Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie kierownicy w czasie jazdy po dziurach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najczęściej rzecz się dzieje jak jest mokro, auto jadąć z prędkością powyżej 100 km/h i wpadając w mniejsze lub wiekszę dziury zmusza mnie do lekkiego kontrowania kierownica, np. o pare stopni w lewo, po czym kierownica zostaje w tym miejscu! i jade dalej prosto, ale ze skręconą kierownicą...przy następnej dziurze lub wyboju, który będzie znajdował się, np. na łuku w prawo, kierownica wraca do pierwotnego położenia. Nie dzieje się to na każdej dziurze, ale dość często...

 

co może być nie tak ? w 90% przypadkach skręcona kierownica zostaje w lewo, w prawo dość rzadko, aż boje się co będzie jak wjadę na oblodzoną drogę...

 

Dodam, że zbieżność ustawiona, tuleje wachaczy z tyłu powymieniane, koła wyważone, jeżeli jest sucho puszczam kierownice i nie sciąga, amortyzatory ok...jeżdzę e36, 316, 94rok, sedan, 190 tyś przebiegu

www.rafalnartowski.pl
Opublikowano

dołączam się do pytania.

Mam czasem podobne objawy: tak jakby kierownica leciutko blokowała sie w jakimś położeniu - nie obraca się płynnie tylko miewa taki "przeskok" - lekki ale wyczuwalny...

Oczywiście zawiecha porobiona, geometria też, płyn w przekładni nawet wymieniłem ostatnio ale nie pomogło...

Opublikowano

na początku też to sie zdarzało raz na tysiąc kilometrów, ale ostatnio jest coraz gorzej, wychodząc z zakrętu nie wiem na jaki obrót kierownicą sie szykować i powiem, że nawet musze zwalniać przez to...lub jeżeli kierownica "zablokuje" się pod złym kątem to musze tak pare dobrych km jeździć co wiadomo mało wygodne jest, a jeżeli diagnostka nic nie znajdzie ? ...

 

w sumie przegląd robiłem pól roku temu kiedy te objawy bardzo rzadko się pojawiały, ale auto przeszło go bez problemów...

www.rafalnartowski.pl
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
diagnosta nic nie znalazł, zawieszenie w stanie idealnym, nic nie stuka, wszystko sie trzyma, zero wycieków przy układzie kierowniczym...a problem jest dalej...czy może to być maglownica ? ...
www.rafalnartowski.pl
Opublikowano
Witam, koledzy ja rownierz posiadam ten problem. Podjechalem do mechanika ktory zajmuje sie BMW, obejrzał maglownice-żadnych luzów nie znalazł, następnie obejrzał mocowanie krzyżaka i co? Okazało sie że za krzyżakeim jest guma w kształcie koła która łaczy go z maglownica, po wymianie na inna, luz zniknał jak reką odjoił. Ale to tylko taka mała sugestia, może komus pomoże, pozdrawiam...
Opublikowano
ci co maja problem z blokowaniem kierownicy tzn nie chodzi plynnie i po skrecie nie powraca na swoje miejsce sama to jest za bardzo skrecona maglownica, a jesli na piasku samochod chodzi na boki i mamy wrazenie jak by chcial skrecac to zbierznosc, powiem tak nie kazdy diagnosta zna sie dobrze na rzeczy pojec na inna stacje

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano
a jezeli to jest skrecona maglownica, to co powinienem z tym zrobic ? naprawa ? regeneracja ? wymiana ?...
www.rafalnartowski.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.