Skocz do zawartości

320d Termostat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poproszę o informacje czy BMW 320d diesla można zastosować jakis zamiennik termostatu czy tylko oryginał z całą tą obudową plastikową.

 

chodzi mi o koszty, bo patrząc np na termostat do e36 2,5tds to kosztuje koło 30 zł. a do e46 320d to juz kilka razy więcej

 

Pytam się bo miałem kiedyś problem z termostatem w skodzie felicji (1.6VW), był tam termostat w plastikowej obudowie, i iglica termostatu opierała sie na takiej wewnetrznej podpórce plastikowej która się uszkadzała, orginalny termostat ten plastikowy kosztował ponad 100 zł, a wystarczyło go wyrzucic i włożyc do obudowy od VW zwyczajny termostat który mozna kupic za około 20 zł i lepiej działał od oryginału ( w przypadku awarji nie zamykał obiegu tak jak ten plastikowy)

Opublikowano
Mozna cos kombinowac, ale zwracajc uwage na dostep do tego temostatu (trzeba troche rozebrac - nie jest na wierzchu). Warto zainwestowac w nowy oryginal i zapomniec. Tym bardziej ze to nie skoda ;)

Xdrive

Koder

Opublikowano

Taaa kombinować... :D Rozbierzcie termostat i szukajcie takiego samego... powodzenia życze :-)

Trzeba niestety z całą obudową kupic. teoretycznie można zdemontowac fajke- wyciągnąc termostat (ale sa duze szanse na złamanie takich łąpek co go trzymają). No i mistrzostwo swiata to dobrać rozmiarami identyczni i go dobrze osadzić. Mission Impossible moim zdaniem. Drugi mniejszy termostat jak sie spier... to pomimo prostszej budowy ni chu chu nie naprawisz bo jest tam zamontowany specyficzny bimetal w postaci rdzenia dłogości 6-8 centymetrów.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
zadzwoń do ASO i spytaj ile kosztuje może nie trzeba będzie kombinować :D

 

w intercarsie oryginalny po upuście 170 zł, czyli średnio 5x drożej niż do grupy VW

Opublikowano

To kupcie termostat do alfy taniej niz za 200 złotych. Taka tendencja a razcej technika umiejscowienia wpływa na cene.

ten mniejszy termostat kosztuje 100 złotych- tez w obudowie! :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dziś zrobiłem czyszczenie zaworu EGR i przy okazji wykręciłem termostat żeby zobaczyć co się stało, i niestety uchwyty plastikowe nie wytrzymały i obydwa był złamane (te co zaznaczyłem na rysunku dobrego termostatu)

 

http://images30.fotosik.pl/106/31fd39d2ef03837a.jpg

 

nie miałem do pomiaru zwyczajnego termostatu, ale teoretycznie z małą kombinacją da się wstawić zwyczajny termostat, ale czy na pewno to dopiero dam znać jak dokonam pomiarów zwyczajnego termostatu

Opublikowano
w ASO Bydg. neue thermostat 150 zł.

 

no to najlesza cena, ale szkoda że tak daleko :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)
kolego ja tez wymienialem i dalem okolo 170zl za orginal tak ze nic nie kombinuj i sam go wymienilem roboty okolo 20 minut

 

 

20 minut to jak już ze 2 termostaty ymieniłeś. jak podchodzisz pierwsszy raz i nie jesteś mechanikiem a sie nie boisz :D to demontaz z montarzem minimum 40-60 minut. No chyba ze w benzynie jest lepszy dostep bo w dieslu to tragedia! Pudełko srubek trzeba uzbierac zeby termostat wydobyć :-)

Edytowane przez Filon
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

nie wymieniłem bo zimno :) i w zasadzie oprócz tego ze z rana krecha idzie delikatnie za pion, to póxniej jest elegancko w pionie,

trzeba dzielić budżet w Bejcy na miesiące ;) zostawie to moze na grudzień :)

coś gablota też musi dostać pod choinkę :)

 

a tak na poważnie, to z obserwacji wynika, że termostat otwiera się za późno i możliwe ze nie do końca. ponieważ widać po wskazówce że leci do pionu lekko za, wtedy delikatnie opada, i znów rośnie w szybkim tempie do wychylenia za pion, co najlepsze dzieje się to wyłącznie po dłuższym postoju (ok 8 godzin) choć pewnie to zależy od temp. zewn. jak używam auta co 2, 3 godziny nie ma tego zjawiska,

puki co sobie tak jeżdze bo pomimo naprawde mocnej jazdy, nie wychyla się dalej.

 

z tego co się dowiedziałem te silniki generlanie bardziej chorują na niedogrzanie, przez co stosuje sie różne dogrzewacze i termoforki :)

Opublikowano
kolego ja tez wymienialem i dalem okolo 170zl za orginal tak ze nic nie kombinuj i sam go wymienilem roboty okolo 20 minut

 

no własnie wymieniłem termostat, (oryginał dostawca zszedł mi do 150 zł) jest juz lepiej trochę ostrzej pojeździłem i temperatura doszła do pionu i ani troche dalej, niestety puźniej jak jechałem spokojnie i było z górki wskażnik wrócił do pierwszej kreski za niebieskim polem ( czyli silnik niedogrzany)

 

- czyzby termostat sie nie zamknął :?: , mam nadzieje że się już nie zepsuł. albo to wina tego drugiego u góry

Opublikowano
Miałem ten sam zonk na trasie (spadała temperatura- nie zawsze) ale termostaty wymieniłem w tak krótkim odstepie czasu ze nie wiem po którym nastapiłą poprawa.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

dzis wymieniłem drugi terostat ten na górze i wygląda że problem zniknął jak się auto nagrzeje to wskazówka stoi pionowo i nie drgnie ( nie miałem okazji jechac bez gazu z góry na 4 biegu) ale i tak jak właczyłem ogrzewa nie w środku to temperatura nie spadała,

 

:?: Czy ta żaluzja miedzy silnikiem a chłodnicą, która się zamyka po odpaleniu silnika - czy ona ma sie otworzyc jak silnik sie nagrzeje :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napewno ma być zamknięta jak silnik jest zimny i napewno się otwierać jak wyłączas silnik.

 

A wcale nie jest powiedziane, że ma się otwiertać jak silnik ciepły. Dla Ciebie będzie ciepły jak wskazówka stoi w pionie a dla furki będzie ciepły jak naprawdę mu będzie ciepło.

 

Generalnie w zimię to raczej żaluzja powinna być zamknięta cały czas na pracującym silniku oczywiście.

Opublikowano
U mnie żaluzje nawet latem nie widziałem za czesto otwartej a sprawdzałem bo na poczatku myslałem ze spier... jest :D
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
U mnie żaluzje nawet latem nie widziałem za czesto otwartej a sprawdzałem bo na poczatku myslałem ze spier... jest :D

 

hmm o jaką zaluzje chodzi:? :roll2:

 

a co do termostatu... mi sie słabo grzeje... jak jade w trasce to dochodzi do 1/3 skali... mówie podjade..kupie termo wymienie może bedzie lepiej.. termostat 348zł :clap: wiec 170 chcialbym z checia mieć ;)

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Przed silnikiem a za chłodnicą jest taka plastikowa skrzynka z żaluzjami. Sterowane podciścneniem jak jest za ciepło podnoszą sie z tym ze nie czesto to sie dzieje :-)

350 powiadasz... wszystkie klamoty sa tak drogie do tego modelu?

No ale z drugiej strony co sie taką bryką pobujasz to Twoje

:D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

czyli w porządku bo już sie martwiłem że coś nie tak, oczywiście jak silnik wyłączę to sie ona wtedy otwiera.

 

Wcześniej była cały czas otwarta na zapalonym i na zimnym bo w przewodzie podciśnienia była śrubka (nie wiem skąd sie tam wzięła, pewnie makaroniarze coś kombinowali)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.