Skocz do zawartości

Powitać


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników E31,. przeglądając wasze forum zauważyłem, że większość z was posiada 850, mam pytanie czy jest tutaj kilku użytkowników 840??

 

Nie napisze, ze sie przymierzam do zakupu bo to by było za dużo powiedziane, ewentualnie rozważam zakup E31 modelu 840.

 

Robiąc porównanie za i przeciw między 850 a 840, jedyną rzeczą przeciw 840 to cena ale biorąc pod uwagę fakt iż tak jak chyba większość z was jak już "kupie" to wnukowi zostawię :cool2: różnica 25-30 tys w zakupie nie jest aż tak istotna przy podejmowaniu decyzji

 

Teraz napiszę trochę moich argumentów za 840

- nowsza i prostsza konstrukcja silnika

- mniej awaryjna

- mniej paliwożerna :roll2: tak napisałem dla zasady

- o wiele tańsza w eksploatacji ?

 

Teraz pytanie, czy zawieszenie i części silnika będą pasowały od E38 czy jak to przeważnie bywa różnią sie minimalnie co uniemożliwia ich zastosowanie w 840.

 

Ewentualny zakup, w Polsce to raczej odpada, nawet nie raczej tylko odpada definitywnie, przeglądając mobile.de na 1 stronie natrafiłem na taką http://mobile.de/SIDjRbhyX6kT9FyLTNBubywow-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1194083315A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B35%81%40-t-vMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6B42D3500BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=4&id=11111111261015091& ofertę sprzedaży.Znając życie na pewno można coś potargować :cool2:

 

Mam prośbę, jeżeli ktoś zna jakieś za 850 albo przeciw 840 proszę o wypisanie swoich spostrzeżeń, budująca krytyka również mile widziana :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawdę to wszystko jedno czy kupisz 840 czy 850 koszty utrzymania są na tym samym poziomie(4.0 Pali z 2 litry mniej). Kwestia jest taka, czy chcesz mieć V8 czy V12 i tyle. Jak dla mnie to wszystko jedno, ważne jest to czy samochód trzyma się w kupie, a silnik to sprawa drugorzędna? Co do awaryjności to chyba dużą przesadą jest pisanie, że M70 jest bardziej awaryjne od M60. Co do zalet M70 to należy wspomnieć o kulturze pracy tego silnika, natomiast do zalet M60 to na pierwszym miejscu wymienił bym dostęp do elementów w komorze silnika. W kwestii utrzymania 840, najbardziej uprawnioną osobą, żeby się wypowiedzieć jest Piotr e38, ma on w posiadaniu piękną 840 i jestem pewien, że jest bardzo z niej zadowolony. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna była by M62, ale tego jest bardzo mało i nie za rozsądne pieniądze.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kolego PZ ten szczyt prostoty bardzo mnie cieszy, znacznie łatwiej jest utrzymać w dobrej kondycji i może za ciut niższe koszta choć nie wiele.

Podsumowując- dużo taniej może nie jest, ale za to znacznie prościej, a jeśli chodzi o frajdę z jazdy i osiągi to zupełnie identycznie więć wybór należy do kupującego.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby ktoś myślał poważnie o LPG kupując ósemke czy to 840 czy 850.

 

Myślę że nie ma problemu z instalką do v12 tylko trzeba potraktowć ten silnik jak dwia niezależne sześciocylindrowce a co zatym idzie dwa sterowniki gazu (KME lub STAG) no i oczywiście dwa reduktory (KME silver lub Gold).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawą jest fakt iż do v8 występują jednorodne sekwencyjne instalacje gazowe gdyby ktoś chciał wstawiać a do v12 jest to niestety jeszcze nie rozwiazane.

 

Tak naprawde nikt nie powinien kupowac 8emke jak che auto na gaz. To jest ponizanie 8semki. Kogo stac na utrzymanie 8emki to stac na paliwo. Mozecie sie ze mno klocic ale dla mnie zawsze ten kto bedzie jezdzil 8emko na gaz to frajer.

BMW 850 (BDS) http://www.luxury4play.com/images/l4p/smilies/michael.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby ktoś myślał poważnie o LPG kupując ósemke czy to 840 czy 850.

 

Myślę że nie ma problemu z instalką do v12 tylko trzeba potraktowć ten silnik jak dwia niezależne sześciocylindrowce a co zatym idzie dwa sterowniki gazu (KME lub STAG) no i oczywiście dwa reduktory (KME silver lub Gold).

 

Jak dotąd to tylko jedna z opcji, którą można zastosować do v12 ale nikt Ci z gazowników nie da reki obciąć,ze to działa tak jak jednorodna instalacja do v8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak, ale ja osobiście podjąłbym się instalki do v12, przecież ten silnik nie różni się niczym od innych pozatym, ze ma dwa ECU do sterowania, a to że jeszcze żaden producent nie wyprodukował centrali do v12 to pewnie dlatego, że zbyt mały byłby popyt na rynku.

 

Biorąc dwa sterowniki gazu do silnika 6cio cylindrowego i pakując je w jedno opakowanie już mamy gotowy sterownik jednorodny jak napisałeś do v12 BMW.

 

Przecież tu nie chodzi o nic innego jak o odczyt czasu otwarcia wtrysku benzyny z ECU benzyny i poprzez sterownik gazu podanie go z kilku milisekundowym opóżnieniem na wtrysk gazowy.

Większość silników ma jeden ECU benzyny a v12BMW ma dwa i tylko taka różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Piotr,w sumie wierzę iż da sie to zrobić i możliwe iż tak jak piszesz jednak nie chciałbym w najmniejszym stopniu ani w jakikolwiek inny sposób bawić sie w tak niesprawdzone teorie. Temat gazu jest w v12 najtrudniejszym jeśli chodzi o kwestie gazu w ogóle. Jednak pozostawmy to na inny watek jak nie na co najmniej inny dział.Zasygnalizowałem tu pytającemu jedynie temat ewentualnego gazu i dostępność do nieskomplikowanej instalacji gazowej czyli jednorodnej do v8, co oceniam jako duży plus tego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprodukowano jeszcze kilka egzemplarzy 830i ...

 

Ale o co chodzi, bo nie wiem do czego nawiązałeś, w każdym razie było 18szt które nigdy nie trafiły do sprzedaży. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie wiem do czego nawiązałeś

A tak sobie. Spoko, każda 8ka jest wyjątkowa, dyskusja 5.0V12 versus 4.0V8 jest stara jak świat i niczego dobrego nie wnosi, a i rozstrzygnąć się nie da... Oba silniki mają swe wady i zalety, dobrze że BMW dało nam wybór.

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz koledze Marcinowi79 tak namieszaliśmy w głowie, że nie będzie wiedział co lepsze. To trochę jak z osiołkiem i żłobem nie wiadomo co wybrać. W zasadzie to tylko stan auta powinien decydować o zakupie, a silnik wiadomo, że będzie wystarczająco dobry. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersje V12 i nie zaluje wyboru :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby ktoś myślał poważnie o LPG kupując ósemke czy to 840 czy 850.

 

Myślę że nie ma problemu z instalką do v12 tylko trzeba potraktowć ten silnik jak dwia niezależne sześciocylindrowce a co zatym idzie dwa sterowniki gazu (KME lub STAG) no i oczywiście dwa reduktory (KME silver lub Gold).

 

 

Kolega ma od ponad dwóch lat zagazowane 750 na jakieś chyba polskiej instalce i jedyne co mu sie nie pasuje w tym aucie to właśnie silnik i ta instalka.

 

Samochód nic na mocy nie stracił a w portfelu sporo $$ zostaje, niestety czar pryska gdy trzeba auto zatankować :oops:

 

A propo gazowania to mam znajomego który wrzucił instalke to H2 :nienie:

 

Co do mnie to po przeżyciach z E34 i E39 nigdy więcej gazu ( chociaż nigdy nie mówi sie nigdy :cool2:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.