Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pytanie z ciekawości: przerabiałeś przy tej okazji kasowanie "błędu Nivo" ?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

zdecydowanie tak - był już kiedyś temat o tym.

 

w planach mam pozbycie się Nivomatu, ale najpierw podmianę amortyzatorów na "zwykłe"

 

z doświadczenia wiem jednak że to jest rozwiązanie "połowiczne" bo w określonych sytuacjach błąd wybija nawet przy zwykłych amorach

 

dlatego pytam o usunięcie błędu

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

jeśli się nie mylę to jedyny błąd jaki może wyskoczyć z nivo to przeciążenie samochodu lub mała ilość płynu

trzeba go dobrze wyregulować a jakt o nie pomaga to zrobić zworkę na pinach od kostki i gotowe

Opublikowano
a znasz może kogoś kto tego dokonał albo wiesz DOKŁADNIE jak to zrobić?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

robi się to tak

E32 z systemem poziomowania autka.

 

Podam sposób na ominięcie CAMBER SWITCH'A (układ przy prawym tylnym wahaczu). Powoduje pojawienie się komunikatu

o przeciążeniu auta (ogranicza prędkość do 170 km/h, nie daje się wyświetlać nic innego na wyświetlaczu).

 

Zdjęcie przedstawia złącze X260 (na schematach elektrycznych)

znajdujące się koło akumulatora od strony progu.

 

Camber switch działa tak, że daje na pin 12 tego złącza masę z pinu 14

w momencie kiedy autko nie jest przeciążone. Jeżeli jest przeciążone

(lub niedziałający switch) to następuje przerwa między 14 a 12.

 

Rozwiązanie jest proste. Należy połączyć 12 z 14.

Camber switch ominięty.

 

a tu masz linka do zdjęcia od kostki i schematu elek.

http://poziomowanie.autka.patrz.pl

http://schemat.elektryczny.patrz.pl

Opublikowano

nie, komunikat o przeciążeniu występuje tylko podczas jazdy po nierównosciach (auto nigdy nie jest przeciążane)

 

połączenie pinów w kostce sprawdze w weekend

 

jaki czujnik odpowiada za sygnał błędu o którym mówimy?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
A jak mam to odpowietrzyc? nie widze tam zadnych odpowietrzników. A czasem nie jest to układ okrezny ze wystarczy odpalic auto a reszte załatwi pompa wspomagania?
Opublikowano

to jest sterowanie nivo

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=33_0345&hg=33&fg=50

nie wiem jak jest w 5.0 ale w 3.0 na nim jest czujnik jeśli do żadnego wahacza nie masz podpiętego żadnego cięgna to masz tak samo jak w 3.0

a błąd wyskakuje prawdopodobnie dla tego że jest źle odpowietrzony

Opublikowano

'89 i 4HP22 EH :modlitwa:

 

miło że coś sensownego się ruszyło w tym temacie! :dance:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Rozumiem ze odpowietrznik się znajduje na tym zaworku z ciegnem tak? no dobra a dalej się wszystko odpowietrzy? bo ja wymieniam te jak to kiedys nazwali "bycze jaja" Auto poprostu było bardzo twarde tyłm. Wystarczyła studzienka na jezdni to przód przechodził bez najmniejszego odczucia ze cos na drodze było a tył tak tompał jakbym miał resor z tyłu. Czy wystarczy odpowietrzyc w tym jednym miejscu a reszta się juz sama ułozy?
Opublikowano
Nivo powinno samo się odpowietrzyć. Połączone jest przecież ze wspomaganiem kierownicy. Wystarczy kilka razy skręcić do oporu kierownicą w obu kierunkach i odpowietrzone.
peace & love
Opublikowano
Nivo powinno samo się odpowietrzyć. Połączone jest przecież ze wspomaganiem kierownicy. Wystarczy kilka razy skręcić do oporu kierownicą w obu kierunkach i odpowietrzone.

 

Zgadzam się z przedmówcą. Klasyczne odpowietrzanie hyro a citroen'ach tak własnie przebiega. Robi się samo. BMW ma ten sam patent.

Jeśli zawiecha jest twarda i rzuca jak by nie było w ogóle amorów, to gruchy do wymiany (popękane membrany).

 

pozdr

Mariusz.

 

PS.

Za jakiś czas, jak sprzedam moje 730 kupię sobie 750 e32.

Opublikowano
nie do końca bo wspomaganie ma obieg a nivo go nie ma wiec dla tego jest z tylu odpowietrznik a nie jest on od tak sobie żeby byl
Opublikowano
jest zasilane tylko jednym przewodem nie ma powrotu do pompy przez co ma trudniej się odpowietrzyć dlatego jest tam ten odpowietrznik!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.