Skocz do zawartości

tomcad

Zarejestrowani
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomcad

  • Urodziny 26.04.1975

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E23 728 '86 - E32 750 '89 - E38 728 '96
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia tomcad

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Dla Ciebie najlepsze jest E38 728 + LPG z manualem. Najoszcędniejsze do takich tras, czyli małe odcinki i czasami trasa. Od biedy automat też może być, ale spalanie wzrośnie, szczególnie w mieście. O awaryjności automatu się nie wypowiadam, bo nic na ten temat nie wiem choć oczywiste jest że manual jest praktycznie bezawaryjny. Ja robie podobne trasy i taka konfiguracja mi odpowiada.
  2. Może nie jest to demon prędkości, ale jak się wciśnie to jedzie. Nie wspomnę o tańszej eksploatacji - paliwo i części. Polecam 728 dla ludzi chcących się cieszyć długą i bezproblemową jazdą.
  3. Wg mnie silnik 3.0 V8 miał tylko rację bytu w latach 1993-1995 kiedy to nie bylo rzędowej szóstki w 7'er. Wtedy był "najoszczędniejszy" w gamie silników. Dla mnie jedyne jego walory to dźwięk i własne zadowolenie z posiadania silnika V8.
  4. No więc wiadomo, że 2.8 to najmniejszy silnik benzynowy w E38, ale daje radę. Ja użytkuję ten silnik w manualu od czterech lat i powiem, że naprawdę mi wystarcza. Jak trzeba, to się depnie i też idzie. Napewno gorzej się sprawuje jak trzeba szybko przyspieszyć przy prędkościach powyżej 100 km/h, jest bardziej mulowaty od większych silników. Tą niedogodność rekompensuje naprawdę nie za dużym spalaniem i przyzwoitą cenowo eksploatacją. Dodam, że głównie poruszam się po mieście i na trasach lokalnych do 100 km, także ta wersja mi odpowiada. Myślę, że z zakupu 7'er będziesz bardziej zadowolony jak z 5'er.
  5. Też oddam pozytywny głos na silnik 2,8. Posiadam taki od czterech lat, zrobiłem nim ok. 100 tyś. km. Muszę powiedzieć, że naprawdę daje frajdę z jazdy i w zupelności wystarcza do codziennej eksploatacji. Dodam, że sporo przemieszczam się po mieście i tutaj walory tego silnika są dla mnie górą. Wg mnie doskonały na miasto i daje radę na trasie. Jeżeli jednak oczekujesz wyprzedzania z przyspieszeniem torpedy, to nie ten adres :D
  6. tomcad

    przesiadka z E39 na E38

    Zmieniaj śmiało, to wygodny i prestiżowy wóz. Choć dla uzupełnienia i sportowych wrażeń mam jeszcze E36 :D
  7. tomcad

    bmw e32 pomoc w wyborze

    Ja bym szukał 740 w automacie, w jaknajlepszym stanie...
  8. Ja zawsze części zawieszenia kupuje Lemforder, jeszcze się nie zawiodłem.
  9. Odświerzę trochę... Czytając wątek rozumiem, że mogę założyć bilsteiny B4 do zawieszenia M-technik w mojej E36? Moim zdaniem powinny się dobrze zachowywać, szczególnie, że dedykowane do M sa B6, a B6 są twardsze od B4. Ogólnie zawieszenie m-technik jest dosyć sztywne, więc powinienem uzyskać pewien kompromis między twardością i choć małym komfortem.
  10. tomcad

    lampy na tyl-ktore wybrac?

    Najlepsze są kryształki z żółtym kierunkiem. Diodowe mam, prezentują się dobrze, jednak już mi się trochę znudziły. Maja jedną dodatkową dobrą zaletę: świecą mocniej niż inne lampy i w gorszych warunkach pogodowych jesteś dużo lepiej widoczny na drodze. Ja np. nie włączam tylnych przeciwmgielnych - są już niepotrzebne.
  11. tomcad

    KTO ZNA??? BMW E32 750i

    Jestem podobnego zdania, ale za 4000 Euro też się coś wychaczy :D Niestety pomimo wielkiej pasji do 750 odradzam kupno tego samochodu za 5-6tyś. zł. To się okaże studnia bez dna, która zje naprawdę duzo funduszy. A do tego za 4 tyś. euro tez napewno da się coś dołożyć. Jeśli w PL, to skupił bym się na ogłoszeniach za min 10 tyś. Poniekąd sam jestem trochę w temacie, też szukam zadbanej 750 E32 :D Oglądnąłem juz kilka za kwotę 7-8 tyś. i ich stan pozostawiał wiele do życzenia.
  12. Stawiam na pompę, najpierw sprawdź bezpiecznik od niej, w bagażniku po prawej stronie.
  13. A mnie się nowa siedem podoba i bardzo się z tego cieszę. Zawsze jak spojrzałem na E65 to myślałem, że będę jednak do końca życia jeździł E38 :D Stylizacja nadwozia jaknajbardziej mi podeszła, dalej (lub znów jak kto woli :) ) widać sportowy pazur. Środek delikatny, przyjemny, funkcjonalny, znów można poczuć się jak w domu :D Wraca gałka biegów, o dziękuję bogowie. Ekran z menu i nawigacja ładnie wkomponowany, nie jak poprzednio z tym drugim paskudnym górnym wychyleniem tapicerki jak przy zegarach. Do tego dochodzą extra wyposażenie oraz oszczędne i mocne silniki! Czego chcieć więcej, po prostu miodzio, zbieram talarki, za kilka lat sobie kupię taką mam nadzieję.
  14. tomcad

    przebieg

    Ja mam przebieg 350 tys. gaz sekwencyjny od przebiegu 300 tys. Tak więc podobną mamy historię :D Silnik chodzi równo i śmiga jak nowonarodzony, daje frajdę i nie chce się wysiadać z samochodu. Ale ponoć V-ki to większa ekstaza :?
  15. tomcad

    spalanie gazu

    trasa 11-12,5 LPG miasto 15,5-17,5 LPG
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.