Skocz do zawartości

własnie kupilem e36 - kilka klopotów


papa2004

Rekomendowane odpowiedzi

kolego moge ci na razie podpowiedziec z ta kontrolka z hamulcow bo mialem to samo chyba.jechalem wymienic klocki a jak wymieniclem to kontrolka zamiast zniknac ciagle sie swiecila.u mnie bylo to z tego ze jak zdejmiesz lewe przednie kolo jest tam taki kabel podpiety do zacisku klocka hamulcowego ,ja mialem go calkowicie odczepiony dlatego kontrolka sie swiecila bo wykazywalo ze niby klockow nie ma,w sklepie z czesciami samochodowymi taki kabelek kosztuje 40zl.ogolnie to moze byc problemem,pozdro
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka klocków zapala się juz po zuzyciu klocków w 60%, wiec mozesz miec wzrokowo grube klocki a czujniki juz starte i nie zamykaja obwodu, wywal zarówke albo zmostkuj kable lewy przod i tylne prawe.

kontrolka ABSu? :roll: zmierz miernikiem cyfrowym napiecie ładowania bo raczej masz zbyt niskie (mniej niz 13v) , jesli tak to wymien regulator napiecia w alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o gaz to się nie wypowiem, natomiast jeśli chodzi o hamulce to tak jak Ci wcześniej pisali trzeba zobaczyć ile masz/powinieneś mieć czujników i uzupełnić braki. Czujniki to są blaszki zalane plastikiem wciskane w klocki i jak klocki się kończą, to plastik się ściera i wtedy zaczyna Ci się świecić kontrolka od klocków (odpięcie czujnika też jest równoznaczne z zapaleniem się kontrolki).

Nie wiem jeszcze (nie sprawdzałem) jak jest w e36, ale w e34 wcześniej miałem tak, że miałem jeden czujnik w przednim kole a drugi w tylnym (po przekątnej).

 

PS. Ostatnio zmieniłem z 5-ki na 3-kę i uważam, że to degradacja :cry: pomimo że 3-ka jest o 7 lat młodsza, bardzo zadbana, ma mocniejszy motor i jest lepiej wyposażona to i tak do 5 jej daleko.

 

z tymi kołami to:

1. ustaw zbieżność

2.sprawdź czy nie masz 8 i jeśli jest ok to proponuje założyć koło wjechać na kanał i od spodu zobaczyć jak to wygląda pod obciążeniem.

3. pełna geometria

(jak dostała w koło to mogły Ci się drążki powyginać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz na stacje diagnostyczna ,powinni ci to dobrze wyprostowac-ok 50zl koszt

 

jeśli chodzi o kąty pochylenia kół to tylko pełna geometria może pomóc, ciekawe czy tam nic więcej się nie poprzestawiało? Moim zdaniem to od tego powinieneś zacząć, sprawdź i popraw geometrię i na Twoim miejscu to ja na tym bym nie próbował oszczędzić 50zł dlatego, że jak tego dobrze nie zrobisz to później może Ci ściągać samochód, drzeć opony itd. W tym momencie to jest priorytet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie od geometrii duzo zalezy a najwiecej eksploatacja czesci w samochodzie,jesli masz zla geometrie (zbieznosc) to opony szybko i nierownomiernie sie zuzywaja i zawieszenie
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary skad ten silnik wzioles 4 zaworowy,teraz takie robia??

 

nie chce być nie miły ale próbujesz sie nowego od razu czepnąć a jak narazie to naprawdę nie masz o co :mrgreen: przeczytaj uważnie to co napisał.

"silik 16 zaworowy - 4 cylindry"

 

i zastanów się jak jest :norty:

 

2.silnik 1.8 IS czy I? is śmigaja na II generacji gazu choć podobno to złe

 

Jak się czyta takie wypowiedzi to odrazu milej się robi :-) Po to są fora żeby każdy mógł się wypowiedzieć co nie? I dzieci i dorośli i inni tacy sobie :)

 

On pisze "8 zaworów - 4 cylindry", drugi śmieje się że "4 zawory" a trzeci poprawia że autor pisał przecież o "16 zaworów - 4 cylindry" po czym pyta czy silnik IS czy I :D normalnie można beke zakręcić. Komuś tu brakuje elementarnej wiedzy. porażka....

 

 

:clap: chyba komuś brakuje kto nie jest w temacie od początku. :roll2: ktoś tu się zakręcił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
mam jeszcze pytanie ;] cos trze mi wal :D myslalem ze to lozysko ale mechanik powiedzial ze to wal i nie wiem co jest grane tam podobno sa jakies 3 sruby na jakims trojkacie do mocowania i to moglo sie poluzwac czy to jest mozliwe i czy to tak moze trzec?? a i drugie pytanie ile kosztuje wymiana drazkow stabilizacyjnych bo na dolach ostro mi wali w podloge cos ;/ z gory dzieki za odpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze kilka pytan :D mianowicie - grzewanie na szyby i nogi jest cieple a na twarz :D jak sie bierze to jest zimne :/ co to moze byc nie tak ?? i jeszcze jesli chodzi o predkosc nawiewow to dziala tylko 4 szybkosc <1,2,3 nie dzialaja> jak to mozna naprawic wygiac jakies blaszki czy cos?? pomzecie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.