntetyk ma własności płuczące (tak mi się wydaje), więc nie powinno być problemów z roszczelnieniem silnika, tym bardziej że przebieg jest niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem troche i faktycznie jest napisane wszędzie, że jest to olej do silników wysokoprężnych. Zasugerowałem się tym, że kiedyś kolega lał delvac'a do vectry 1.6 benz. Fakt, że tamtem samochód miał już natłuczone kilometrów, pomijam że to opel, a nie BMW :wink: .

Ale on sobie chwalił ten wybór (olej miał za darmo). Ale w Twoim przypadku lepiej chyba kupić pełen syntetyk do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem - Castrol jaki wlałeś jest ok... Nie ryzykowałbym syntetyka pełnego - zwłaszcza, że jak sam powiedziałeś, nie wiadomo, co było wcześniej... Ja wlałem też Castrola i jest dobrze, a kolega w 520 miał taki sam objaw, o którym wspominasz.. Po przejechaniu jakiś 2000 km - problem zniknął :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisał Niedz to dopiero co go wlał (ok. 10kkm). Przy tym przebiegu - to jest założone i nie roztrząsamy tego - to jestem na 97% pewiem, że wcześniej też jeździł na syntetyku, te 3% to trzeba obejrzeć silnik by znikły i było 100.

Cieniu Ty masz przejechane drugie tyle co Niedz, więc u Ciebie półsyntetyk może być wskazany, choć nie koniecznie, bo może masz silnik w stanie idealnym (chodzi mi o to jak wygląda w środku, tłoki, cylindry, panewki, głowica).

 

Tak więc ja bym zmienił na pełen syntetyk, ale pewnie ile ludzi tyle zdań i decyzję Niedz musi podjąć sam, a nie ułatwimy mu tego pisząc że "bym nie ryzykował". Napisz dlaczego to wtedy naświetlisz sprawę jakie są te zagrożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są zagrożenia :?: :?:

A no takie, że syntetyk ma duże właściwości płuczące... Potrfi wypłukać nie jedno - było już pisane na tym Forum.... Poza tym nie zakładajmy od razu, że jeżdził w Niemczech na syntetyku :!:

A jeśli nie to napewno zamiana nie jest wskazana... Natomiasy półsyntetyk nadaje się bez względu na to - jaki to był olej... Zwłaszcza Castrol Magnatec - w końcu jest tam coś, co go wyróżnia z całej masy takich olejów.. Chodziło mi ot to, że jest to optymalne wyjście, jak się nie wie, co było wczśniej.. Nie zamierzam polemizować, czy straszyć.. Cytuję jeszcze raz !!! "Moim skromnym zdaniem" :wink: :wink:

Gdybym wiedział, że w mojej był syntetyk, to napewno wlałbym też taki - ale nie widziałem, a cylindrów przglądać nie będę :shock: :shock:

P.S.

Myślicie, że Niemcy to tak strasznie dbają o samochody - zdziwilibyście się... Jasne - jak furka jest nowa i droga, no i gwarancja etc.. Ale jak już jest po gwarancji - to nie jest tak różowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za opinie, mam ciezki orzech do zgryzienia bo wczytuje sie w opis tego oleju na stronie mobila i genralnie pisza ze jest to olej do diesli ale pisza tez zestosuje sie go do :

High performance gasoline engines and mixed fleets 

lub tez:

Mobil Delvac 1 also meets the API SL specification for gasoline engines used in mixed fleets.

Tez w opisie aukcji gdzie mialbym kupic ten olej jest opsi ze stosuje sie go do diesla jak tez do benzyn. Opis wyglada jaks sciagniety z jakiejs strony - wiec zakladam ze nie jest to radosna tworczosc sprzedajacego.

hmm jutro podzwonie w pare miejsc i postaram sie zorientowac jak to faktycznie wyglada, kusi mnie troche ta cena, ale z drugiej strony nie chce zalewac mojego M50 olejem dla diesli :nienie:

 

jeszcze jedna opcja - Castrol 5w30 - ale chyba ma zbyt mala tolerancje na wysokie temperatury - chociaz - co o nim myslicie?

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o własciwości płuczące... to obecnie nie ma już prawie różnicy pomiędzy syntetykiem, a minerałem. Poprostu do minerała dolewa sie tak dużo detergentów, że pięknie myją silniczek, polecam obejrzenie rozebranych silnikow. Inna sprawa jest z osadzaniem się nagaru w komorze spalania. Minerał pozostawia kupę osadów, syntetyk spala się prawie doszczętnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.