Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Wiem wiem, zaraz napiszecie, ze to juz bylo na forum a jednak ;-)

Moje pytanie odnosi sie do czegos innego niz stabilizator czy nie wywazone kolo. Mianowicie wszystkie te rzeczy sa ok a samochodem trzepie. Ostatnio odkrylem dosc sporawy luz na kolumnie kierowniczej. I teraz moje pytanie brzmi: Czy od luzu na tej kolumnie tez moze trzepac samochodem przy tych predkosciach? Dodam, ze gdy skrece kola czyli wchodze w jakis zakret przy tej predkosci trzepanie ustaje ale nie w 100% (powiedzmy tam 95% znika) a po wyprostowaniu kol i jezdzie caly czas z ta sama p[redkoscia znow sie pojawia. Moim skromnym zdaniem to jest moj winowajca ale chcialbym aby ktos to potwierdzil.

 

Zapraszam do dyskusji - samochodzik to 730 e32 z 1990r

 

Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano
Witam wszystkich

 

Wiem wiem, zaraz napiszecie, ze to juz bylo na forum a jednak ;-)

Moje pytanie odnosi sie do czegos innego niz stabilizator czy nie wywazone kolo. Mianowicie wszystkie te rzeczy sa ok a samochodem trzepie. Ostatnio odkrylem dosc sporawy luz na kolumnie kierowniczej. I teraz moje pytanie brzmi: Czy od luzu na tej kolumnie tez moze trzepac samochodem przy tych predkosciach? Dodam, ze gdy skrece kola czyli wchodze w jakis zakret przy tej predkosci trzepanie ustaje ale nie w 100% (powiedzmy tam 95% znika) a po wyprostowaniu kol i jezdzie caly czas z ta sama p[redkoscia znow sie pojawia. Moim skromnym zdaniem to jest moj winowajca ale chcialbym aby ktos to potwierdzil.

 

Zapraszam do dyskusji - samochodzik to 730 e32 z 1990r

 

Pozdrawiam wszystkich

 

A gdzie masz ten luz? Bo na przekładni da się luz zlikwidować...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
luz jest w tym "czyms" do czego dochodzi drazek od kierownicy. Tzn. jak ruszam kierownica to do pewnego momentu jest luz a pozniej normalnie obraca kola. Wiem ze luz mozna wyeliminowac dokrecajac jakies sruby chyba tak? tylko nie wiem czy ten luz u mnie nie jest zbyt duzy bo gdzies czytalem ze tak mozna tylko minimalny luz wyeliminowac. Ale jestem otwarty na wszelkie segestie z Waszej strony.
Opublikowano

WItam

Mi trzepeie kierwonica rowniez od 80 km/h i mechanik powiedzial mi ze to przez luz na wahaczu gornym tak zwanym bananie a rzeczywiscie tuleje mam wyje....pozdrawiam

Opublikowano
WItam

Mi trzepeie kierwonica rowniez od 80 km/h i mechanik powiedzial mi ze to przez luz na wahaczu gornym tak zwanym bananie a rzeczywiscie tuleje mam wyje....pozdrawiam

 

W e32 trzeba wymienić całe wahacze czy wystarczy tuleje? Trzeba po tym robić zbieżność?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

co się przyczynia do czepania kierownicą

1 wybite simebloki nawachaczach

2 źle wyważone koła

3 luzy w układzie kierowniczym bo nie ma tłumika drgań tak jak np. w mercu

4 brak (aluminiowych, kałczukowych) pierścieni na alufelgi

5 nieprawidłowa geometria kół

Opublikowano
powodem może być również nieszczelny układ wspomagania , np uszczelka pod korkiem zbiorniczka lub gdzieś na wężach. U wielu to właśnie było problemem. Mi pomogła nowa uszczelka pod korek zbiorniczka :wink: Można wyciąć taką z kartonu lub podkładki pod myszkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.