Skocz do zawartości

Strasznie buja na drodze


rafalb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!! Mam pytanie posiadam e39 530d po lifcie czyli rok 2001. Problem polega na tym ze strasznie jest nie stabilna w zakrętach i ja buja na koleinach ma sie wrażenie ze sie pływa. Sprawdzałem amortyzatory i wszystko okey po 75% wymieniłem końcówki drążka stabilizatora i nic nie pomogło. Dodam ze posiadam w niej zawieszanie z M. co może być przyczyna ze tak tak pływa??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli amortyzatory faktycznie są OK, to kolejną rzeczą byłoby sprawdzenie tulei wahaczy... nr 5 na poniższym diagramie:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=31_0617&hg=31&fg=05

 

Podobno lubią padać w miarę szybko. Ja u siebie wymieniałem po 60 tys. km, zarówno te tuleje jak i całe wahacze (nr. 4), bo auto było niestabilne przy wyższych prędkościach.

 

Natomiast to, że ciąga po koleinach to akurat może być kwestia opon, ich szerokości i profilu. Tego raczej nie unikniesz na polskich drogach, no chyba że założysz opony 205/65/15, ale takie opony do e39 530d po lifcie raczej nie wejdą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak radzę przejechac isę na inną diagnostykę z ciekawości. U mnie wychodziło po 74% na amorach na trzepakach, z tym żę bujała jak łódka a jeden amor wylał że ciekło asz na podłogę.....Więc te trzepaki na diagnostyce trzeba traktować delikatnie. Najlepiej to przyciśnij ją za róg i puśc, jak pójdzie do góry i się zatrzyma to ok, ale jak bujnie się całe autko ze dwa razy, to zmień amory,,,,bo jak piszesz, to tylko one nawalają, jak prowadza autko na koleinach, mogę być gdzieś luzy, ale pływania nie powodują luzy tylko amory...
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie moja też troche buja. Wymieniłem już 4 simerblocki tylniej belki i bez poprawy, potem amory z tyłu, dalej nic.

 

Jest podejrzenie o wahacz górny tylny dokładnie sworzeń oraz siakiś knauf, kauf czy coś takiego.

 

Ale zanim zaczne pół zawieszenia wymieniać - w czwartek zmierzę/zrobie kompletną geometrię kół - zobaczymy

 

mam e39, 523 z 97 roku, touring bez nivo

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zrobilem geometrie przód + tył oraz wymieniłem drązek kierowniczy. jest duzo lepiej ale jeszcze sie nie ciesza za wczasu bo zrobilem ok tylko 10 km

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami pomaga zmiana opon na nowe- może masz opony nierówno zjechane to wtedy tak wozi samochodem- tak miałem w e36 - jak kupiłem komplet nowych opon - problem znikł jak ręka odjął.

a jak amorki tylne- ja w moim e39 musiałem je zmienić zaraz po zakupie bo była porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie wymieniłem tuleje wahliwe (tył) zwana też pływające,

objawy były takie że tył właśnie nei był stabilny co dawało poczucie trochę bujania, szczególnie gdy w mieście jeździłem po torach. :) co może śmiesznie zabrzmieć :)

 

po za tym proponuję porzadnego mechanika znającego się na BMW,

bo przyczyn może być więcej.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniełem opony na zimowe 195/60/15 i jest duzo lepiej, wrecz idealnie jesli chodzi o prowadzenie. Przestało bujac czy myszkować jak ręką odjął. Widzocznie szerokość opon 225 nie nadaje sie na polskie drogi. Juz szukam na lato MAX 205 zeby jeździć bez walki z kierownicą

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez bym stawial na opony.. jak juz maja przejechane swoje tysiace albo maja swoj wiek to po prostu tak jest.. to mozna latwo zauwazyc jak np staniesz wyjdz z auta patrz na koło/opone i poruszaj kierownica.. ja akurat nie w bumci ale w innym aucie mialem tak ze kiera sie krecila.. felga tez.. ale kolo sie nie ruszalo tylko felga jakby poruszala sie w oponie.. to sprawia wrazenie jakby bylo za malo powietrza.. pomimo tego iz jest ok. wymienilem na nowe i jak reką odjąl.. oczywiscie nie przecze ze to moze byc wina czegos w zawieszeniu..
E39 540iA ... Kocham i Szanuję... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na lato 17: 235/40 a na zimę 16: 225

 

nie odczuwam jakiegoś strasznego duskomfortu... wiem że zimówki nie powinny być szerokie ale już takie dostałem w prezencie... w koleinach czasem jest mało komfortowo, ale bez przesady....

 

szukał bym winy w skrzywieniu auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

195/60/15? 235/40/17? Dlaczego jeździcie na oponach o tak małej średnicy? Szczególnie te 195/60/15 na zimę - jeszcze bardziej zmniejsza prześwit.

 

Ja nie będe pisał setny raz ale ty chyba też byłeś w tej dyskusji dlaczego lepiej założyć 205/65/15 a nie np, 225/60/15 więc po co znowu ten temat o oponach napisze jedno żeby nie było najmniejsze dopuszczone do danego modelu na zime najlepsze a sprawdza się to jak ktoś nie ma instrukcji poniżej zamka kirerowcy od drzwi w każdym modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

195/60/15? 235/40/17? Dlaczego jeździcie na oponach o tak małej średnicy? Szczególnie te 195/60/15 na zimę - jeszcze bardziej zmniejsza prześwit.

 

Ja nie będe pisał setny raz ale ty chyba też byłeś w tej dyskusji dlaczego lepiej założyć 205/65/15 a nie np, 225/60/15 więc po co znowu ten temat o oponach napisze jedno żeby nie było najmniejsze dopuszczone do danego modelu na zime najlepsze a sprawdza się to jak ktoś nie ma instrukcji poniżej zamka kirerowcy od drzwi w każdym modelu

Czy na prawdę nie widzisz różnicy pomiędzy 195/60/15 a 205/65/15? 195/60/15 ma się nijak do e39. I nie chodzi tu o szerokość tylko o wysokość ścianki bocznej. Na 195/60/15 auto będzie stało o 1,5 cm niżej, co w warunkach zimowych jest nieporozumieniem jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
zima 205/65/15 jeżdził super przy każdej prędkości a lato 225/55/16 wozi po jezdni...kiepsko..zobaczę jak oponki lepsze założę..

Im lepsze opony (tzn. bardziej sportowe, lepiej trzymające), tym bardziej będzie Cię nosić po koleinach niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! 3 lata temu mjalem 525 tds e39 i tez auto bylo ne stabilne! Wymienilem cale zawiszenie,opony i to samo! A problem byl w tym ze kupilem auto od handliaza (bylo bite i wymieniona czwiartka) tak ze pomogla sprzedaz tego auta (poszlo na Ukraine) teraz sam sprowadzilem dlja siebie bmw e39 530d 2000r. Od pirszego wlascziczelia (bezwypadkowe) AUTO STABILNE!!!!! Sorry za moj polski!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

odświeżam temat :

po zmianie z opon zimowych(15'') na letnie(225/55/16) jest tragedia, nie dość, że wozi w koleinach to dodatkowo buja samochodem na boki. Wymieniłem wahacz dolny z przodu, gumy stabilizatorów, poduszki główne tylnej belki, jeszcze czeka mnie tylko wymiana jednej tulei pływającej w tylnym prawym kole - jest mocno wybita.

Zastanawiam się nad kupnem nowych opon letnich i zastanawiam, się czy nie można by założyć ciut węższych 16'' np o szerokości 215 i profilu np 60, co dawało by raptem 5mm wyższą oponę; może byłoby to lepsze na nasze drogi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: za mną ciągnie się temat bujania "od zawsze" tj. albo mam za wysokie oczekiwanie wzgledem stabilności jazdy lub faktycznie miałem pecha i auta autentycznie sie źle prowadziło.

 

Ostatnią "zimę" przejeździłem na zimówkach 195/65 R15. Była to guma wysoka, wąska i twarda. Dzięki temu w koleinach auto super sie prowadziło, stabilnie i zero myszkowania. W zakrętach i na wirażach auto bujało sie na boki ale to było naturalne przez zimowe opony.

 

Jakieś 2 tyg temu kupiłem 4 aufuelgi z oponami 225/55 R16 czyli rozmiar fabryczny. Jak zwykle 2 sztuki opon lepsze, 2 gorsze. Autem zaczęło bujać zarówno w koleinach jak i wirażach.

 

Kupiłem 2 sztuki opon na tył 255/50 R16 z Corvette z bieżnikiem 7 mm. Podczas wymiany okazało się, że moje tylnie opony 225/55 R16 były złomem nie tylko z zewnątrz ale i wewnątrz. tj, zaczęły sie rozwarstwiać oraz były "przemielone" przez jazdę na flakach (?).

 

Założyłem 255/50 R16 to tyłu, wygląda to ciut niepoważnie ale za to trakcja jest REWELACYJNA ! Teraz mam wrażenie że jadę czołgiem, prawie nic nie czuje "pod kołami", auto na koleiny nie reaguje wogóle a w zakrętach ... chyba nie muszę mówic - jak przyklejone!

 

Moja rada: skoro już tyle w zawieszeniu zrobiłeś - wymień 4 opony (mogą być używane ale w super stanie) i EWENTUALNIE szukaj dalej w zawieszeniu.

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak juz wiele razy pisałem z przodu pozostaję na 215/55 R17 a z tyłu mam aktualnie 235/17 R17. 225 i 235 z przodu powodowało brak mozliwosci zapanowania nad autem w koleinach. Pomimo wymiany zawieszenia i drązka i koncówki drążka kierowniczego.
Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.