Skocz do zawartości

320d Termostat


duken

Rekomendowane odpowiedzi

Poproszę o informacje czy BMW 320d diesla można zastosować jakis zamiennik termostatu czy tylko oryginał z całą tą obudową plastikową.

 

chodzi mi o koszty, bo patrząc np na termostat do e36 2,5tds to kosztuje koło 30 zł. a do e46 320d to juz kilka razy więcej

 

Pytam się bo miałem kiedyś problem z termostatem w skodzie felicji (1.6VW), był tam termostat w plastikowej obudowie, i iglica termostatu opierała sie na takiej wewnetrznej podpórce plastikowej która się uszkadzała, orginalny termostat ten plastikowy kosztował ponad 100 zł, a wystarczyło go wyrzucic i włożyc do obudowy od VW zwyczajny termostat który mozna kupic za około 20 zł i lepiej działał od oryginału ( w przypadku awarji nie zamykał obiegu tak jak ten plastikowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa kombinować... :D Rozbierzcie termostat i szukajcie takiego samego... powodzenia życze :-)

Trzeba niestety z całą obudową kupic. teoretycznie można zdemontowac fajke- wyciągnąc termostat (ale sa duze szanse na złamanie takich łąpek co go trzymają). No i mistrzostwo swiata to dobrać rozmiarami identyczni i go dobrze osadzić. Mission Impossible moim zdaniem. Drugi mniejszy termostat jak sie spier... to pomimo prostszej budowy ni chu chu nie naprawisz bo jest tam zamontowany specyficzny bimetal w postaci rdzenia dłogości 6-8 centymetrów.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dziś zrobiłem czyszczenie zaworu EGR i przy okazji wykręciłem termostat żeby zobaczyć co się stało, i niestety uchwyty plastikowe nie wytrzymały i obydwa był złamane (te co zaznaczyłem na rysunku dobrego termostatu)

 

http://images30.fotosik.pl/106/31fd39d2ef03837a.jpg

 

nie miałem do pomiaru zwyczajnego termostatu, ale teoretycznie z małą kombinacją da się wstawić zwyczajny termostat, ale czy na pewno to dopiero dam znać jak dokonam pomiarów zwyczajnego termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja tez wymienialem i dalem okolo 170zl za orginal tak ze nic nie kombinuj i sam go wymienilem roboty okolo 20 minut

 

 

20 minut to jak już ze 2 termostaty ymieniłeś. jak podchodzisz pierwsszy raz i nie jesteś mechanikiem a sie nie boisz :D to demontaz z montarzem minimum 40-60 minut. No chyba ze w benzynie jest lepszy dostep bo w dieslu to tragedia! Pudełko srubek trzeba uzbierac zeby termostat wydobyć :-)

Edytowane przez Filon
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymieniłem bo zimno :) i w zasadzie oprócz tego ze z rana krecha idzie delikatnie za pion, to póxniej jest elegancko w pionie,

trzeba dzielić budżet w Bejcy na miesiące ;) zostawie to moze na grudzień :)

coś gablota też musi dostać pod choinkę :)

 

a tak na poważnie, to z obserwacji wynika, że termostat otwiera się za późno i możliwe ze nie do końca. ponieważ widać po wskazówce że leci do pionu lekko za, wtedy delikatnie opada, i znów rośnie w szybkim tempie do wychylenia za pion, co najlepsze dzieje się to wyłącznie po dłuższym postoju (ok 8 godzin) choć pewnie to zależy od temp. zewn. jak używam auta co 2, 3 godziny nie ma tego zjawiska,

puki co sobie tak jeżdze bo pomimo naprawde mocnej jazdy, nie wychyla się dalej.

 

z tego co się dowiedziałem te silniki generlanie bardziej chorują na niedogrzanie, przez co stosuje sie różne dogrzewacze i termoforki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja tez wymienialem i dalem okolo 170zl za orginal tak ze nic nie kombinuj i sam go wymienilem roboty okolo 20 minut

 

no własnie wymieniłem termostat, (oryginał dostawca zszedł mi do 150 zł) jest juz lepiej trochę ostrzej pojeździłem i temperatura doszła do pionu i ani troche dalej, niestety puźniej jak jechałem spokojnie i było z górki wskażnik wrócił do pierwszej kreski za niebieskim polem ( czyli silnik niedogrzany)

 

- czyzby termostat sie nie zamknął :?: , mam nadzieje że się już nie zepsuł. albo to wina tego drugiego u góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis wymieniłem drugi terostat ten na górze i wygląda że problem zniknął jak się auto nagrzeje to wskazówka stoi pionowo i nie drgnie ( nie miałem okazji jechac bez gazu z góry na 4 biegu) ale i tak jak właczyłem ogrzewa nie w środku to temperatura nie spadała,

 

:?: Czy ta żaluzja miedzy silnikiem a chłodnicą, która się zamyka po odpaleniu silnika - czy ona ma sie otworzyc jak silnik sie nagrzeje :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napewno ma być zamknięta jak silnik jest zimny i napewno się otwierać jak wyłączas silnik.

 

A wcale nie jest powiedziane, że ma się otwiertać jak silnik ciepły. Dla Ciebie będzie ciepły jak wskazówka stoi w pionie a dla furki będzie ciepły jak naprawdę mu będzie ciepło.

 

Generalnie w zimię to raczej żaluzja powinna być zamknięta cały czas na pracującym silniku oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie żaluzje nawet latem nie widziałem za czesto otwartej a sprawdzałem bo na poczatku myslałem ze spier... jest :D

 

hmm o jaką zaluzje chodzi:? :roll2:

 

a co do termostatu... mi sie słabo grzeje... jak jade w trasce to dochodzi do 1/3 skali... mówie podjade..kupie termo wymienie może bedzie lepiej.. termostat 348zł :clap: wiec 170 chcialbym z checia mieć ;)

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed silnikiem a za chłodnicą jest taka plastikowa skrzynka z żaluzjami. Sterowane podciścneniem jak jest za ciepło podnoszą sie z tym ze nie czesto to sie dzieje :-)

350 powiadasz... wszystkie klamoty sa tak drogie do tego modelu?

No ale z drugiej strony co sie taką bryką pobujasz to Twoje

:D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w porządku bo już sie martwiłem że coś nie tak, oczywiście jak silnik wyłączę to sie ona wtedy otwiera.

 

Wcześniej była cały czas otwarta na zapalonym i na zimnym bo w przewodzie podciśnienia była śrubka (nie wiem skąd sie tam wzięła, pewnie makaroniarze coś kombinowali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.