Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie kierownicy w czasie jazdy po dziurach


major316

Rekomendowane odpowiedzi

Najczęściej rzecz się dzieje jak jest mokro, auto jadąć z prędkością powyżej 100 km/h i wpadając w mniejsze lub wiekszę dziury zmusza mnie do lekkiego kontrowania kierownica, np. o pare stopni w lewo, po czym kierownica zostaje w tym miejscu! i jade dalej prosto, ale ze skręconą kierownicą...przy następnej dziurze lub wyboju, który będzie znajdował się, np. na łuku w prawo, kierownica wraca do pierwotnego położenia. Nie dzieje się to na każdej dziurze, ale dość często...

 

co może być nie tak ? w 90% przypadkach skręcona kierownica zostaje w lewo, w prawo dość rzadko, aż boje się co będzie jak wjadę na oblodzoną drogę...

 

Dodam, że zbieżność ustawiona, tuleje wachaczy z tyłu powymieniane, koła wyważone, jeżeli jest sucho puszczam kierownice i nie sciąga, amortyzatory ok...jeżdzę e36, 316, 94rok, sedan, 190 tyś przebiegu

www.rafalnartowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączam się do pytania.

Mam czasem podobne objawy: tak jakby kierownica leciutko blokowała sie w jakimś położeniu - nie obraca się płynnie tylko miewa taki "przeskok" - lekki ale wyczuwalny...

Oczywiście zawiecha porobiona, geometria też, płyn w przekładni nawet wymieniłem ostatnio ale nie pomogło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początku też to sie zdarzało raz na tysiąc kilometrów, ale ostatnio jest coraz gorzej, wychodząc z zakrętu nie wiem na jaki obrót kierownicą sie szykować i powiem, że nawet musze zwalniać przez to...lub jeżeli kierownica "zablokuje" się pod złym kątem to musze tak pare dobrych km jeździć co wiadomo mało wygodne jest, a jeżeli diagnostka nic nie znajdzie ? ...

 

w sumie przegląd robiłem pól roku temu kiedy te objawy bardzo rzadko się pojawiały, ale auto przeszło go bez problemów...

www.rafalnartowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, koledzy ja rownierz posiadam ten problem. Podjechalem do mechanika ktory zajmuje sie BMW, obejrzał maglownice-żadnych luzów nie znalazł, następnie obejrzał mocowanie krzyżaka i co? Okazało sie że za krzyżakeim jest guma w kształcie koła która łaczy go z maglownica, po wymianie na inna, luz zniknał jak reką odjoił. Ale to tylko taka mała sugestia, może komus pomoże, pozdrawiam...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ci co maja problem z blokowaniem kierownicy tzn nie chodzi plynnie i po skrecie nie powraca na swoje miejsce sama to jest za bardzo skrecona maglownica, a jesli na piasku samochod chodzi na boki i mamy wrazenie jak by chcial skrecac to zbierznosc, powiem tak nie kazdy diagnosta zna sie dobrze na rzeczy pojec na inna stacje

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.