Skocz do zawartości

Zajechałem silnik 1.8 93 rocznik... o teraz?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No dobra to czekam co mi powiedzą na temat naprawy i bedziemy myśleć.

 

Ale strasznie nie ciekawi co musze wymienić oprócz silnika gdybym sie zdecydopwał na 1,8is lub 1,8 M43..... Wiem ze komputer na pewno.. ale co z resztą?

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
uklad wydechowy jest inny, z reszta poszukaj na forum - bodajze kolega ecru robil taki swap.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

No i wszystko jasne... SILNIK NIE DO NAPRAWIENIA :cry:

Za długo jechał na suchara....

 

Szukam nowego... a teraz ide sie upić...

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

Witam

 

Jakiś czas temu szlag mnie trafił z moim M40 bo chodził jak sieczkarnia. Zrezygnowałem z wymiany wałka, dźwigienek i całej hydrauliki i porwałem sie na podobno niełatwy temat swap'a na M42.

 

To co Cię będzie interesować czyli co wymienić :

 

1. silnik :D

2. skrzynia biegów

3. komputer - U mnie Motronic 1.7

4. cewki zapłonowe ( to ważne !! w swoim silniku masz 1 cewkę i rozdzielacz na wałku rozrządu - w M42 sa 4 cewki a rozdziałem iskry zarządza komputer )

5. cały wydech

6. wał napędowy ( u mnie wystarczyło wymienić tylko połówkę - tę pierwszą przy skrzyni - jest nieco krótszy bo skrzynia ma kilka centymtrów więcej )

 

7. dyfer - to niekoniecznie bo są takie same przełożenia ale jeżeli się nie mylę to były w is'ach dyfry ze szperą.

 

Możesz tez pomyśleć o M43 - może tam jest mniej zmian niezbędnych - to taki trochę zmodyfikowany M40 - rozrząd na łańcuch, dźwigienki mają wbudowaną rolkę i to zapobiega ich wycieraniu się i już tak rozrząd nie klekocze. Albo M44 - troszkę lepszy M42 - ale sporo zmian niestety.

 

Ja z M42 jestem bardzo zadowolony - świetne osiągi i mniejsze problemy.

 

Jak będziesz coś dokładnie chciał wiedziec pisz na priv'a

 

Pozdrawiam

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano

Witam!

 

No po ostatnim poscie wiem juz na 100% ze swap-a nie zrobie ;>

Świetna sprawa jak ktoś sam sobie dłubie, zna się na tym i po prostu to lubi. Ale jak mam placić za wymianę tego wszystkiego co mi napisałeś (pomijając już cene częsci) to po prostu nie ma to sensu.

 

Obecnie mam dwie opcje na silnik.

Jeden za 2700pln i w cenie mam wymiane. Ale musiałbym autko do poznania ściągnąć (koszt kilku stówek) bo koleś daje gwarancje tylko jak sam zakłada. Ale dziwi mnie tylko, że miske olejową chce z mojego starego przełożyć (czy dobrze rozumuje ze silnik dostał mocno po tyłku w jakimś wypadku???). Cena zawiera olej i wymiane rozrządu.

 

Druga opcja to silnik za 1900 netto z pewnego żródła z gwarancją. Do tego musze doliczyć wymiane rozrządu, olej, flitr oraz to co ewentualnie wyjdzie w takiej wymianie. Tutaj robić to będzie sprawdzony warsztat i policzy mnie "po sąsiedsku". Oczywiście gwarancja na całość.

 

Ile może kosztować wymiana rozrządu? pasek plus coś tam?

 

Wczoraj oglądałem TopGear. Koleś z zatartego silnika od porsche zrobił sobie stolik... hehe całkiem niezły pomysł ;>

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
Witam!

Druga opcja to silnik za 1900 netto z pewnego żródła z gwarancją. Do tego musze doliczyć wymiane rozrządu, olej, flitr oraz to co ewentualnie wyjdzie w takiej wymianie. Tutaj robić to będzie sprawdzony warsztat i policzy mnie "po sąsiedsku". Oczywiście gwarancja na całość.

I to jest zdecydowanie lepsza opcja

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Siemka

 

No silniczek juz dorwałem. 1900PLN netto czyli 2318 brutto. Do tego dochodzi pasek i napinacz rozrządu (450pln), olej, uszczelka pod miske olejową i to co wyjdzie jeszcze w trakcje. No i oczywiscie robocizna.

 

Napisze jak juz bedzie cos wiecej wiadomo...

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

No to mam cały kosztorys.

Najpierw części:

- silnik

- pasek i napinacz - rozrząd

- obudowa do lapmy przód

- olej

- filtr oleju

- poduszka pod silnik.

 

Za to po upustach itp itd cena: 2550PLN

Do tego za usługę 800PLN (co chyba jest bardzo dobrą cene ze wymianę silnika, rozrządu itd)

 

Całość: 3350pln. Tyle kosztuje jak sie nie dolewa oleju SYSTEMATYCZNIE ;-) Ja już to wiem... sugeruje tak na wszelki wypadek.. sprawdzcie ile jest go u was ;P

 

Co sądzicie ogólnie o kosztach? Czy udało mi się to dobrze załatwić? Czy może trzeba było jeszcze bardziej kombinować?

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.