Skocz do zawartości

pytanie odnosnie opon


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam koledzy mam pytanko .Mam okazje kupic felgi z prawie nowymi oponami jakies 4,5 miesięczne,tyle że były one w aucie obniżonym,czy jak założę do mojego na normalnym zawieszeniu to ma to jakis wpływ?
Opublikowano
witam koledzy mam pytanko .Mam okazje kupic felgi z prawie nowymi oponami jakies 4,5 miesięczne,tyle że były one w aucie obniżonym,czy jak założę do mojego na normalnym zawieszeniu to ma to jakis wpływ?

 

Witam..nie podales wymiarow to jak ci pomoc....

Opublikowano (edytowane)
no bedzie mialo wplyw, przpuscmy ze masz zawias seria, zalozysz np. 225/45/17 to auto jeszcze wyzej bedzie ci stalo i wlasciwie bez obnizenia sie nie obedzie. itp. wiele by pisac...

 

Ja mam sportowe zawieszenie i obnizone a felgi jak w standarcie ...skad wiesz ze nie bedzie pasowac nie znajac rozmiarow :?:

Edytowane przez zbigniewst
Opublikowano
no bedzie mialo wplyw, przpuscmy ze masz zawias seria, zalozysz np. 225/45/17 to auto jeszcze wyzej bedzie ci stalo i wlasciwie bez obnizenia sie nie obedzie. itp. wiele by pisac...

 

Kolego mógłbys sprostować bo nie rozumię, ja mam zawias seria i rozmiar oponek taki jak piszesz i co niby ma nie pasowac ? :shock: ,dlaczego jak bedzie wyżej stało to nie obejdzie sie bez obniżenia , przecież to totalny absurd, gdyby chciał włożyć ten rozmiar do obniżonego auta to wtedy sie zgodze że na zbyt dużym obniżeniu trzeba by było podnieść ale na serii nie widze żadnego problemu.

Opublikowano
Do auta o seryjnym zawieszeniu oponki 225/45/17 są idealne (biorąć pod uwagę średnicę to taka sama jak w serii). Osobiście wolałbym 205/50/17 (tylko 1% przekłamiania) ale skoro masz ładne te 225 to też będą :cool2:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

raz zalozylem kola 215/40/16 na oryginalnie zawieszonego e36 sedan, wyszlo fatalnie, samochod poszedl w gore a i tak juz stal wysoko, odleglosc miedzy opona a nadkolem zrobila sie naprawde duza i nieciekawie to wygladalo, tym samym srodek ciezkosci auta poszedl wyzej a to na pewno ma wplyw na wlasciwosci jezdne. Chyba zalezy co macie na mysli mowiac "seryjne zawieszenie". Jak samochod z fabryki wyjezdza juz obnizony to mozna to rzeczywiscie nazwac seria ale odpowiadajac na posta kolegi "barex81" nie widzialem jakie seryjne zawieszenie on ma w swoim e36.

Poza tym jakakolwiek zmiana wielkosci kol zawsze wplywa na osiagi/wlasciwosci jezdne/trakcyjne/wyglad itd.

Dwa ze rozmiar 225/45/17 podalem jako przykladowy i nie wiem czemu kolega "Dioob" tak do tego podchodzi. Przeciez nawet nie wiemy jakie tam kola beda :duh:

Opublikowano

Założyłeś u siebie 215/40R16 to nic dziwnego, że wydawało ci się, że stoi wysoko, ale tylko wydawało. Prześwit między kołem a błotnikiem wynikał ze złego doboru opon, poprostu średnica koła była za mała.

Aby było wszystko oki, musiałbyś założyc 205/55R16.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Założyłeś u siebie 215/40R16 to nic dziwnego, że wydawało ci się, że stoi wysoko, ale tylko wydawało. Prześwit między kołem a błotnikiem wynikał ze złego doboru opon, poprostu średnica koła była za mała.

Aby było wszystko oki, musiałbyś założyc 205/55R16.

 

Oj nie nie nie. :naughty: Patrzylem na odleglosc zderzaka od ziemi przed i po zalozeniu kol. Poza tym to nie moje auto bylo. Mam coupe :P

Opublikowano
ale sie panowie rozgadaliscie,chodzi mi oto czy opony nie beda sie ścierać bo powiedzmy ze inaczej leżały na sportowym zawieszeniu,ktos mi tak powiedzial ,i nie bylem pewny.pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.